ik denk niet dat je de schroefdraad gaat moeten zoeken bij UNC, UNF of WW ; dat zijn Engelse (Amerikaanse) maten met 55° tophoek
het is een Europese wagen dus zal het ongetwijfeld metrisch zijn (60°tophoek)
7/16 is ongeveer 11mm
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Het lijkt inderdaad op M11 fijn, maar bouten met die schroefdraad gaan vrij moeilijk in het gat (lukt wel maar ik heb een sleutel nodig) en uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het 7/16UNC moet zijn.
Maar inmiddels heb ik geen flauw idee meer wat voor schroefdraad het is.
Schijt aan originaliteit.
oeps zat er met mijn 55° beetje naast, tijd dat ik er terug in kom
http://www.ajs-matchless.nl/techniek/body_boutenverhaal.htm
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Als ik ga zeggen wat van Ommen mag doen dan wordt dat vast niet gewaardeerd.
Maar een goede werktuigbouwer weet dat je schroefdraad niet zomaar even kan schatten, dat moet je meten
Schijt aan originaliteit.
Johan* schreef:Een goede werktuigbouwkundige bestaat niet
Groeten Johan
Werkbouwtuig…......
altijd nog beter dan vonkentrekkers en betonboeren
wij noemen het hier gereedschapsmaker, en zo ben ik er eentje
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
en wij werkend tuig van de bouw kunde
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Lelijke Eend schreef:Als ik ga zeggen wat van Ommen mag doen dan wordt dat vast niet gewaardeerd.
Maar een goede werktuigbouwer weet dat je schroefdraad niet zomaar even kan schatten, dat moet je meten
Ik bedenk mij net, ik heb een setje waarmee je schroefdraad kan meten! (ook fijne draad) Zodra mijn GS klaar ik, rij ik het wel even bij je langs.
patje74 schreef:Lelijke Eend schreef:Als ik ga zeggen wat van Ommen mag doen dan wordt dat vast niet gewaardeerd.
Maar een goede werktuigbouwer weet dat je schroefdraad niet zomaar even kan schatten, dat moet je meten
Ik bedenk mij net, ik heb een setje waarmee je schroefdraad kan meten! (ook fijne draad) Zodra mijn GS klaar ik, rij ik het wel even bij je langs.
Is reeds besteld, de ‘man die alles heeft als het maar bestaat’ begon een beetje genoeg van m’n gezeur te krijgen. En ik heb zelf inmiddels ook de tabellenboeken erbij gepakt. Ik vermoed dat voor de gordels 7/16 UNF bouten gebruikt worden in plaats van 7/16 UNC. M11 fijn klopt dus niet (maar lijkt desondanks wel redelijk te passen ! ).
Maar langskomen mag altijd natuurlijk
Schijt aan originaliteit.
Vandaag eindelijk wat spul naar de stralerij gebracht.
Schijt aan originaliteit.
hoe staat het met de goedkeuring van het chassis?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
De RDW keurt chassis’ met een TüV keur goed, dus ik heb een chassis met TüV keur gekocht.
Overigens ligt het werk nu even stil. Ik wacht op onderdelen ...
Schijt aan originaliteit.
dus moet je zelf voor de keuring opdraaien in tegenstelling tot de reeds gekeurde chassis?
deze week te horen gekregen dat in .BE 4 chassis en goedkeuring hebben en in .NL nog altijd maar 2
dacht direkt aan jou
vond het al heel dat in .BE men meer goedkeuringen zou hebben (hier is het altijd triestig gesteld met wat je aan een wagen mag veranderen)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Volgens mij zijn er in Nederland meerdere chassis’ goedgekeurd:
- Het de Graaff chassis
- Het orginele chassis van club Cassis
- Alle chassis’ met een TüV keur (moet je wel kunnen bewijzen dat dat chassis ook daadwerkelijk TüV gekeurd is d.m.v. papieren waarop nummers staan die corresponderen met nummers op het chassis)
Als je dan je Eend van een nieuw chassis voorzien hebt moet je naar een keuringsstation. Je moet dan een stuk van je oude chassis meenemen waar het nummer in staat + al je papieren (van je nieuwe chassis en van je hele auto). Bij de RDW wordt dan gecontroleerd of alles in orde is. Hierbij kijken ze zowel naar de papieren als naar je Eendje. Is alles in orde dan rammen ze in je nieuwe chassis het chassisnummer van je oude chassis en krijg je andere papieren (dit i.v.m. de locatie vna het nieuwe chassisnummer).
Schijt aan originaliteit.
Na ruim 3 weken wachten vandaag telefoon gehad dat m’n achteras + velgen + achterbrug gestrald zijn. Hehe.
Ook heb ik wat gereedschap gelast. Foto’s zijn onderweg.
Schijt aan originaliteit.