PjotrBlom schreef:eviltwin schreef:
Het dakje op het display had net als bij de C5 lager moeten zijn dan op versies met navi
ik denk dat dat komt door de ventilatie-roosters achter op die ‘bult’...
Goed punt, die uitstroomopeningen werken overigens zo goed dat de voorruit zo koud wordt dat er over een groot deel condensatie (aan de buitenkant) ontstaat, als het temperatuurverschil tussen binnen en buiten groot is.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
wat liggen er eigenlijk voor matten in die C6, ik hoop niet dat die standaard zijn in de lignage
je bent me net voor…...dit zijn natuurlijk gewoon ellendige
Halfords dingen, ik durf er niet eens meer naar te kijken.
Sjako
Sep schreef:wat liggen er eigenlijk voor matten in die C6, ik hoop niet dat die standaard zijn in de lignage
de matten in de Exclusive zijn erg netjes, mooier dan de standaard matten in de C5 Exclusive. Heb je een Cuir Wadibis interieur dan zijn ze besmettelijk beige en dat zouden ze dus niet lang blijven, gelukkig is het eenvoudig om een extra, donker, setje bij te bestellen.
Als je ze dus in de lignage niet mooi vindt kan je zo’n setje ook nemen, maar ik kan me niet voorstellen dat ze een andere set leveren voor de mindere modellen.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
die in de exclusive liggen zijn inderdaad mooi, maar ik hoopte eigenlijk dat deze matten in die lignage er niet in hoorden
Sep schreef:die in de exclusive liggen zijn inderdaad mooi, maar ik hoopte eigenlijk dat deze matten in die lignage er niet in hoorden
dat lijkt me vanzelfsprekend.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
plaatjes velours/alcantara
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
eviltwin schreef:
Goed punt, die uitstroomopeningen werken overigens zo goed dat de voorruit zo koud wordt dat er over een groot deel condensatie (aan de buitenkant) ontstaat, als het temperatuurverschil tussen binnen en buiten groot is.
Dat is inderdaad opvallend, maar dat had ik eveneens in mijn C5 exclusieve. Nu rijdt ik altijd met de temperatuur op 18 (zal wel aan mij liggen).
Nu ik recent heb kunnen vergelijken met de standaard car stereo van een Alfa GT die een vriend vorige maand heeft gekocht (Bose) moet ik zeggen dat de JBLs in de C6 te neutraal klinken. Nu ben ik zelf een Bose 901 fanaat maar als ik objectief vergelijk klinkt de Car stereo van de C6 een stuk minder dan de Alfa Gt uitrusting.
Het is me pas deze week opgevallen.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:eviltwin schreef:
Goed punt, die uitstroomopeningen werken overigens zo goed dat de voorruit zo koud wordt dat er over een groot deel condensatie (aan de buitenkant) ontstaat, als het temperatuurverschil tussen binnen en buiten groot is.
Dat is inderdaad opvallend, maar dat had ik eveneens in mijn C5 exclusieve. Nu rijdt ik altijd met de temperatuur op 18 (zal wel aan mij liggen).
het grote verschil is dat bijde C5 je alleen twee condensatieplekken langs de onderrand hebt (waar de uitstroomopeningen zitten) terwijl bij de C6 er een grote plek in het midden ontstaat, ik moet er wel bij zeggen dat was bij 47C buiten, met de airco op invriezen
Nu ik recent heb kunnen vergelijken met de standaard car stereo van een Alfa GT die een vriend vorige maand heeft gekocht (Bose) moet ik zeggen dat de JBLs in de C6 te neutraal klinken. Nu ben ik zelf een Bose 901 fanaat maar als ik objectief vergelijk klinkt de Car stereo van de C6 een stuk minder dan de Alfa Gt uitrusting.
Het is me pas deze week opgevallen.
Zat je bij de C6 achterin? dat is denk ik beter te vergelijken met een Alfa GT, het is makkelijker om in zo’n kleine ruimte goed te klinken.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
technische details van de 2.2HDiF173 (4cilinder Diesel, 6v handbak)
geen AMVAR! (wel H3+ zoals op de dikkere C5, dus wel een sportknop, wel variable veerstijfheid en demping, maar geen 16staps verstelbare dempers per wiel)
uitrustingsdetails
geen actieve motorkap (niet nodig bij 4cil : )
geen automatische spoier/vleugel (niet nodig bij 4cil :, wel als ik er mee ga sturen )
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
geen slechte cijfers voor de 2.2 HDi,
0-100 km/h 9.6
gem verbruik 6.6l /100 km
topsnelheid 217
uitstekende cijfers dus
eviltwin schreef:
uitrustingsdetails
geen automatische spoier/vleugel (niet nodig bij 4cil als ik er mee ga sturen )
Jammer, dat er geen spoiler op die 2.2 HDiF zit, word dan een vreemd gezicht, een C6 op de Snelweg zonder spoiler omhoog!
trouwens, op die link die je poste is ook die nieuw kleur leer te zien, ‘‘Cuir Alezan’‘. zijn daar al foto’s van of niet?
maeseelek schreef:ben ik verkeerd, door het weglaten van de AMVAR (& 16staps dempers), actieve motorkap, automatische spoiler e.d. is dit toch geen echte C6 maar een C5 in een ander jasje /*weet zo niet*/
de C6 heeft 7 veerbollen, de C5 maar 6 en zonder H3+ maar 4.
en het kwaliteits verschil, maar op zich heb je gelijk het is een ‘mindere’ C6 maar ook voor een ‘mindere’ Prijs.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
activa schreef:geen slechte cijfers voor de 2.2 HDi,
0-100 km/h 9.6
gem verbruik 6.6l /100 km
topsnelheid 217
uitstekende cijfers dus
zeker vergeleken met de V6jes
die doen het amper een sec sneller
tja komt gewoon door die automaten
daar moeten ze ook een handbak ingooien dan wordt het nog wat
de 2.2 HDi is een 4 cilinder, en heeft 2 turbo’s
das wel weer netjes, zeker met een ander chipje, of eventueel zelfs 2 grote turbo’s erop
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap