McDean schreef:wat wel leuke velgen voor deze auto zijn:
peugeot 205 1.9 GTI speedlines…
Onder een zilvere auto vind ik ze lelijk ops: (eigen ervaring)
maar onder vert triton of rood zijn ze voortreffelijk
Ik vind de AEZ Xylo erg mooi. Ik heb gezien dat ze voor de Peugeot 306 te krijgen zijn, dus onder een BX moeten ze ook passen.
Maar dat is iets voor later. Er zitten nu nog mooie nieuwe bandjes onder en als die een beetje beginnen te slijten, ga ik wel eens kijken of ik er ook mooie LM-velgen onder wil zetten.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
jaco schreef:McDean schreef:wat wel leuke velgen voor deze auto zijn:
peugeot 205 1.9 GTI speedlines…
Onder een zilvere auto vind ik ze lelijk ops: (eigen ervaring)
maar onder vert triton of rood zijn ze voortreffelijkIk vind de AEZ Xylo erg mooi. Ik heb gezien dat ze voor de Peugeot 306 te krijgen zijn, dus onder een BX moeten ze ook passen.
Maar dat is iets voor later. Er zitten nu nog mooie nieuwe bandjes onder en als die een beetje beginnen te slijten, ga ik wel eens kijken of ik er ook mooie LM-velgen onder wil zetten.
ook leuk maar let er TZT wel op de ET waarde
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ik heb de sticky over velgen al helemaal doorgelezen, dus dat komt wel goed.
Totaal aantal Berichten: 245
- Xsara 1.6i coupe chrono
das een hele strakke bx.
mooi hoor wink veel succes ermee!!!! grin
groet mark
karel schreef:Ja hoi, een bronvermelding is hier natuurlijk wel zo netjes: dit is namelijk de lijst van Yahoo group BXNL (http://autos.groups.yahoo.com/group/BXNL)
Citeren mag best wel hoor, maar een bronvermelding ook.
Hehe, grappig. De meeste van die kleuren in dat lijstje zijn door mij ooit in dat lijstje van BXNL gezet… Ik herken enkele door mij geschreven omschrijvingen…
Ik wilde dat lijstje best af maken, maar is er nooit meer van gekomen.
De kleurcode EJV heb ik trouwens gevonden door te googlen op Rouge Florentin. De CX-Club geeft dan dus aan dat het gaat om EJV, en niet om EJU, zoals dus later is geleverd op de XM.
karel schreef:Rouge Opera is zoiets als Aubergine rood btw.
Rouge Opéra is bij mijn weten exact gelijk aan Rouge Delage, ook qua kleurcode. Enkel de naam is vernieuwd ergens aan het einde van de jaren ‘80.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
XBXG schreef:karel schreef:Ja hoi, een bronvermelding is hier natuurlijk wel zo netjes: dit is namelijk de lijst van Yahoo group BXNL (http://autos.groups.yahoo.com/group/BXNL)
Citeren mag best wel hoor, maar een bronvermelding ook.
De kleurcode EJV heb ik trouwens gevonden door te googlen op Rouge Florentin. De CX-Club geeft dan dus aan dat het gaat om EJV, en niet om EJU, zoals dus later is geleverd op de XM.
Je hebt gelijk!
Hier - - wordt ook Rouge Florentin als EJV gemeld.
Hier echter, over bronvermelding gesproken, , wordt EJU als Rouge Florentin gemeld en EJV als Rouge Mandarine
Maar hoe zit dat nu als op de BX zelf ook EJU staat?
Dan zal bij de BX de code EJU dus wel staan voor Rouge Florentin, aangezien Rouge Mandarine nooit leverbaar is geweest op de BX.
Ami 8 Club (1970)
Ik vind het maar verwarrend allemaal. Een kleurcode staat toch maar gewoon voor één kleur en niet bij ieder model auto voor een andere?
Onderhoudsadressen die ik kan aanbevelen;
René Spaan - Krommenie (Visserspad) 075-6281193
D&O services Almere (zie ook forum alhier)
Vooral René is een uitstekend adres, ik kom er al jaren voor onderhoud aan BX-en. Gezien mijn bezoekfrequentie krijg ik aanzienlijke kortingen die niet voor iedereen gelden, maar een rondje veerbollen vervangen (voor gereviseerde/hervulde) kost daar 100 euro, 5 stuks dus.
Draagarmlagers iets over de 200 euro.
En verder gebruikt hij vaak, op verzoek, goed gebruikt materiaal om de kosten te drukken.
D&O is vrij nieuw, heb ik laatst een XM laten onderhouden, bollen laten vullen. Zeer goed adres, wel wat duurder dan René, maar nog altijd veel goedkoper dan dealers.
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Wat een pracht van een BX. Gefelicteerd ermee. Deze kleur ben ik ook niet vaak tegengekomen. Ingetogen rood zal ik het maar noemen.
Weer wat anders dan dit exemplaar: Hier klikken voor deze mooie BX
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Mooie auto hoor.
Ene die wieldoppen, tja dat hoort wel echt bij een TZx.
Veel geluk er mee.
Ride to live, live to ride
Ik raak langzaamaan ook wel gewend aan die wieldoppen en begin ze ze zelfs al een beetje te waarderen
En het besef dat ze bij deze auto horen, helpt daarbij wel mee.
Prachtige bx! Ik vind deze wieldoppen een absolute must onder een tzi. Als men over mijn auto begint, gaat het vaak ook over de wieldoppen die echt uniek zijn voor de bx.
XBXG schreef:
Rouge Delage (bordeauxrood, zoals deze )
Wat is dat voor maf spoilertje ? GT ?
hogervp schreef:Wat een pracht van een BX. Gefelicteerd ermee. Deze kleur ben ik ook niet vaak tegengekomen. Ingetogen rood zal ik het maar noemen.
Weer wat anders dan dit exemplaar: Hier klikken voor deze mooie BXPatrick
Patrick, dát is nu Rouge Vallelunga!! Feller dan dat kan felrood niet bestaan, tenzij het op een Ferrari zit.
Ijs schreef:XBXG schreef:
Rouge Delage (bordeauxrood, zoals deze )
Wat is dat voor maf spoilertje ? GT ?
Ja, dat is nu een heuze GT-spoiler.
Ami 8 Club (1970)