Mijn broer rijdt rond in mijn ouwe Progress. Hij haalt 1 op 13,8 ermee, en het ding is technisch prima.
Hij staat nu voor het dilemma: houden of wegdoen wegens nieuwe vriendin, oude baan, verhuizen van den bosch naar rotterdam.
Hij heeft nu wel besloten de BX te houden, en overweegt om er gas in te laten bouwen. Dat leek ons redelijk verstandig omdat we de motor helemaal gereviseerd hebben, en het is goedkoper dan een andere auto kopen (het zou dan geen BX worden).
Goed, een van de redenen om ‘m weg te willen doen, zou zijn dat ie er niet lekker in zit. Da’s dan de eerste persoon die ik hoor die niet lekker in een BX met gti-stoelen zit, maar goed.
Probleem: hij is vrij lang (1,95m ofzo). Hij zegt dat ie zo ver achterover moet gaan hangen om niet met z’n hoofd tegen het dak te zitten, dat ie niet fijn zit en pijn in z’n rug krijgt.
Zijn er anderen die dat probleem hebben? en hoe heb je dat opgelost? Ik ga in elk geval binnenkort eens goed naar ‘m kijken als ie in de BX zit, misschien is het al wat te verlichten door een peugeot 205-stuur te monteren.
Zo niet, zullen we iets moeten gaan verzinnen om de stoel lager te zetten. Dat wordt nog best lastig, het lijkt erop dat je dan echt een stukje uit de dwarsbalken moet gaan zagen waar de stoel op staat…
dat probleem is bekend dat lange mensen zich tegen het dak begeven denk niet dat je zo 123 een oplossing kan maken vaak staan de stoelen al vrij laag
je kan altijd nog die stoel eruit halen de achterbank zit ook erg lekker
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
ik ben 1.96m, maar men lengte zit em in de benen
in een bx geen probleem maar in de C8 kan ik de stoel niet kantelen, dus worden mijn benen niet goed ondersteund…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
En dan zijn er nog mensen die zeggen “de lengte doet er niet toe”... !
Citroenbx schreef:ik ben 1.96m, maar men lengte zit em in de benen
in een bx geen probleem maar in de C8 kan ik de stoel niet kantelen, dus worden mijn benen niet goed ondersteund…
zit je dan niet tegen het dachboard aan want dat heb ik wel in de bx vind dat een zwaar minpunt in vergelijk met me andere autos
zit je dan niet tegen het dachboard aan want dat heb ik wel in de bx vind dat een zwaar minpunt in vergelijk met me andere autos
Als dat nou het probleem was… ik heb een stel stoelrailverlengers liggen, en met een peugeot 205 stuur zit het stuur niet meer zo op kniehoogte in de weg
Harm schreef:zit je dan niet tegen het dachboard aan want dat heb ik wel in de bx vind dat een zwaar minpunt in vergelijk met me andere autos
Als dat nou het probleem was… ik heb een stel stoelrailverlengers liggen, en met een peugeot 205 stuur zit het stuur niet meer zo op kniehoogte in de weg
bij mijn bx kan je het stuur helaas niet wisselen
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
ik ben 1.96 en zit heerlijk in de sportstoeltjes, nu heb ik leer, en dat vind ik nog net iets fijner zitten, maar de sportstoeltjes zijn wmb ook al goed genoeg, ik heb wel de zitting wat achterover gekanteld zodat ik wat meer naar achteren zit, maar de hoek van mijn rugleuning tov mijn zitting blijft redelijk recht. ook heb ik in beide BXen een orgineel schuifkanteldak en dus een wat lager plafond, maar nergens last van, maar het blijft natuurlijk ieder voor zich, laat hem eens in een XM rijden, misschien vind ie dat fijner!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Met zo’n origineel open dak heb je juist meer ruimte… er zit dan alleen een glasplaat boven je hoofd, in plaats van hemelbekleding.
Ik ben 1.95 en kan prima in een BX zitten. Ik heb nou GTI stoelen, en zit niet tegen het dak aan. Ik kan mijn stoel 1tandje kantelen, anders zit ik klem. In mijn type 1 kan ik de stoel helemaal niet kantelen, want dan toeter ik steeds.
Maar de BX GTI stoel vind ik nog steeds de best zittende auto stoel ooit. (afgezien van Recaro en scheel stoelen)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ik vind ‘t ook erg vreemd, ik kan gewoon prima zitten… maar misschien zit bij hem de lengte in het bovenlijf ofzo
Re: BXen & lange mensen
Harm schreef:Mijn broer rijdt rond in mijn ouwe Progress. Hij haalt 1 op 13,8 ermee, en het ding is technisch prima.
Hij staat nu voor het dilemma: houden of wegdoen wegens nieuwe vriendin, oude baan, verhuizen van den bosch naar rotterdam.
Hij heeft nu wel besloten de BX te houden, en overweegt om er gas in te laten bouwen. Dat leek ons redelijk verstandig omdat we de motor helemaal gereviseerd hebben, en het is goedkoper dan een andere auto kopen (het zou dan geen BX worden).
Goed, een van de redenen om ‘m weg te willen doen, zou zijn dat ie er niet lekker in zit. Da’s dan de eerste persoon die ik hoor die niet lekker in een BX met gti-stoelen zit, maar goed.
Probleem: hij is vrij lang (1,95m ofzo). Hij zegt dat ie zo ver achterover moet gaan hangen om niet met z’n hoofd tegen het dak te zitten, dat ie niet fijn zit en pijn in z’n rug krijgt.
Zijn er anderen die dat probleem hebben? en hoe heb je dat opgelost? Ik ga in elk geval binnenkort eens goed naar ‘m kijken als ie in de BX zit, misschien is het al wat te verlichten door een peugeot 205-stuur te monteren.
Zo niet, zullen we iets moeten gaan verzinnen om de stoel lager te zetten. Dat wordt nog best lastig, het lijkt erop dat je dan echt een stukje uit de dwarsbalken moet gaan zagen waar de stoel op staat…
Ik ken het probleem. Hangt erg van de lichaamsverhoudingen af, en die zijn nogal verschillend. Ben 1.94 maar zit maar al te snel tegen het dak aan.
Met een origineel dak of wel dak dan ook heb je nog steeds de rand, waar je dan weer met je hoofd tegenaan komt. In BX-en berline met origineel schuifdak kan ik echt niet zitten, heb ik meer een soort ligplaats. In breaks gaat dat iets beter.
Mijn oplossing: ik rijd een BX break zonder zonnedak, waar ik wél goed rechtop in kan zitten.
Niet alle GTI-stoelen zijn nog in goede staat, misschien is de stoel zodanig ingezeten dat hij op het plastic zit ofzo. Links/rechts wisselen van de zitkussen bijvoorbeeld?
Alternatieven voor de BX-stoel komen hoger uit, dus daar ben je niet mee geholpen; heb zelf een Recaro en een ASS gehad, maar zit nu (ivm de hoogte) weer op een grijs velours TZI interieur.
Ich bin ein Breaker
Met een origineel dak of wel dak dan ook heb je nog steeds de rand, waar je dan weer met je hoofd tegenaan komt
Ik heb juist de ervaring dat je bij zo’n origineel dak met je hoofd mooi in het gat zit
Harm schreef:Met een origineel dak of wel dak dan ook heb je nog steeds de rand, waar je dan weer met je hoofd tegenaan komt
Ik heb juist de ervaring dat je bij zo’n origineel dak met je hoofd mooi in het gat zit
Ik kom er niet eens in, en zit dan met mijn hoofd tegen de rand. Als de stoel verder naar achter staat en de leuning ook iets schuin etc., dan knal ik daar de hele tijd tegenaan. Los van het feit dat instappen een uiterst onaangename ervaring is.
Ich bin ein Breaker
Maar een Break heeft voorin toch precies hetzelfde dak als een berline?
Harm schreef:Maar een Break heeft voorin toch precies hetzelfde dak als een berline?
Nee, een break is achterin een heel stuk hoger dan een berline, en voorin nog steeds een aanmerkelijk stuk. Wel zitten er bij een break dwarsliggers tussen de bovenste dakbalken, waardoor het geheel wel veel steviger is, maar dat kost dus ook weer iets hoogte ivh de ongesteunde sandwich plaat van de berline.
Ich bin ein Breaker