hogervp schreef:Zo zie je maar weer: het mesnelijk lichaam is helemaal niet gebouwd op dergelijke snelheden. Daarom worden er zoveel ongelukken gemaakt.
Patrick
Daarom zweer ik bij lekker relaxte Troenen…
ONTOPIC: Ik hoop datíe er weer bovenop komt.
Test
Totaal aantal Berichten: 7778
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
hogervp schreef:Zo zie je maar weer: het mesnelijk lichaam is helemaal niet gebouwd op dergelijke snelheden. Daarom worden er zoveel ongelukken gemaakt.
Patrick
Hoe zei Clarkson het ook alweer, ‘Speed does not kill, it’s the sudden lack of it that does’
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ik kan alleen maar zeggen: erg !!!
Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Hamster is inmiddels al van de IC af, het gaat kennelijk beter met hem. En dat terwijl er sparke is geweest van hersenletsel
Goed nieuws in ieder geval.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
TurboTilbo schreef:hogervp schreef:Zo zie je maar weer: het mesnelijk lichaam is helemaal niet gebouwd op dergelijke snelheden. Daarom worden er zoveel ongelukken gemaakt.
PatrickOns lichaam is ook niet gebouwd op op 50 meter hoogte verkeren. Ga je nu ook niet meer op bezoek bij iemand die bovenin een flat woont?
Ons lichaam is ook niet gemaakt op -20 graden celsius, ga je ook niet meer naar buiten als het zo koud is?
Omdat ons lichaam er niet op gemaakt is hebben we auto’s uitgevonden, dan hoeven we ons lichaam namelijk niet te benutten om zo snel te gaan.
Wat een rare vergelijkingen toch weer. Zo’n dragster is gewoon best een heel wankel ding. En hoewel snelheid niet dodelijk is, een groot snelheids verschil kan wel erg gevaarlijk zijn.
Het is gewoon een ontzettend vervelend ongeluk. Ik hoop wel dat “Hamster” zich door dit ongeluk niet helemaal laat weerhouden om in de toekomst nog eens een (wellicht iets minder risicovolle) stunt uit te halen. Zo’n dragster besturen lijkt me toch wel een hachelijk gebeuren als je het niet regelmatig doet. Meja, dat blijkft toch speculeren. Je mag aannemen dat ze wel zoveel mogelijk hun best gedaan hebben om de vermijdbare risico’s te omzeilen.
Ik begreep dat de situatie van “hamster” alweer wat rooskleuriger wordt? Dat is wel positief natuurlijk.
mpostma schreef:Zo’n dragster is gewoon best een heel wankel ding.
En dat komt dan weer door de snelheid denk ik zo. Ga je met je BX of C6 of wat dan ook 450 proberen te rijden dan vermoed ik ook dat ie uit elkaar waait en op zijn dak gaat…
Waarmee we weer terug zijn bij een ander punt: de stelling dat snelheid op zich niet dodelijk is, is aanvechtbaar vanwege de bijkomende aerodynamische ellende.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:mpostma schreef:Zo’n dragster is gewoon best een heel wankel ding.
En dat komt dan weer door de snelheid denk ik zo. Ga je met je BX of C6 of wat dan ook 450 proberen te rijden dan vermoed ik ook dat ie uit elkaar waait en op zijn dak gaat…
Waarmee we weer terug zijn bij een ander punt: de stelling dat snelheid op zich niet dodelijk is, is aanvechtbaar vanwege de bijkomende aerodynamische ellende.
Het snelheidsverschil met de omgeving is inherent aan rijden in een voertuig op de weg. Dus in die context is extreem hoge snelheid absoluut gevaarlijk.
Maarrrrrr.
goed nieuws:
http://www.thesun.co.uk/article/0,,2-2006440317,00.html
Wat een droogkloot is het toch, die Clarkson…..
slecht nieuws….................
Geen Top Gear zonder Richard Hammond
LONDEN - Als Richard Hammond niet voldoende herstelt van zijn verwondingen om weer zijn rol in het populaire autoprogramma Top Gear in te nemen, stopt de producent met het programma . Dat meldt de Britse zondagskrant The Observer. Programmamaker Andy Wilman zegt zich geen Top Gear te kunnen voorstellen zonder Hammond. De producent dreigt ook de stekker uit het programma te trekken als de nadruk op snelheid en flitsende auto’s verdwijnt als gevolg van het ernstige ongeluk van Hammond tijdens opnames voor de show.
De presentator en sidekick van ‘hoofdpresentator’ Jeremy Clarkson en co-presentator James Jay verongelukte afgelopen woensdag met een snelheid van bijna 500 kilometer per uur in een auto met raketmotor. Hij ligt in een ziekenhuis in Leeds en herstelt goed.
,,De enige Top Gear waar ik ooit in geïnteresseerd zou zijn om te maken is met die drie erin. Ik wil het niet, ik kan het niet doen zonder Richard’‘, aldus de producent.
(ANP)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:slecht nieuws….................
LONDEN - Als Richard Hammond niet voldoende herstelt van zijn verwondingen om weer zijn rol in het populaire autoprogramma Top Gear in te nemen, stopt de producent met het programma . Dat meldt de Britse zondagskrant The Observer. Programmamaker Andy Wilman zegt zich geen Top Gear te kunnen voorstellen zonder Hammond. De producent dreigt ook de stekker uit het programma te trekken als de nadruk op snelheid en flitsende auto’s verdwijnt als gevolg van het ernstige ongeluk van Hammond tijdens opnames voor de show.
De presentator en sidekick van ‘hoofdpresentator’ Jeremy Clarkson en co-presentator James Jay verongelukte afgelopen woensdag met een snelheid van bijna 500 kilometer per uur in een auto met raketmotor. Hij ligt in een ziekenhuis in Leeds en herstelt goed.
,,De enige Top Gear waar ik ooit in geïnteresseerd zou zijn om te maken is met die drie erin. Ik wil het niet, ik kan het niet doen zonder Richard’‘, aldus de producent.(ANP)
kijk dat vind ik erg goed van de tv maker eerst de mensen en dan pas aan het geld denk
hoop dat hij snel weer beter is want het beste auto progamma ter wereld mag niet verloren gaan vanwege dit
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
TurboTilbo schreef:hogervp schreef:Zo zie je maar weer: het mesnelijk lichaam is helemaal niet gebouwd op dergelijke snelheden. Daarom worden er zoveel ongelukken gemaakt.
PatrickOns lichaam is ook niet gebouwd op op 50 meter hoogte verkeren. Ga je nu ook niet meer op bezoek bij iemand die bovenin een flat woont?
Ons lichaam is ook niet gemaakt op -20 graden celsius, ga je ook niet meer naar buiten als het zo koud is?
Omdat ons lichaam er niet op gemaakt is hebben we auto’s uitgevonden, dan hoeven we ons lichaam namelijk niet te benutten om zo snel te gaan.
Ik had mezelf ook beter moeten uitdrukken. Excuus. Een mens heeft van nature niet de reflexen, reactie snelheid, die bij snelheden van pakweg boven de 60 km/h noodzakelijk zijn.
Zo beter?
Patrick
citroen23 schreef:slecht nieuws….................
,,De enige Top Gear waar ik ooit in geïnteresseerd zou zijn om te maken is met die drie erin. Ik wil het niet, ik kan het niet doen zonder Richard’‘, aldus de producent.(ANP)
Kan ie makkelijk roepen nu the hamster van de IC af is!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Ds23man schreef:citroen23 schreef:slecht nieuws….................
GRG
nu die van ic af is wil niet zeggen dat hij er letsel aan over houd vind dit een beetje te kort door de bocht
ach; als die vicky butler handerson of tiff niddell er voor in de plaats komt geef ik het programma top gear nog steeds een goeie kans
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroenc2 schreef:Ds23man schreef:citroen23 schreef:slecht nieuws….................
GRG
nu die van ic af is wil niet zeggen dat hij er letsel aan over houd vind dit een beetje te kort door de bocht
Ach hij is al zelfstandig naar de poepdoos geweest en maakt al weer grappen, dus dat zal wel meevallen.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)