nieuwe aircopomp, minder koeling
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 21 september 2006 12:06 AM

Ik heb vorige week de aircopomp van mijn xm laten vervangen
omdat die vastgelopen was, hij koelde tot dat moment wel goed.
Nu er een nieuwe pomp op zit en de maximale hoeveelheid
freon er weer in zit koelt ie een stuk minder.
Iemand een idee waar dat nou weer aan kan liggen?
De freon zit er nog in dus daar ligt het niet aan, hij is dus niet lek.

Groeten,
Sjako

Profiel  
 
Gepost: 21 september 2006 12:36 AM
  [ # 1 ]

freon word niet in auto’s gebruikt.

Als je eerst het R12 gas hebt en ze em nu tot r134a hebben omgebouwd is het logisch want R12 koelt beter…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 21 september 2006 02:08 AM
  [ # 2 ]

Het is een 99-er.

Op de slangen staat wel het woord FREON en ook R134.

Sjako

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 21 september 2006 02:16 AM
  [ # 3 ]

als het een 99’er is zit er al R134A koudemiddel in, hebben ze het systeem wel terug afgevuld met de juist hoeveelheid koudemiddel ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 21 september 2006 02:31 AM
  [ # 4 ]

Als er te weinig in zit slaat de pomp niet aan, dat is
een interne beveiliging.

Ik vraag me af wat het effect is als er teveel olie in de compressor zit,
ik zal morgen eens een ander airco bedrijf bellen.

Sjako

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 21 september 2006 02:35 AM
  [ # 5 ]

beveiliging kom t pas in als er echt weinig inzit, maar als er 200 gram ofzo minder inzit doet ie het gewoon , maar koelt een stuk minder.

Als het goed is zit er een ventiel op wat bij te hoge en te lage druk de magneetkoppeling belet in te schakelen.

Schat dat er een +- kilo koudemiddel in moet en n +-250ml esther olie.

En idd, R12 koelt veel beter dan de r134a vervanger, heb inm’n cx ook weer r12 gedaan (handig als je de weg weet…. Laughing )

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook