ik zat ook al te denken; mijn ervaring met mijn break is dat de stoel verder naar achteren lijkt te kunnen,
in alle bx en die ik had moest ik de achterste stand instellen, maar in mn break moet ie 1 standje voor de laatste staan.
heeft een break langere rails?
misschien zijn die rail-verlengers wel een idee dan
I take my keys, forget the rest,
cruisin’ headed nowhere in ‘my good old bx’
kstrik schreef:ik zat ook al te denken; mijn ervaring met mijn break is dat de stoel verder naar achteren lijkt te kunnen,
in alle bx en die ik had moest ik de achterste stand instellen, maar in mn break moet ie 1 standje voor de laatste staan.heeft een break langere rails?
misschien zijn die rail-verlengers wel een idee dan
Nee, die zijn precies hetzelfde. Was wel een accesoire, voor zowel break als berline dus.
En met railverlengers los je noch het hoogteprobleem op, noch het feit dat ik ook nog bij mijn stuur moet kunnen
Ich bin ein Breaker
Ik ben zelf ook 1.95 en het dak van mijn BX is ook nog eens verlaagd voor het schuifdak. Als ik dan ook echt rechtop ga zitten zit ik met mijn kop tegen het dak aan. Maar ik hou niet echt van rechtop zitten en de stoel staat dan ook lekker ver achterover en dan zit ik toch vrij riant moet ik zeggen. Maar goed het heeft ook een beetje te maken met hoe jij het liefst zit natuurlijk. Ik krijg dus weer totaal geen last van mijn rug in tegenstelling tot de peugeot 307 waar ik in les en wel normaal rechtop in kan zitten.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Ik heb met mijn 1.97 ook nergens last van, zowel “rechtop” als “achterover” zit ik niet tegen het dak.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
PrutsyLJ schreef:Ik ben zelf ook 1.95 en het dak van mijn BX is ook nog eens verlaagd voor het schuifdak. Als ik dan ook echt rechtop ga zitten zit ik met mijn kop tegen het dak aan. Maar ik hou niet echt van rechtop zitten en de stoel staat dan ook lekker ver achterover en dan zit ik toch vrij riant moet ik zeggen. Maar goed het heeft ook een beetje te maken met hoe jij het liefst zit natuurlijk. Ik krijg dus weer totaal geen last van mijn rug in tegenstelling tot de peugeot 307 waar ik in les en wel normaal rechtop in kan zitten.
Zo ver achterover geleund kun je wel éven, maar niet dagelijks lange einden rijden. Je kunt het wel proberen, maar met een paar jaar ben je vaste klant bij masseurs, fysiotherapeuten en dat soort volk.
Ik moet ook mijn benen en mijn armen nog goed kwijt en het stuur kunnen pakken etc., en wil dat ook na vele km’s en zware werkdagen nog goed kunnen blijven doen.
Het heeft allemaal te maken met lichaamsverhoudingen; ik rijd al 10 jaar en best veel km’s in deze hokken in zowel berline als break-uitvoering dus ik meen onderhand wel te weten wat wel en niet werkt voor mij
Dat is gewoon per persoon verschillend en heeft weinig met smaak of voorkeur te maken; ik kijk er dus niet vanop dat andere mensen geen problemen hebben, net zomin vind ik het vreemd dat ik “medestanders” heb zoals de broer van Harm.
Ich bin ein Breaker
En met railverlengers los je noch het hoogteprobleem op, noch het feit dat ik ook nog bij mijn stuur moet kunnen
Dat stuurprobleem los je dan weer aardig op door een peugeot 205-stuur erin te zetten, maar dan moet je wat meer hengelen naar de richtingaanwijzers
Maar ik hoor ‘t al, ik moet niet de BX aanpassen, maar mijn broer z’n lichaamsbouw
Bij een goeie vriend van me is het niet de hoogte, maar het feit dat zijn rechterknie klem komt te zitten tussen het stuur en het dashboard
Hij is rond de twee meter en wou zó graag een stukkie rijden…
Harm schreef:En met railverlengers los je noch het hoogteprobleem op, noch het feit dat ik ook nog bij mijn stuur moet kunnen
Dat stuurprobleem los je dan weer aardig op door een peugeot 205-stuur erin te zetten, maar dan moet je wat meer hengelen naar de richtingaanwijzers
Maar ik hoor ‘t al, ik moet niet de BX aanpassen, maar mijn broer z’n lichaamsbouw
Waarschijnlijk heeft hij al met z’n stoel gespeeld..maar als je hem helemaal naar voren kantelt zit je zo laag mogelijk..?
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Harm schreef:Met zo’n origineel open dak heb je juist meer ruimte… er zit dan alleen een glasplaat boven je hoofd, in plaats van hemelbekleding.
ik heb zo’n schuifhemeltje dat met het dak meegetrokken wordt als ie open gaat, en die doe ik wel een af en toe dicht als ik op de snelweg zit en de windruis van het dakje wil dempen, en volgens mij is dat lager dan een normaal hemeltje zeg maar, en ook daar heb ik geen last van, maar toegegeven het open dak bied inderdaad meer ruimte, en daar had ik ff niet bij stilgestaan
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Ik ben 1.98 meter en moet inderdaad de stoel behoorlijk ver naar achter zetten en ook de rugleuning een stuk achterover om niet met m’n hoofd tegen het dak te komen. Maar eerlijk gezegd vind ik dat wel lekker zitten, rechtop zitten vind ik maar niks.
Maar is dit sowieso geen probleem bij wat oudere auto’s? Ik heb hier m’n hele leven al last van in zo’n beetje alle auto’s. Alleen in grote auto’s (zoals de Renault 25) kon ik normaal zitten. Pas de laatste paar jaar merk ik dat er verbetering in komt. De C4, C3 en C2 hebben bijvoorbeeld alledrie heerlijk veel hoofdruimte.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
verlengde rails niks??
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
verlengde rails niks??
Het probleem zit ‘m niet in de benen, maar in de hoofdruimte. Door verlengde rails gaat de stoel meteen weer een halve cm omhoog
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Harm schreef:verlengde rails niks??
Het probleem zit ‘m niet in de benen, maar in de hoofdruimte. Door verlengde rails gaat de stoel meteen weer een halve cm omhoog
Dakraam monteren?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Paus koepeltje op het dak?
Ik ben 2.01 meter, en heb nooit last in een BX. Het ligt vooral aan je houding. En GTi stoelen, mits in goede staat, zitten goddelijk.
Toen ik in mijn onbezonnen jaren nog taxi reed zat ik veel in Mercedessen. Een tonnetje of 3 gereden met die hokken, en altijd pijn in mijn onderrug. Gelukkig kon ik na mijn dienst weer in de Visa of BX, dat was altijd zalig….
Test
Ik ben zelf 1,88 lang en heb dus nooit problemen gekend met de BX’en…..maar mijn 3 jaar jongere broer is 2.02 meter en zijn laatste auto was 8 jaar geleden een BX 1.6 TRS-autom. (met SB) uit 86.
Die zat ook met zijn hoofd tegen het dak aan….en dat heb ik toen voor hem opgelost door er langere rails in te zetten en de rugleuning wat meer naar achter….en zo heeft ie jarenlang gereden.