Poeh dat is nogal wat!
het is vooral oud nieuws. heeft iemand al beschikking over de nieuwe cijfers?
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
hel1 schreef:het is vooral oud nieuws. heeft iemand al beschikking over de nieuwe cijfers?
Helaas, de Bovag komt nog steeds niet verder dan 1 jan. 2005.
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
ben in juli op vakantie geweest in zuid-engeland en heb in twee weken tijd 1 (één) bx gezien en ik let daar toch wel op. dus zo slecht scoren we in nederland vooralsnog niet. wel hele kuddes xantia’s daar aan de overkant.
groeten Pasqual.
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Abyssion schreef:(zal me later nog ff netjes voorstellen…)
Ben benieuwd wat je hebt
BX basis (te koop) en CX GTi Turbo.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik ben gelukkig weer een BX aan het redden
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
hel1 schreef:rb schreef:Per 1 januari 2004 waren het er 22.893.
Gegevens 2005 heb ik niet
deze stand dus..
hel1 schreef:nmiddels opgeduikeld: per 1-jan 2005: 16.462 BX-en
Het zijn er per 01-01-2006 10.281.
rb schreef:hel1 schreef:rb schreef:Per 1 januari 2004 waren het er 22.893.
Gegevens 2005 heb ik niet
deze stand dus..
hel1 schreef:nmiddels opgeduikeld: per 1-jan 2005: 16.462 BX-en
Het zijn er per 01-01-2006 10.281.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hmmm, dit geven mij toch enige kopzorgen, kijk ook eens naar de verschillen tussen ‘05 en ‘06 bij modellen als de GS en DS! Daat worden wij liefhebbers niet vrolijk van…
dat betekend dus dat in twee jaar tijd meer dan de helft van de BXen is gesloopt,
Kan me niet voorstellen dat ze allemaal zo slecht zijn…
Ride to live, live to ride
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Venom schreef:dat betekend dus dat in twee jaar tijd meer dan de helft van de BXen is gesloopt,
Kan me niet voorstellen dat ze allemaal zo slecht zijn…
We moeten niet vergeten dat ons ozo gewaardeerde wagen voor velen gewoon een voertuig is die het moet doen. En zodra een reparatie voor de APK te veel gaat kosten ten opzichte van de aanschafprijs, dan rijden ze hem met liefde naar de sloop.
Zo is het de GS ook vergaan. Ik had verwacht dat het uiteindelijk op zo’n punt zou gaan komen dat het er weer meer werden. (liefhebbers die eentje importeren) Mar blijkbaar gebeurt dat maar niet bij de GS….
rb schreef:hel1 schreef:rb schreef:Per 1 januari 2004 waren het er 22.893.
Gegevens 2005 heb ik niet
deze stand dus..
hel1 schreef:nmiddels opgeduikeld: per 1-jan 2005: 16.462 BX-en
Het zijn er per 01-01-2006 10.281.
Ouch..straks heb ik ook nog een liefhebbers wagen ..
patje74 schreef:Venom schreef:dat betekend dus dat in twee jaar tijd meer dan de helft van de BXen is gesloopt,
Kan me niet voorstellen dat ze allemaal zo slecht zijn…We moeten niet vergeten dat ons ozo gewaardeerde wagen voor velen gewoon een voertuig is die het moet doen. En zodra een reparatie voor de APK te veel gaat kosten ten opzichte van de aanschafprijs, dan rijden ze hem met liefde naar de sloop.
Zo is het de GS ook vergaan. Ik had verwacht dat het uiteindelijk op zo’n punt zou gaan komen dat het er weer meer werden. (liefhebbers die eentje importeren) Mar blijkbaar gebeurt dat maar niet bij de GS….
Even offtopic (namelijk over GS’sen ):
Ik durf te wedden dat momenteel het aantal GS’sen/GSA’s heel lichtjes stijgt, gezien het percentage geïmporteerde GS’sen dat er momenteel rondrijdt in NL.
En wat de BX betreft: schrikbarend, echt waar. Maar verbazend? Nee, totaal niet. Er zullen verdomd weinig van overblijven. Misschien wel minder dan dat er momenteel van de GS over zijn. Een stuk of 300 dus.
Slecht een heel select groepje zal blijven karren met BX’en, waaronder ik.
Pessimistische prognose? Welnee, de GS heeft het voorbeeld gegeven.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
En wat de BX betreft: schrikbarend, echt waar. Maar verbazend? Nee, totaal niet. Er zullen verdomd weinig van overblijven. Misschien wel minder dan dat er momenteel van de GS over zijn. Een stuk of 300 dus.
Hier twijfel ik aan. Er zijn denk ik veel en veel meer bx-en verkocht in Nederland dan GS(A)-en. Nog veel mensen hebben verse, goede herinneringen aan de bx en kopen er nog eentje en ik zie steeds meer jongeren die hun hart verloren hebben aan de bx .
Van de 10.000 die er nu nog rijden, vermoed ik dat toch zeker 30% gereden wordt door bewuste liefhebbers en deze proberen hun karretje zo goed mogelijk te conserveren. Maar dat is een inschatting op basis van wat ik om me heen zie.
Feit is wel dat met het toenemen van de leeftijd en kilometerstand de kosten zullen groeien om bx te blijven rijden. En op een gegeven moment haakt er dan toch een groep af.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
B_iks schreef:Hier twijfel ik aan. Er zijn denk ik veel en veel meer bx-en verkocht in Nederland dan GS(A)-en.
Aan de ene kant klopt dit wel, maar er rijden nu ook vele malen meer auto’s in Nederland rond. Files kenden we toen nog niet. (wat een tijd!)
Maar toch, de BX is voor velen een weggooi-auto. Ook veel liefhebbers denken er zo over, er is immers nog een groot aanbod voor redelijke prijzen. Vaak is vervangen goedkoper dan repareren.
Er is hier een polletje geweest waarin de vraag werd gesteld of een BX een klassieker in spé is. Velen vonden van niet….