Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
hee peter, goed dat je hem opknapt, ik vindt het echt een zeer fraaie bixnix en de kleur, bleu romantique, is echt geweldig. Op de schade na in heel goede staat en alles meegespoten in die kleur, deurranden, mini’spoiler’achterop, zeer mooi. En [jaloers]de ongespoten bumpers zijn ook nog mooi egaal donkergrijs[/jaloers]
wat moet er aan gebeuren:
-subframe voor heeft 1 plekje
-uitlaatsteun lassen (en misschien een klein stukje plaat) voor de rest lijkt deze auto keihard!
-(deel) nieuwe uitlaat
-nieuwe accu waarschijnlijk
-grote beurt: bougies olie (zeker omdat die ook de bak smeert!) koelvloestof en LHM met name.
-ander interieur, of delen bijzoeken….
-motor goed schoonmaken, nieuwe v-snaren?
-leidingen goed nakijken en schoonborstelen, daarna rx5 en tectyl ofzo.
-checken of de bollen goed zitten
succes met deze mooie auto!
Sh*t hee. was die auto in bleu romatique… Als ik dat geweten had, had ik mijn kapitaal eens nader bekeken
2 bxen in die kleur zou helemaal geweldig zijn..
Maar: erg leuk dat hij weer gewoon klaar gemaakt wordt!!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
ja, voor die 200 euro was dat een heel leuk bakkie. Maar nu gaat peter hem gelukkig zelf opknappen.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Idd
Ben er wel achter dat we toch ook even het benzinetankklepje open hadden moeten maken. Zowel de binnenplaat in de kofferbak als de buitenplaat heeft daar boven de vulmond van de benzinetank een plek van ongeveer 5cm doorsnee, waar je zo doorheen prikt. Er kwam ook redelijk wat zooi tussen die platen uit… APK-punt? Is dit goed te lassen?
Naast het lijstje van Wouter hierboven, blijven wiellager en/of aandrijfas linksvoor staan. Vanaf zo’n 40km/u heb je een mooi constant ‘rrrrrrrr’
Als je de Bix linksvoor naar beneden duwt, gaat dat zwaarder dan rechts, veert ‘ie niet mooi uit (deint 1 keer en staat dan abrubt stil) en hij kraakt in de buurt van de aandrijfas. Rechtsvoor veert ‘ie wel mooi soepel, zonder te deinen of te kraken.
Wijst dit specifiek op de aandrijfas en zou het wiellager nog goed zijn, of zijn ze er allebei aan?
Wouter hintte er al naar, de veerbollen zitten er in willekeurige volgorde op, al kunnen ze goed zitten (Broertje soms wat voortvarender dan ik ). Als ze niet goed zitten (een achterbol linksvoor of, eigenlijk logischer, juist rechtsvoor), kan dat misschien ook meespelen?
Misschien ook de moeite waard om te weten, de auto heeft op poten gestaan, en toen zat het linkervoorwiel een keer muurvast (vandaar dat ik ook aan de remklauw gedacht heb). Toen we het wiel eindelijk loshadden, draaide het nog niet van harte mee als je ‘m in de versnelling zette. Lijkt mij iig op aandrijfas wijzen, maar zeker weten doe ik het niet.
@ Goofbikscha - foto van 2x blue romantique misschien een keer leuk
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ben er wel achter dat we toch ook even het benzinetankklepje open hadden moeten maken. Zowel de binnenplaat in de kofferbak als de buitenplaat heeft daar boven de vulmond van de benzinetank een plek van ongeveer 5cm doorsnee, waar je zo doorheen prikt. Er kwam ook redelijk wat zooi tussen die platen uit… APK-punt? Is dit goed te lassen?
oja,
we hadden dat plekkie boven de tank wel gezien, maar niet verder onderzocht. Da’s toch wel jammer, maar volgens mij wel te lassen. heb er eerder iets over gelezen op het forum. Toch gek dat zo’n roestvrije auto daar nou net weer een plek heeft… Geen apk punt lijkt me, wel even goed conserveren iig
als er twee veschillende bollen voor zitten dan zal er idd wel verschil zitten in veergedrag. wbt wiellager, dat weet ik zo niet. Ik ken dat geluid niet, maar zo uit je verhaal (vastzitten wiel) lijkt het idd het wiellager.
re
Is aan de buitenzijde van de bol te zien welk type bol het is??? Zo ja hoe?
Ik ga zo ff kijken maar ik kan mij herinneren dat er dag ik niks op de bollen stond
Opel: Overal Plezier En Liefe
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Toen ik ze in m’n handen had wist ik welke waar moest, maar zo uit m’n hoofd… Als het goed is staan er codes op de bollen, iets met 55 is voor, iets met 40 is achter.
Wat doe jij hier
re
beerpeet schreef:Wat doe jij hier
wat bedoel je met “soms” !!??
Zo net ff naar de bollen gekekn en ik heb een code gevonden. Op bijde bollen die voor zitten staat dezelfde code
Code
95564974
9-288- P
Opel: Overal Plezier En Liefe
Re: re
broertje schreef:beerpeet schreef:Wat doe jij hier
wat bedoel je met “soms” !!??
Oh ja.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Re: re
broertje schreef:Zo net ff naar de bollen gekekn en ik heb een code gevonden. Op bijde bollen die voor zitten staat dezelfde code
Code
95564974
9-288- P
Euh, iemand anders? Iig zijn het dus 2 dezelfde voor, dus daaraan kan het verschil in veergedrag rechts/links niet liggen. Ik hoop niet op een veerpoot…
(een understatement mag best, SOMS :lhm )
Re: re
beerpeet schreef:broertje schreef:Zo net ff naar de bollen gekekn en ik heb een code gevonden. Op bijde bollen die voor zitten staat dezelfde code
Code
95564974
9-288- PEuh, iemand anders? Iig zijn het dus 2 dezelfde voor, dus daaraan kan het verschil in veergedrag rechts/links niet liggen. Ik hoop niet op een veerpoot…
(een understatement mag best, SOMS :lhm )
Een bol leeg/kapot wellicht?
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Is mogelijk maar niet waarschijnlijk. Heb de bollen niet zelf getest, maar ik heb ze gekregen als “goed”.
Als je de Bix linksvoor naar beneden duwt, gaat dat zwaarder dan rechts, veert ‘ie niet mooi uit (deint 1 keer en staat dan abrubt stil) en hij kraakt in de buurt van de aandrijfas. Rechtsvoor veert ‘ie wel mooi soepel, zonder te deinen of te kraken.
Toch de aandrijfas, of de veerpoot? Zal evengoed tzt wel de bollen laten testen.
beerpeet schreef:Is mogelijk maar niet waarschijnlijk. Heb de bollen niet zelf getest, maar ik heb ze gekregen als “goed”.
Als je de Bix linksvoor naar beneden duwt, gaat dat zwaarder dan rechts, veert ‘ie niet mooi uit (deint 1 keer en staat dan abrubt stil) en hij kraakt in de buurt van de aandrijfas. Rechtsvoor veert ‘ie wel mooi soepel, zonder te deinen of te kraken.
Toch de aandrijfas, of de veerpoot? Zal evengoed tzt wel de bollen laten testen.
Monteer de linker rechts en de rechter links. Kijk of je nu verschil hebt/
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
re
Ik hoop dat ze niet zo vast zitten als de vorige keer…......
Opel: Overal Plezier En Liefe