HELP!
Gisteren een afspraak gemaakt voor volgende week voor grote beurt en LHM-spoeling/verversing bij Ton van Soest.
Helaas een week te laat , want een half uur geleden voel ik mijn remdruk wegvallen en de achterkant licht inzakken… Gelukkig zonder aanrijding kunnen stoppen bij een tankstation.
Gymnastieken lukte niet goed, dus een kleine inspectie gedaan: groene straal aan de rechterkant, ter hoogte van de eerste dwarsbalk…
Paniek, want dit is compleet out-of-my-league ops: . Bovendien moet de kleine van de creche gehaald worden en moet moeder-de-vrouw straks naar training. Morgen de auto ook eigenlijk gewoon weer nodig.
Wie-o-wie heeft de kennis, de kunde, de wil en de tijd om vanavond een kijkje te nemen en hopelijk een noodreparatie uit te voeren ? In dat geval hoor ik je graag op 06 - 55 84 63 73! De auto staat bij de Texaco langs de Noordelijke Ringweg in Breda (vanaf Teteringen richting A16 zeg maar)
Alvast bedankt voor jullie reacties!!!
Een radeloze BiX-lover
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Kijk hier eens ? De hulptroepen !
Schijt aan originaliteit.
Ik wil straks best ff kijken, ‘t is hier 300 m vandaan ofzo. Kan alleen niet beloven dat ik ook echt wat kan doen
Geen lid van de wegenwacht? Noodreparatie zal denk ik niet een twee drie te doen zijn aangezien er een drukleiding kapot zal zijn denk ik. Misschien handig om te laten zien wat er lekt zodat er eventueel iemand onderdelen mee kan nemen? Vreemd trouwens dat er geen lampjes zijn gaan branden. Een tijdje terug had ik ook flinke lekkage maar toen kon ik nog gewoon een stukje rijden zonder dat ik het merkte aan remmen e.d.
In principe is het systeem zo gemaakt dat de remmen als laatste druk verliezen. Je zult bij een storing eerst gaan merken dat de vering minder wordt dat moet dan het sein zijn om aan de kant te gaan.
Bij een gesprongen leiding gaat alles natuurlijk heel snel en kan het zijn dat je het pas door hebt als je gaat remmen
iig succes ermee
Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87
Het zeek er behoorlijk uit, constant een straaltje. Weinig aan te doen zo. We zijn dus maar heel voorzichtig naar Garage Jansen gereden, een specialist in Breda.
Het grappige is wel dat ik nog op zoek was naar een BX met airco om die eens te bekijken, en wat heeft oudelut in z’n bx zitten? juist!
Harm schreef:Het zeek er behoorlijk uit, constant een straaltje. Weinig aan te doen zo. We zijn dus maar heel voorzichtig naar Garage Jansen gereden, een specialist in Breda.
Het grappige is wel dat ik nog op zoek was naar een BX met airco om die eens te bekijken, en wat heeft oudelut in z’n bx zitten? juist!
Gelijk er maar uitgesloopt?
Ijs schreef:Gelijk er maar uitgesloopt?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Was helaas ter plekke weinig aan te doen/zien… Mooie test voor Jansen om zijn specialisme te bewijzen?! [smilie=340.gif]
Harm, nogmaals onwijs bedankt voor de moeite! [smilie=8.gif]
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
no problem, jammer dat ik niet echt veel kon doen… maar goed, ben benieuwd wat jansen ervan bakt
Re: HELP! BX Break met LHM-lekkage langs de kant
oudelut schreef:HELP!
Gisteren een afspraak gemaakt voor volgende week voor grote beurt en LHM-spoeling/verversing bij Ton van Soest.
Helaas een week te laat , want een half uur geleden voel ik mijn remdruk wegvallen en de achterkant licht inzakken… Gelukkig zonder aanrijding kunnen stoppen bij een tankstation.
Gymnastieken lukte niet goed, dus een kleine inspectie gedaan: groene straal aan de rechterkant, ter hoogte van de eerste dwarsbalk…
Paniek, want dit is compleet out-of-my-league ops: . Bovendien moet de kleine van de creche gehaald worden en moet moeder-de-vrouw straks naar training. Morgen de auto ook eigenlijk gewoon weer nodig.Wie-o-wie heeft de kennis, de kunde, de wil en de tijd om vanavond een kijkje te nemen en hopelijk een noodreparatie uit te voeren ? In dat geval hoor ik je graag op 06 - 55 84 63 73! De auto staat bij de Texaco langs de Noordelijke Ringweg in Breda (vanaf Teteringen richting A16 zeg maar)
Alvast bedankt voor jullie reacties!!!
Een radeloze BiX-lover
Voorzichtig gokje: een lekke kleine octopus. Is te doen langs de weg, al moet je wel op gevoel weten waar je zijn moet. Een lek in de grote octopus gaat vaak niet zó hard. Een garagist zal eerder de hele bundel vervangen.
Ich bin ein Breaker
En als ik zou vragen om alleen de kleine octopus te vervangen? 2 maanden geleden zei de Citroen Specialist Parkstad nog dat de octopus in prima conditie was…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
oudelut schreef:En als ik zou vragen om alleen de kleine octopus te vervangen?
Hoe bedoel je dat?Als díe nu de lekkage veroorzaakt moet je dat doen - anders niet natuurlijk.
2 maanden geleden zei de Citroen Specialist Parkstad nog dat de octopus in prima conditie was…
2 maanden geleden misschien wel.
De zwakke punten in de kleine octopus zijn tamelijk onzichtbaar, dwz het stuk waar het fout gaat, net als de grote.
Om daar een ‘status check’ op uit te voeren die verder gaat dan “het lekt” of “het lekt niet” is niet doenlijk, en ook in je eigen nadeel (is ie niet lek blijf er dan vanaf). Ik schat dat ze 2 maanden geleden (toen nog terecht) geconstateerd hebben dat ie toen niet lekte.
Inmiddels is het zo nu en dan flink warm geweest, en dan gaat het ineens heel hard met die dingen.
Ich bin ein Breaker
Mmm, garage Jansen heeft niet helemaal mijn hart gestolen, maar wel mijn break weer rijdend gemaakt…
Wat blijkt? Het stuurhuis heeft een intern lekje (in de stuurronkel of zoiets?) waardoor er bij extreme situaties teveel retourdruk op de leidingen komt. Leidingen waren dus puur losgeschoten, en nu weer vastgezet. De hydro is doorgespoeld en met verse LHM gevuld. Verder grote beurt gehad met de noodzakelijke verzorging. Bovendien bleken de remblokjes vóór nagenoeg tot op het metaal versleten.
Waarom dan toch het hart niet gestolen?
Welnu:
1. Ik ben € 485 armer (valt overheen te komen, autorijden kost geld)
2. Men zou mij maandag eerst bellen met een prijsindicatie, niet gebeurd.
3. Men is tóch aan de slag gegaan, en heeft ook zonder overleg ongevraagde reparatie uitgevoerd (remblokken).
4. Op het kaartje aan de richtinghendel staat “kleine beurt”
5. Ik had gevraagd of ze ook even naar de afstelling van de achterklep wilden kijken: niet gebeurd
6. Ze ontdekken dus een kapot stuurhuis, waardoor ze geen garantie kunnen verlenen op de LHM-reparatie. Maar er is geen overleg om ook het stuurhuis-probleem dan maar meteen mee te nemen (al had ik dat nu niet meer kunnen betalen, maar dat is mijn keus)
Maar ik rijd/zweef weer:
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
dat is aardig duur voor zo´n reparatie ja ...
zo veel hebben ze er niet aan gedaan ...
oja dat kaartje aan je richtinghendel betekent “terugkomen voor kleine beurt bij stand ...”
Citroën D Special 1970
OscarTZDTurbo schreef:dat is aardig duur voor zo´n reparatie ja ...
zo veel hebben ze er niet aan gedaan ...oja dat kaartje aan je richtinghendel betekent “terugkomen voor kleine beurt bij stand ...”
Ah, dat scheelt meteen weer een stukje frustratie… Maar toch, je verwacht toch dat een garage bepaalde dingen signaleert (zoals een bijna versleten multiriem?) en dan ff met je overlegt of ze er iets aan moeten doen, toch?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )