Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 09-12-2005
- 2CV 4 Special
- C1 1.0 Ambiance 5drs
Wie kan mij helpen aan een duidelijke tekening van de smeerpunten van de 2cv? Er stond er laatst een in Klassiek&Techniek;, maar deze ben ik tevergeefs aan het zoeken…
—————————————-
2cv 4 Special 1978
Xsara 1.6i Break 1998 VERKOCHT
C1 Ambiance 2008
—————————————-
Uit m’n hoofd:
Fusees, aandrijfassen, kantelmessen (gewoon met de vinger, zit geen smeernippel). Veerpotten volgieten met wonderolie (ook wel ricinusolie) als ze piepen. Bij mijn weten zit er geen smeernippel op de vooras/het stuurhuis.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
En natuurlijk niet vergeten de plaat op het stuurhuis die met de spoorstangen mee heen en weer schuift in te vetten.Alles het liefst met
Molybdeenvet.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
En af en toe de koppelingentjes van de kachelpotten, zo kan je ze gangbaar houden. Daarnaast zet ik de schakelstang met enige regelmaat in de talkpoeder.
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 09-12-2005
- 2CV 4 Special
- C1 1.0 Ambiance 5drs
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
Ja dit is een mooi schema,maar wel een die bij de 20.000km beurt hoort.
(versnellingsbak verversen)