3 van de 12
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

beerpeet’s bixnix - torretje wordt bling bling
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 18 september 2006 03:43 AM
  [ # 31 ]
woutersmits schreef:

oja,
we hadden dat plekkie boven de tank wel gezien, maar niet verder onderzocht. Da’s toch wel jammer, maar volgens mij wel te lassen. heb er eerder iets over gelezen op het forum. Toch gek dat zo’n roestvrije auto daar nou net weer een plek heeft… Confused Geen apk punt lijkt me, wel even goed conserveren iig

Het zou me niet verbazen als die plek in de afgelopen 3 a 4 jaar stilstaan is ontstaan. Ik had ‘m eigenlijk goed schoon moeten maken voordat ik ‘m wegzette Surprisedops: Zoals gezegd kwam er nogal wat zooi tussen binnen en buitenplaat uit, als ik dat eerder had gemerkt/weggehaald… Mahja.

Iemand hier trouwens die kan lassen/daar plek voor heeft?

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 18 september 2006 04:14 PM
  [ # 32 ]

hoe kom je eigenlijk bij die plek? ik wil het daar ook een checken.

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 18 september 2006 06:16 PM
  [ # 33 ]

Onder het stukje wat we gezien hebben, achter het tankklepje zit echt een stukje waar je zo doorheen prikt. Het kraakt ook als je er tegenaan duwt.

De binnenplaat in de kofferbak had ik wel gezien, jij ook dacht ik, maar daar is het er nog niet zo erg aan toe. Maar als je er nog een keer naar wilt kijken, graag, misschien schat ik ‘t erger in dan ‘t is Wink

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 18 september 2006 06:37 PM
  [ # 34 ]

Nou, ik bedoelde bij mijn eigen auto, om te voorkomen dat het er ook zo uit gaat zien. Ik zou vooralsnog de blauwe lak intact laten boven de klep, achterkant schoonmaken en in de rx 5 en het gat achter de klep even aftapen ofzo met gaffatape. Als de auto goed bevalt zou ik eens naar reparatie van de roestplek en de schade gaan kijken.

Profiel  

Gepost: 18 september 2006 06:38 PM
  [ # 35 ]
beerpeet schreef:

Jawel, maar geen tijd Crying or Very sad

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 18 september 2006 06:53 PM
  [ # 36 ]
woutersmits schreef:

Nou, ik bedoelde bij mijn eigen auto, om te voorkomen dat het er ook zo uit gaat zien. Ik zou vooralsnog de blauwe lak intact laten boven de klep, achterkant schoonmaken en in de rx 5 en het gat achter de klep even aftapen ofzo met gaffatape. Als de auto goed bevalt zou ik eens naar reparatie van de roestplek en de schade gaan kijken.

Goeie tip! Om er zelf bij te komen hoef je ‘m alleen maar in de hoogste stand te zetten en zo hoog mogelijk achter het scherm te voelen of er troep zit (modder, blaadjes, etc). Misschien kun je ook met een zaklamp nog kijken wat er zit, maar dat hebben we nog niet gedaan. Vraag me trouwens af of dit anders (beter) afgewerkt is bij luxere/latere BXen, deze heeft in feite geen wielkast Confused

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 18 september 2006 06:55 PM
  [ # 37 ]

o-ja, ik herinner me dat, bij mij zat er een hoop belgische modder op die plekken. Kwestie van regelmatig goed schoonspuiten lijkt me.
ene, als het me uitkomt wil ik wel eens een paar uurtjes mee sleutelen hoor.
edit: als ik een stukje in je CX mag rijden Wink

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 18 september 2006 07:04 PM
  [ # 38 ]
Citroenbx schreef:
beerpeet schreef:

[smilie=307.gif] Ik bedoel hmz

Nee, jammer, maar als het niet binnen 6 weken ofzo al gebeurd is, kunnen we dan misschien nog zien?

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 18 september 2006 07:11 PM
  [ # 39 ]
woutersmits schreef:

o-ja, ik herinner me dat, bij mij zat er een hoop belgische modder op die plekken. Kwestie van regelmatig goed schoonspuiten lijkt me.
ene, als het me uitkomt wil ik wel eens een paar uurtjes mee sleutelen hoor.
edit: als ik een stukje in je CX mag rijden Wink

Staat! Als de APK afspraak voor m’n CX a.s. woensdag niet weer uitgesteld wordt en hij er gewoon doorheen komt :cx Surprisedfftopic

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 18 september 2006 08:26 PM
  [ # 40 ]
beerpeet schreef:
woutersmits schreef:

Goeie tip! Om er zelf bij te komen hoef je ‘m alleen maar in de hoogste stand te zetten en zo hoog mogelijk achter het scherm te voelen of er troep zit (modder, blaadjes, etc). Misschien kun je ook met een zaklamp nog kijken wat er zit, maar dat hebben we nog niet gedaan. Vraag me trouwens af of dit anders (beter) afgewerkt is bij luxere/latere BXen, deze heeft in feite geen wielkast Confused

Nee, dat is bij alle BX-en gelijk.

Lijkt me overigens wel een heel listig plekje om te lassen, zo vlak bij de vulhals v/d benzinetank; moet je wel een heel goede bescherming tegen vonken etc. aanbrengen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Gepost: 18 september 2006 09:53 PM
  [ # 41 ]
beerpeet schreef:
Citroenbx schreef:
beerpeet schreef:

[smilie=307.gif] Ik bedoel hmz

Nee, jammer, maar als het niet binnen 6 weken ofzo al gebeurd is, kunnen we dan misschien nog zien?

Linkie en Linkie als dat af is nog 3 projecten, tijd: nihiel Crying or Very sad

Had effe verkeerd gelezen, een uitlaatoog bakken en braden (geen Alpro Soja aub) is geen probleem, moet het netjes ook geen probleem, ben je er gewoon lang mee bezig.

Aan de spatbord lassen is echt wel een :nopompom werk, als dat eenmaal 1 trekke geeft is het spel verloren, nog niet te spreken van hoe je het mooi gaat uitzagen en laat passen…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 18 september 2006 10:14 PM
  [ # 42 ]

Het belangrijkste is in eerste instantie een stukje subframe en dat uitlaathangding (ook al zit ‘ie nog vast). Als dat stuk bij de vulmond van de benzinetank inderdaad geen APK-punt is, is voorlopig Wouter’s oplossing de beste denk ik.

Weet dat het pokkewerk is om dat scherm, zeker op die plek, te lassen en, zoals Karel schreef, mogelijk nog listig ook. Maar ik denk dat de vulhals en dan net zo goed gelijk de benzinetank wegmoet, wil je er goed bij kunnen Rolling Eyes

Profiel  

marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932

Gepost: 18 september 2006 10:39 PM
  [ # 43 ]

volgens mij moet je bij die vulmond kunnen komen als je de kofferbakbekleding weghaalt…...toch?

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 18 september 2006 10:49 PM
  [ # 44 ]

Nee, de vulmond kun je aan de buitenkant losschroeven en dan van onderen tussen de binnen en buitenplaat uittrekken Wink

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 19 september 2006 11:07 PM
  [ # 45 ]

Vandaag iig, bougies, een wiellagerset en een einddemper gescoord :whoohoo

Profiel  

3 van de 12
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook