14 van de 23
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
Citroen C4 Picasso
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 september 2006 11:06 PM
  [ # 196 ]
PjotrBlom schreef:
arjan_verkade schreef:
PjotrBlom schreef:

iemant een idee wat ie gaat kosten?

houd citroen.nl in de gaten.
hij moet binnenkort in de showroom staan, dus dan zijn de prijzen binnenkort bekend lijkt me.

voordat ie op de Salon van Parijs staat?? Shocked

daarna staat die in de showroom.
zover ik begrepen heb dit najaar nog.

misschien zijn de prijzen wel bekend op de salon Smile

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 16 september 2006 12:12 AM
  [ # 197 ]

heb de Franse prijsen en uitrustings-nivea’s gevonden:
 
(halve wegen de pagina)


1.8i 16v de base : 21 000€
1.8i 16v Pack BV5 : 22 100€
1.8i 16v Pack Ambiance BV5 : 23 500€
2.0i 16v Pack Ambiance BMP6 : 25 200€
2.0i 16v Exclusive BMP6 : 27 850€
HDi :
Hdi 110 “Base” BV5 : 23 050€
Hdi 110 “Base” BMP6 : 23 750€
Hdi 110 Pack BV5 : 24 150€
Hdi 110 Pack BMP6 : 24 850€
Hdi 110 Pack Ambiance BV5 : 25 550€
Hdi 110 Pack Ambiance BMP6 : 26 250€
Hdi 138 Pack Ambiance BMP6 : 27 700€
Hdi 110 Exclusive BV5 : 28 200€
Hdi 110 Exclusive BMP6 : 28 900€
Hdi 138 Exclusive BMP6 : 30 350€

NL Prijzen:
Franse Prijs x 1,23 = ong. de NL prijs

Vergelijking F-NL, gevonden door de Franse C5 prijs te vergelijken met de Nederlandse

Profiel  
 
TDHS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 18-03-2005

Gepost: 17 september 2006 02:40 AM
  [ # 198 ]

5 deurs

van planetecitroen.
 
 

die zie ik helemaal zitten

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 17 september 2006 02:56 AM
  [ # 199 ]

Shocked

Gaaf voor een MPV Cool

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 17 september 2006 04:00 AM
  [ # 200 ]
arjan_verkade schreef:
PjotrBlom schreef:
arjan_verkade schreef:
PjotrBlom schreef:

iemant een idee wat ie gaat kosten?

houd citroen.nl in de gaten.
hij moet binnenkort in de showroom staan, dus dan zijn de prijzen binnenkort bekend lijkt me.

voordat ie op de Salon van Parijs staat?? Shocked

daarna staat die in de showroom.
zover ik begrepen heb dit najaar nog.

misschien zijn de prijzen wel bekend op de salon Smile

De C4 Picasso staat nu reeds in de Franse showrooms. Ik ben hem deze namiddag gaan bekijken. Het enige exemplaar in de showroom was een “Pack”-uitvoering, dit is net onder de Exclusive.

De kwaliteit en afwerking zien er redelijk goed uit. Alleen, onderaan links van het stuurwiel zitten vier knopjes, het plastic kader dat er rond zit zat echter helemaal los. Verder lijkt het “kindertoezichtspiegeltje” nogal fragiel. Maar dit waren dan ook de enige afwerkingsfoutjes die ik aan dit exemplaar kon ontdekken.

Voor de rest niets dan lof : de opbergvakjes in de vloer zijn er nog steeds, de “vliegtuigtafeltjes” in de rugleuning van de voorzetels zijn veel beter geconcipieerd (ze klappen neerwaarts ipv omhoog te schuiven), en hij maakt op het gebied van kwaliteit en stevigheid een goede indruk, zowel van buiten als van binnen.

De achterlichten zijn bijzonder fraai : de verticale buisjes worden namelijk opgelicht middels LED’s (1 per buisje) die ongeveer halfweg de buisjes zitten, namelijk in het bochtje. ‘t Effect daarvan is buitengewoon prachtig. Jammer dat ze dit niet op de C6, de C4 of de C5 break hebben toegepast.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 17 september 2006 01:35 PM
  [ # 201 ]

ik kom net deze foto tegen:
 

de picasso heeft dus 4 zone’s welke onafhankelijk de temparatuur kan regelen!, dat heeft de C6 nog geneens Shocked

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 21 september 2006 03:40 AM
  [ # 202 ]

prijzen van de C4 Picasso:

De Citroën C4 Picasso 1.8 16V Séduction is er al vanaf € 25.850. Deze versie is standaard voorzien van o.a. ABS met EBD en brake-assist, 7 airbags, ESP (Electronic Stability Program), elektrisch bediende ramen vóór, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, elektrische verstelbare- en verwarmbare buitenspiegels, cruise control en snelheidsbegrenzer en boordcomputer.

Naast de Séduction wordt de C4 Picasso ook aangeboden als Prestige, Ambiance en Exclusive. Behalve de 1.8 16V benzinemotor kan de consument kiezen uit de 2.0 16v benzinemotor en 1.6HDiF en 2.0HDiF dieselmotoren met roetfilter (FAP). De auto is leverbaar met drie versnellingsbakken: handgeschakeld, automaat of de nieuwe elektronisch bediende zes-versnellingsbak.

De leaseprijs van de Citroën C4 Picasso via Citroën Leasing op basis van Full Operational Lease (48 maanden en 20.000 km per jaar) begint bij € 529 per maand.


 Prijzen

Uitrustingsniveau                   Consumentenprijs incl. BTW en BPM
1.8 16V Séduction € 25.850
1.8 16V Prestige € 27.500
1.8 16V Ambiance € 29.000
2.0 16V Prestige EB6V € 29.600
2.0 16V Ambiance EB6V € 31.100
2.0 16V Ambiance Automaat € 31.935
2.0 16V Exclusive EB6V € 34.600
2.0 16V Exclusive Automaat € 35.435
1.6 HDiF 110 Séduction € 29.650
1.6 HDiF 110 Prestige € 31.300
1.6 HDiF 110 Ambiance € 32.800
1.6 HDiF 110 Ambiance EB6V € 33.300
2.0 HDiF 138 Ambiance EB6V € 35.600
2.0 HDiF 138 Exclusive EB6V € 39.100

 Uitvoeringen

De standaarduitrusting van het Séduction niveau omvat o.a.:
- ABS met EBD en brake-assist;
- Hoofd-, zij- en gordijnairbags en stuurkolomairbag;
- ESP (Electronic Stability Program) met ASR;
- Elektrisch bediende ramen vóór;
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening;
- Stuur met vaste kern;
- Elektrische verstelbare- en verwarmbare buitenspiegels;
- Cruise control en snelheidsbegrenzer;
- Boordcomputer.

Prestige (extra t.o.v. Séduction)o.a.:
- Gescheiden airco links/rechts;   
- Radio/CD-speler met bediening op het stuur;
- 16 inch wielen;
- In hoogte verstelbare passagiersstoel. 
   
Ambiance (extra t.o.v. Prestige)o.a.:
- MP3 afspeelmogelijkheid op Radio/CD-speler;
- Pack look;
- Parfumeur;
- Gekoeld dashboardkastje;
- Mistlampen in voorbumper;
- Vliegtuigtafeltjes op achterzijde voorstoelen;
- In hoogte verstelbare armsteunen tussen de voorstoelen;
- Elektrisch bedienbare ramen achter;
- Regensensor, automatisch inschakelende verlichting;
- Warmtewerende voorruit;
- Zonneschermen geïntegreerd in portierpaneel op tweede zitrij.

Exclusive (extra t.o.v. Ligne Ambiance) o.a.:
- Pneumatische achtervering met mogelijkheid verlaging tildrempel achter;
- Meedraaiende Bi-Xenon koplampen;
- Dakrails;
- Lichtmetalen wielen 17” ;
- Bandenspanningsmeter;
- Pack Detection;
- Zonneschermen geïntegreerd in portierpaneel op derde zitrij;
- Uitgebreide verlichtingsmodule (accentverlichting in interieur,  leeslampjes tweede zitrij, verlichte opbergvakken voorportieren en verlichte deurpanelen);
- Pack Coffre (afzonderljik van klep te openen achterruit, variabele openingshoogte achterklep, bagagenet kofferruimte, veiligheidsnet kofferruimte en zonnescherm achterruit);
- Electrochrome (zelfdimmende) binnenspiegel;
- “Exclusive” stoelen met speciale hoofdsteunen.

Energielabel B

De Citroën C4 Picasso 1.6 HDiF (met roetfilter) in combinatie met de nieuwe elektronisch bediende zes-versnellingsbak (EB6V) heeft energielabel B verkregen. De auto dankt deze gunstige klasse aan de lagere uitstoot die deze innovatieve versnellingsbak genereert. Dankzij de BPM-korting op auto’s met het B-label is de meerprijs voor deze versnellingsbak slechts € 500. De rijk uitgeruste 1.6 HDiF Ambiance met EB6V is er al vanaf € 33.300.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
boonbeest
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 395
Geregistreerd: 09-02-2006

Gepost: 21 september 2006 09:59 AM
  [ # 203 ]

dure prijzen als ge gewoon naar de getallen kijkt
maar als ge dan is ziet wat er inzit

is het alles waard Laughing

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 21 september 2006 10:47 AM
  [ # 204 ]
boonbeest schreef:

dure prijzen als ge gewoon naar de getallen kijkt
maar als ge dan is ziet wat er inzit

is het alles waard Laughing

tzijn de Nederlandse prijzen boonbeest Wink
de duurste Grand senic van Reno kost bij ons Bruto 29000 euro.

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 21 september 2006 12:49 PM
  [ # 205 ]

En kijk, weeral dat fenomeen: wij zouden bvb een C4 Picasso 1.6 HDI FAP Exclusive willen, maar die is exclusief voor de 2.0HDI. Da’s zo jammer… Kun je de pack ‘verlichting’ ook bestellen op de Ambiance?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 september 2006 10:06 PM
  [ # 206 ]

geen zwaardere benzine motor? Rolling Eyes
de Xsara Picasso vind ik ook al zo onder powered…

volgens mij hebben de meeste concurenten ook wel een V6je in het topmodel liggen..

Profiel  
 
TDHS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 18-03-2005

Gepost: 21 september 2006 10:18 PM
  [ # 207 ]

wat zou de 5 zitter dan gaan kosten? 22 a 23 mille?

Profiel  
 
Bart-xsara
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 325
Geregistreerd: 05-06-2006

Gepost: 21 september 2006 10:45 PM
  [ # 208 ]

Hoi ik weet niet of deze vraag ook in dit draadje thuis hoort, maar komt de c 4 ook nog in een (normale) break uitvoering ? Want na het verdwijnen van de xsara break is er nu geen alternatief meer in dit segment bij citroën. Of heb ik dat mis?

Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura     1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
VW Golf variant Highline 1,2TSI 2012
Nu: VW Golf variant Highline 1,0TSI DSG 2019

Profiel  
 
V8
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 07-11-2005

Gepost: 22 september 2006 01:37 AM
  [ # 209 ]

heb hem de 2e week van september gezien boven op de mont ventoux, maar had geen fototoestel bij.
dacht dat het een nieuwe C8 was want een héél stuk groter dan de huidige picasso.
mooi in elk geval

Mehari ‘78
2cv6 Charleston ‘86

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 22 september 2006 04:11 AM
  [ # 210 ]
Bart-xsara schreef:

Hoi ik weet niet of deze vraag ook in dit draadje thuis hoort, maar komt de c 4 ook nog in een (normale) break uitvoering ? Want na het verdwijnen van de xsara break is er nu geen alternatief meer in dit segment bij citroën. Of heb ik dat mis?

Er is in de aanloop naar de introductie van de C4 altijd gezegd dat de Picasso 5-zitter de rol van C4 break (Xsara break opvolger) zou overnemen.

Ik kan me voorstellen dat er met een andere rijpositie van de Picasso tov de gewone C4 (is die er?) er nogal wat aanpassingvermogen van de overstappende Xsara break rijders gevraagd wordt. In mijn optiek zou dit een vergissing zijn. Zo jaag je klanten op termijn naar de 308 SW

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
 
14 van de 23
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook