Totaal aantal Berichten: 27884
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hoe zit dat nu met de DS? Welke uitvoering heeft welke opties?
Vorige week dus even bij DS event in Enkhuizen geweest, met erg veel DS’en op de parkeerplaats
Ik vind het wel jammer dat ik niet elk type kan thuis brengen of er wat meer over weet.
ik heb de volgende gezien:
DSuper
DS19
DS20
DS21
DS23
DS23 IE
dan nog Pallas uitvoeringen?
en dan heb je natuurlijk nog de ID
ID19
zijn er meer?
Ik ben al wel een tijdje zover dat ik weet dat een ID een rempedaal heeft een geen stuurbekrachtiging
verder zie ik bij de ID ook eenvoudige stoelen.
uiteraard nu de vraag welke DS heeft wat
van sierstrips, verschillende dashboarden en motorvermogens
Je mag van mij wel een keer het boek “de originele DS” van Jan de Lange lenen…
Kan je alles op je gemak nalezen
Xsara_Coupe
Het is eigenlijk heel simpel. In den beginne had je de DS19 met alle toeters en bellen op hydr gebied. Voor klanten die dat wat te ingewikkeld en te duur vonden werd de ID19 op de markt gebracht, deze had alleen hydr. op de vering, dus handbak en gewoon rempedaal. Ook had deze de oudere Traction motor ( kop is anders) en daardoor minder vermogen. In de loop van de tijd werden de motoren van de DS krachtiger en groter van inhoud, de ID volgede daarin maar liep daarin achter. De Pallas uitvoering was alleen leverbaar op de DS modellen. De Break was gebaseerd op de ID met het remsysteem van de DS! De latere Dsuper en Dsuper5 waren opgewardeerde IDen.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Op ID’s waren diverse opties te verkrijgen,die meestal al standaard op de DS zaten.
Zo heb je dus de optie:
-stuurbekrachtiging,
-meedraaiende koplampen,
-getint glas,
-interieurbekleding,
-vijfbak.
De optie halfautomaat is echter voorbehouden aan de DS,evenals injectie.
Tegenwoordig worden veel ID’s ‘opgeleukt’ naar DS-specificaties (lederen bekleding,sierstrepen,grotere motor,vijfbak etc),wat ik persoonlijk erg jammer vind.
Maar niet iedereen is gecharmeerd van de kale lijnen van de ID…
‘Spirit of avant-garde’
Pascal schreef:Tegenwoordig worden veel ID’s ‘opgeleukt’ naar DS-specificaties (lederen bekleding,sierstrepen,grotere motor,vijfbak etc),wat ik persoonlijk erg jammer vind.
Maar niet iedereen is gecharmeerd van de kale lijnen van de ID…
Inderdaad, maakt het heel moeilijk om een DS te vinden. Iedereen adverteerd met een DS terwijl het dan een “verpallaste” Dsuper blijkt te zijn. Maar iedereen moet zelf weten wat ze met hun auto doen.
Zelfde tip als Xsara_coupe. Lees het boek van Jan De Lange. Je kan het ook kopen bij de club voor net iets meer dan 10 euro.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Ik zie net iemand die het boek voor 80 Euro!!!!! aanbiedt op marktplaats…...
Van de club site:
De Snoek,Citroën DS in Nederland - Jan de Lange 11,70
Nieuw is dit boek alleen nog in het duits verkrijgbaar! De nederlandse versie is al geruime tijd uitverkocht
80 euro is een prijs die je veel tegen komt en als het op bieden aankomt is dit meestal ook wel de eindprijs…
Gelukkig heb ik vorige maand het boek via marktplaats aangeschaft voor 12.50 in een (volgens mij) ongelezen toestand
Xsara_Coupe
Ok, blij dat ik dat boek ooit een keer gekregen heb een jaar of 10 geleden. Staat nog bijna nieuw in de kast, af en toe weer eens doorbladeren.
Totaal aantal Berichten: 807
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Bas schreef:Ik zie net iemand die het boek voor 80 Euro!!!!! aanbiedt op marktplaats…...
Van de club site:
De Snoek,Citroën DS in Nederland - Jan de Lange 11,70
Let op! Er zijn dus 2 boeken van Jan de Lange. Bovenstaand boek is met een softcover en inderdaad nog gewoon verkrijgbaar. Het andere boek, getiteld “De originele citroen DS” van Jan de Lange (hardcover) is niet meer nieuw verkrijgbaar, het wachten is op een herdruk. Daardoor de maffe prijzen op internet voor 2de hands exemplaren.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Als ik het me goed kan herinneren staat bij mij in de kast “De originele citroen DS” maar met soft cover… Toch maar eens nakijken zodra ik terug ben..
Ik heb dat boekje in het nederlands een maandje of 2 geleden bij de ID/DSclub gekocht voor iets van €13 of 14 (als niet-lid), met zachte kaft.
Animal triste post coitum