Mening over TomTom6?
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 498

Gepost: 19 september 2006 05:22 PM

Sinds begin september is TomTom6 ook te koop voor PDA gebruikers (nadat hij al beschikbaar was voor de Go)  Heeft er iemand een mening over deze versie tov de voorganger 5.21 Vonden jullie de upgrade moeite waard?

Ikzelf heb een V6.000 en vind de wijzigingen eigenlijk niet heel erg schokkend, het ziet er allemaal wat mooier uit en daarnaast zijn natuurlijk er nieuwe kaarten (de V6.50 serie) die helaas niet meer werken met V5. Dus je zult wel moeten upgraden in de nabije toekomst. En ik heb al verschil gemerkt qua kaarten dat de nieuwe beter zijn.

Maar voor de rest de nieuwe features zijn niet schokkend of niet zo handig uitgewerkt. Zo kan TomTom nu vragen om een aankomsttijd en meldt hij vervolgens hoeveel te vroeg of te laat je komt.  En hij geeft op de snelweg aan hoe hard je er mag, maar als je te hard rijdt veranderd de weergave in (niet meer leesbaar) rood. De overzichtskaartweergave maakt gebruik van bitmaps als achtergrondm, maar alleen als je op landnivo uitzoomt. Ziet er wel leuk uit, maar practisch nut….

Verder weet hij nu wel of je over of onder iets door gaat, wat bij complexe kruisingen handig kan zijn. En er is iets met buddies, maar dat vereist een abbo-tje. Wat wel erg handig is is het weerbericht, dat zonder abbo gerbuikt kan worden. Je kunt het weer opvragen voor elke plek die tomtom zelf ook ondersteund, je krijgt 5 dagen vooruit voorspelling.

Maar de kaarten zijn dus wel verbeterd, er zijn nu ook kaarten van West Europa (1Gb) en heel Europa (1,5Gb). Deze zijn dus vernieuwd en bevatten nu ook snelheidslimieten.

Ik begrijp overigens dat er nog een V6.010 komt als update.

Van de site pluk ik nog de volgende info over TT6
• Navigeren naar contactpersoon: navigeer direct naar een contactpersonen in het adresboek
• Planning van aankomsttijd: plan een route gebaseerd op de gewenste aankomsttijd
• Uitgebreide “Nuttige Plaatsen”: navigeer naar een “Nuttige Plaats” vlabij de huidige locatie, vlakbij huis, vlakbij de eindbestemming of op de route
• Snelheidsalarm: informeert de bestuurder wanneer deze de maximum snelheid overschrijdt; werkt zelfs wanneer de navigatiemodus uit staat.
• Voorgeïnstalleerde Flitslocaties: de meest recente lijst met flitslocaties is al voorgeïnstalleerd.
• Veiligheidsvergrendeling: schakelt enkele menuopties uit voordat men gaat rijden, zodat de bestuurder zich optimaal op de weg kan concentreren.
• Realistische visuele aanwijzingen: NAVIGATOR 6 toont ook verkeersborden, waardoor het navigeren een stuk eenvoudiger wordt.
• Gecentreerde voetgangerskaart: tweedimensionale kaart die in een bepaalde positie is vastgezet, zodat het gemakkelijker is om zich te oriënteren wanneer men lopend navigeert

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 19 september 2006 05:29 PM
  [ # 1 ]

Vooral lastig vond ik dat TT5 niet (goed) werkt met Windows Mobile 5. Overigens vind ik de kaarten zwaar gedateerd en is hij soms in de war. Ik zal binnenkort eens kijken voor 6. Wink Ik ben benieuwd!

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 19 september 2006 10:40 PM
  [ # 2 ]

Ik hoorde van een *vage* kennis Twisted Evil dat TT6 eraan komt….helaas las ik ook ergens dat TT6 het NIET meer doet op mijn MIO 168, omdat de processor te langzaam is of zo. Evil or Very Mad
(300 mhz)

Die kennis zit met een nog iets ouder (en niet sneller) apparaat, dus die moet het eerst maar eens proberen, voordat ik er mee aan de gang ga. Wink

Ik wil hem uiteraard wel hebben op mijn MIO (wie niet), want ik kom steeds meer situatie’s tegen dat TT effe helemaal de weg kwijt is Rolling Eyes

Voorbeeld : rijdende vanaf A’dam naar Haarlem via de A200 kom je langs Halfweg en dan vrijwel direct daarna kom je bij het bekende Rottepolderplein…..laat Eva me de afslag oprijden naar boven op de grote rotonde….en gaat daarna weer vrolijk verder op dezelfde weg. Shocked

Of die keer dat ik naar Belgie moest en hij me wel mooi naar de straat bracht waar ik wezen moest, het nummer was ook herkend, alleen stond ik wel 1.5 km van de plek af waar ik zijn moest. Evil or Very Mad
Is ook een bekende fout van TT….dat hij van straten die bij wijze van spreken al eeuwen bestaan, geen nummer (bijv 50) weet, terwijl dat bedrijf of huisadres er al tijden staat. Rolling Eyes
Krijg je de melding : zoek een ander nummer op.

Dit soort situatie’s kom ik weleens meer tegen….dus ik hoop dat dit soort fouten eruit gehaald zijn.
Verder ben ik dik tevreden met mijn huidige TT5…zonder upgrade’s…..ik las ergens dat er in die upgrade’s van TT5 weinig verbeteringen zitten v.w.b. de wegen, rotonde’s e.d…....maar dat kunnen anderen mij wellicht wel vertellen. Cool

Profiel  

Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 20 september 2006 02:58 PM
  [ # 3 ]

Iemand ervaring met SymbianOS en navigatiesoftware?

Heb nu Route66 op mijn N70 staan, maar krijg hem niet aan de praat Sad

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)

"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 20 september 2006 03:14 PM
  [ # 4 ]
Robin schreef:

Ja hoor…ik heb ruim 1 jaar geleden de smartphone Nokia 6670 gehad (ook met Symbian) die ik had gekocht van iemand die hem net 3 maanden nieuw had, maar toch een ander apparaat wilde hebben.

Daar stond Route66 op, maar dat vind ik een waardeloos systeem ivm het opzoeken van straten Rolling Eyes ......ik heb toen na een week meteen Tomtom mobile-5 erop gezet en dat werkte prima.

Ik mag aannemen dat je er wel een Bluetooth muis bij hebt ? Smile
Anders kun je er niet mee werken, want die ontvangt het GPS-signaal en stuurt het door naar je telefoon.
Het kan soms even zoeken zijn om die muis aan het werken te krijgen…..maar als je dat eenmaal gevonden hebt werkt het verder net zo goed als een PDA of Tomtom-Go e.d.

Kijk anders hier eens….ik heb even gegoogeld voor je :

http://www.telecomvergelijker.nl/dev/819/forum/?thread_id=13172

Edit door ijs //
1x is wel genoeg Laughing  Wink

Profiel  

Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 20 september 2006 06:58 PM
  [ # 5 ]
Bram schreef:
Robin schreef:

Ja hoor…ik heb ruim 1 jaar geleden de smartphone Nokia 6670 gehad (ook met Symbian) die ik had gekocht van iemand die hem net 3 maanden nieuw had, maar toch een ander apparaat wilde hebben.

Daar stond Route66 op, maar dat vind ik een waardeloos systeem ivm het opzoeken van straten Rolling Eyes ......ik heb toen na een week meteen Tomtom mobile-5 erop gezet en dat werkte prima.

Ik mag aannemen dat je er wel een Bluetooth muis bij hebt ? Smile
Anders kun je er niet mee werken, want die ontvangt het GPS-signaal en stuurt het door naar je telefoon.
Het kan soms even zoeken zijn om die muis aan het werken te krijgen…..maar als je dat eenmaal gevonden hebt werkt het verder net zo goed als een PDA of Tomtom-Go e.d.

Kijk anders hier eens….ik heb even gegoogeld voor je :

http://www.telecomvergelijker.nl/dev/819/forum/?thread_id=13172

Edit door ijs //
1x is wel genoeg Laughing  Wink

Ik heb het hele setje te leen van een vriend van me (officiele Nokia GPS muis + kabels + officiele Route66). Hij heeft ook die 6670, en daar werkt het wel.. Maar ik krijg helemaal niks aan de praat. Dus het hele setje gaat terug…

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)

"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 20 september 2006 07:21 PM
  [ # 6 ]
Bram schreef:

Ik hoorde van een *vage* kennis Twisted Evil

Mad

Ben er meer bezig Wink

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 20 september 2006 07:42 PM
  [ # 7 ]
René van Maren schreef:
Bram schreef:

Ik hoorde van een *vage* kennis Twisted Evil

Mad

Ben er meer bezig Wink

Wist ook gelijk wie bram bedoelde.. Laughing

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 21 september 2006 12:21 AM
  [ # 8 ]
Robin schreef:

Ik heb het hele setje te leen van een vriend van me (officiele Nokia GPS muis + kabels + officiele Route66). Hij heeft ook die 6670, en daar werkt het wel.. Maar ik krijg helemaal niks aan de praat. Dus het hele setje gaat terug…

Op dat forum, waar ik je de link van gaf, staat ook al iets te lezen dat het met die N70 niet helemaal lekker gaat.
Dus heel verstandig van je om hem terug te geven. Wink

Overigens kan ik je die N-6670 wel aanbevelen qua techniek….het is een wat fors rechthoekig en vrij dik apparaat, maar zowel R-66 als TT werkte daar best goed op.

Alleen werd ik niet goed van het telkens de hele dradenrotzooi loshalen, vooral als je meerdere keren per dag de auto in en uit moet. Rolling Eyes
Plus dat het wat storend was als ik druk aan het navigeren was en er werd gebeld….hoorde de andere kant door de lijn : Sla rechtsaf Twisted Evil

Dus ik zit nu weer gewoon met de MIO 168…plus een gewone mobiele telefoon.

Enne Rene….doe maar rustig aan hoor…..als je maar wel opschiet. Laughing

Profiel  

Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240

Gepost: 21 september 2006 01:00 AM
  [ # 9 ]

Iemand al ervaring met de Mio A701 smartphone? En dan met Miomap V3? Ziet er goed uit dat toestel, ingebouwde gps ontvanger.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 21 september 2006 01:04 AM
  [ # 10 ]
Ds23man schreef:

Iemand al ervaring met de Mio A701 smartphone? En dan met Miomap V3? Ziet er goed uit dat toestel, ingebouwde gps ontvanger.

GRG

http://www.jouwnav.nl/ daar kan je misschien wat vinden

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240

Gepost: 21 september 2006 01:44 AM
  [ # 11 ]
hel1 schreef:
Ds23man schreef:

GRG

http://www.jouwnav.nl/ daar kan je misschien wat vinden

Staat ie niet tussen.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 572

Gepost: 21 september 2006 01:52 AM
  [ # 12 ]

Voor die buddyfunctie hoef je alleen maar op de tomtomwebsite te registreren. Gratis en geen key nodig! Met die buddyfunctie kun je zien waar je vrienden zijn. Leuk!

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 21 september 2006 03:48 AM
  [ # 13 ]
jebbers schreef:

Voor die buddyfunctie hoef je alleen maar op de tomtomwebsite te registreren. Gratis en geen key nodig! Met die buddyfunctie kun je zien waar je vrienden zijn. Leuk!

Allemaal leuk een aardig, die nieuwe functie’s….maar daardoor gaat ie natuurlijk wel steeds trager worden, de TT6. Confused

TT5 is t.o.v. van TT3 al trager geworden…je moet dan bijvoorbeeld de functie *geluidsvolume bij hogere snelheid* -instelling uit zetten….dat scheelt al wat.

Lijkt Bill Gates wel, die Microschoft steeds zwaarder maakt waardoor je oude PC te traag is geworden. Evil or Very Mad
En ik lees net dat je met Win-98 al niet meer kunt internet-bankieren bij de ABNAMRO…lekker is dat, gelukkig heb ik hier ook nog een PC met XP. Rolling Eyes

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 572

Gepost: 21 september 2006 12:45 PM
  [ # 14 ]
Bram schreef:
jebbers schreef:

Allemaal leuk een aardig, die nieuwe functie’s….maar daardoor gaat ie natuurlijk wel steeds trager worden, de TT6. Confused

TT5 is t.o.v. van TT3 al trager geworden…je moet dan bijvoorbeeld de functie *geluidsvolume bij hogere snelheid* -instelling uit zetten….dat scheelt al wat.

Lijkt Bill Gates wel, die Microschoft steeds zwaarder maakt waardoor je oude PC te traag is geworden. Evil or Very Mad
En ik lees net dat je met Win-98 al niet meer kunt internet-bankieren bij de ABNAMRO…lekker is dat, gelukkig heb ik hier ook nog een PC met XP. Rolling Eyes

Tsja, zo gaat dat nou eenmaal. De economie moet ook blijven draaien Wink

Profiel  

exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 498

Gepost: 21 september 2006 04:48 PM
  [ # 15 ]

Mijn Ipaq 6515 heeft ook niet een bijzonder vlotte CPU (dacht 250mhz) , tomtom6 is volgens mij er juist sneller op geworden. In elk geval het starten is een stuk vlotter.

Route berekening is nog even snel/traag. Overigens is her de snelheid van je SD kaartje ook voor van belang!

Heb sinds gister 6.010 ipv 6.000, nog niet veel verschi gezien, behalve een betere waarschuwing voor aankomende POI’s.

De functie om realistische verkeersborden te laten zien is wel erg fraai overigens.  Al met al wel enkele verbeteringen tov 5, maar niet wereldschokkend. Dat van die buddies ga ik ook eens uitproberen.

Ik gebruik overigens de interne GPS van de ipaq, ook in de c5. Deze werkt door de voorruit heen.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook