Instellen van de geheugenstand van de rechter buitenspiegel:
- druk bij draaiende motor tegen de bediening 1 van de rechter buitenspiegel
- schakel de achteruitversnelling in : de rechter buitenspiegel gaat automatisch in een stand staan waarin u beter zicht
heeft ophet trottoir.
- stel de spiegel naar wens in door op de elektrische bediening te drukken.De buitenspiegel keert automatisch terug naar zijn normale stand in de volgende gevallen :
- 20 seconden na opheffen van de achteruitstand van de versnellingsbak,
- wanneer de auto sneller dan 10 km/uur rijdt
- wanneer de spiegelschakelaar 1 in de stand bestuurdersspiegel of in de neutrale stand staat.
- bij afgezette motor.
Hallo allemaal,
bovenstaande haal ik uit de handleiding van mijn C5 Break Difference (2003).
En inderdaad het instellen van de geheugenstand gaat prima.
Wanneer ik de achteruit versnelling kies, gaat de rechter buitenspiegel prima over op ‘standje trottoirband’.
Maar wanneer ik vervolgens weer de eerste versnelling kies en wegrijdt (en ook nog eens harder ga rijden dan 10 km/u )
dan gaat de buitenspiegel niet meer terug in zijn originele stand. Iemand een idee of ervaring hiermee?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Gegroet,
Harold
Totaal aantal Berichten: 459
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Re: Geheugenstand van de rechter buitenspiegel
hharold schreef:Instellen van de geheugenstand van de rechter buitenspiegel:
- druk bij draaiende motor tegen de bediening 1 van de rechter buitenspiegel
- schakel de achteruitversnelling in : de rechter buitenspiegel gaat automatisch in een stand staan waarin u beter zicht
heeft ophet trottoir.
- stel de spiegel naar wens in door op de elektrische bediening te drukken.De buitenspiegel keert automatisch terug naar zijn normale stand in de volgende gevallen :
- 20 seconden na opheffen van de achteruitstand van de versnellingsbak,
- wanneer de auto sneller dan 10 km/uur rijdt
- wanneer de spiegelschakelaar 1 in de stand bestuurdersspiegel of in de neutrale stand staat.
- bij afgezette motor.Hallo allemaal,
bovenstaande haal ik uit de handleiding van mijn C5 Break Difference (2003).
En inderdaad het instellen van de geheugenstand gaat prima.
Wanneer ik de achteruit versnelling kies, gaat de rechter buitenspiegel prima over op ‘standje trottoirband’.
Maar wanneer ik vervolgens weer de eerste versnelling kies en wegrijdt (en ook nog eens harder ga rijden dan 10 km/u )
dan gaat de buitenspiegel niet meer terug in zijn originele stand. Iemand een idee of ervaring hiermee?
Hmm ja, ik zit ook altijd te rommelen met die afstelling(en).
Er is hier minimaal een designprobleem.
Om de vooraf ingestelde parkeerstand te laten functioneren moet de spiegelkeuzeinstelselectieknop in de armsteun in de meest rechter positie staan, anders werkt de functionaliteit niet (staat in handleiding).
Maar in deze stand van de spiegelkeuzeinstelselectieknop gaat de rechter spiegel ook draaien als je per ongeluk de ronde spiegeldraaiinvierrichtingknop beroerd bij het rijden, zoals kan voorkomen als je het raam open wilt doen.
Kortom, ik denk niet dat er iets kapot is, maar dat jij, net als ik, als logisch mens, niet helemaal overweg kan met die onlogische maar ozo Franse electronische semi-intellegentie.
Gr. Ronald
Ps. spiegelkeuzeinstelselectieknop met 3x woordwaarde geeft hoeveel punten bij Scrable ?
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Maar heeft hier iemand dit wel werkend?
Dus de spiegel draait naar het trottoir bij het inschakelen van de achteruitversnelling,
en draait weer terug als je weer vooruit rijdt?
En het resetten van de spiegels zoals ik hier ook ergens op het forum las,
zou dat ook hiervoor kunnen helpen?
Totaal aantal Berichten: 157
- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
hharold schreef:Maar heeft hier iemand dit wel werkend?
Dus de spiegel draait naar het trottoir bij het inschakelen van de achteruitversnelling,
en draait weer terug als je weer vooruit rijdt?En het resetten van de spiegels zoals ik hier ook ergens op het forum las,
zou dat ook hiervoor kunnen helpen?
bij mij heeft het gewrkt,maar op een of andere manier nu niet meer
hoe werkt dat resetten?
gr bob
jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
1800es schreef:hharold schreef:Maar heeft hier iemand dit wel werkend?
en draait weer terug als je weer vooruit rijdt?En het resetten van de spiegels zoals ik hier ook ergens op het forum las,
zou dat ook hiervoor kunnen helpen?bij mij heeft het gewrkt,maar op een of andere manier nu niet meer
hoe werkt dat resetten?
gr bob
werkt op mijn Phase II ook niet,maar in het boekje staat niks vermeld over automatisch terugkeren bij het sneller rijden dan 10 km per uur of na 20 sec.
Bij mijn C5break 2003 werkt het prima. Sinds het begin en nooit problemen mee gehad.
In de achteruit gaat de spiegel in de ingestelde positie.
En in de vooruitversnelling (nou ja, is dit een Nederlands woord) gaat de spiegel weer terug.
Schakelaar staat altijd in de rechterstand.
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Bij mijn C5 2004 werkt het ook prima, tot gisteravond toen mijn vrouw de rechterspiegel aan diggelen heeft gereden
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
In ieder geval allemaal dank voor het meedenken.
Ik ga nog eens proberen met resetten etc.
Daarna toch maar eens aan de dealer vragen…
Het is een leuke optie, en als het zou moeten werken dan moet het toch te repareren zijn.
Dank en gegroet,
Harold
Bij mij gaat ie soms omhoog ipv naar beneden
Dan krijg ik een mooi uitzicht naar de lucht, maar zie ik niets naar achteren, laat staan een stoeprandje.
Misschien komt het door het vele instellen omdat ik veel langer ben dan mijn vriendin.
Waarom zit er ook verdorie niet gewoon een geheugen op, zo moeilijk/kostbaar kan dat tegenwoordig toch niet zijn
Dus ik zet de schakelaar gewoon in het midden en doe het zonder bijdraaiend spiegeltje.
C5 3.0 V6 Exclusive
Citroën history:
XM 2.0 Ambiance
BX 1.6 TGI
BX 1.4 TE
Visa 1.1 RE
Citronius schreef:Bij mij gaat ie soms omhoog ipv naar beneden
Dan krijg ik een mooi uitzicht naar de lucht, maar zie ik niets naar achteren, laat staan een stoeprandje.
Misschien komt het door het vele instellen omdat ik veel langer ben dan mijn vriendin.
Waarom zit er ook verdorie niet gewoon een geheugen op, zo moeilijk/kostbaar kan dat tegenwoordig toch niet zijn
Dus ik zet de schakelaar gewoon in het midden en doe het zonder bijdraaiend spiegeltje.
In de “geheugenstand ” voor achteruitrijden moet je de spiegel ook zelf instellen net als je dat doet tijdens het rijden. Hij onthoudt de stand voor achteruitrijden en het vervolgens terugkeren alllebei…....
Dat is vreemd? Moet je die dan instellen tijdens het achteruitrijden :
C5 3.0 V6 Exclusive
Citroën history:
XM 2.0 Ambiance
BX 1.6 TGI
BX 1.4 TE
Visa 1.1 RE
Ja, je zet de versnelling in zijn achteruit en dan ga je met de spiegel stand aan de slag. Die stand wordt onthouden en ingeschakeld zodra je de volgende keer de auto in de achteruit zet, mits de schakelaar uiteraard goed staat.
Mijn ‘klacht’ bij de Dealer gemeld. (Toch nog 5 maanden garantie)
En ja wel, hij doet het weer. Helaas heb ik niet zelf de auto opgehaald, dus ik weet niet wat ze hebben gedaan maar het werkt weer.
[list]# Auto in de achteruitversnelling
# Spiegelkeuze knop naar rechts
# Spiegel richten op trottoir
# En deze stand wordt voortaan aangenomen als de achteruitvernelling wordt gebruikt
# En bij het vooruit rijden >10km/u gaat de spiegel weer in de normale stand[/list:u]
Ik ben weer blij dat het gemaakt is.
hharold schreef:Mijn ‘klacht’ bij de Dealer gemeld. (Toch nog 5 maanden garantie)
En ja wel, hij doet het weer. Helaas heb ik niet zelf de auto opgehaald, dus ik weet niet wat ze hebben gedaan maar het werkt weer.[list]# Auto in de achteruitversnelling
# Spiegelkeuze knop naar rechts
# Spiegel richten op trottoir
# En deze stand wordt voortaan aangenomen als de achteruitvernelling wordt gebruikt
# En bij het vooruit rijden >10km/u gaat de spiegel weer in de normale stand[/list:u]
Ik ben weer blij dat het gemaakt is.
Bij een automaat gaat de spiegel zelfs weer terug in zijn normale stand als je de automaat weer in D zet. Wat wel opvalt is dat het terug naar zijn normale stand gepaart gaat met vreemde bewegingen. De spiegel gaat (te ver) naar boven en (te ver) naar binnen en komt dan weer terug in de normale stand. Maar ja, het werkt.
Ja dat viel mij ook al op, maar inderdaad het werkt. (ik weet het pas sinds dit draadje loopt ops: )
Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club