al menig keer ruzie gehad met buschaufeurs daar mijn berlingo harder en langer piept dan een oude stadsbus in amsterdam
moet nu weer terug naar de dealer die heeft er lang werk aan om te zoeken
weet iemand waar ik moet zoeken om maar wat voorwerk te doen.
berlingo multispace
en verder remt hij wel goed?
de roest die tussen de remplaatjes en de rempiston zit veroorzaakt dat piepen
even de remklauw opendoen remplaatjes eruit en achterzijde schoon maken alsook het raakvlak op de rempiston
terug monteren met wat kopervet tussen de rempiston en de remplaatjes de achterzijde en niet de remvoering hé
euh piston = zuiger ops:
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
dat dacht de garage ook maar dus niet
ik denk meer dat er een deel van de piep uit de schokdemper of veering komt maar ik kan het totaal mishebben
ps ook in nederland is een piston een cilinder/zuiger
berlingo multispace
ben lingo schreef:
ps ook in nederland is een piston een cilinder/zuiger
ah goed weet ik ook weer
maar het piepen is dus niet constant aanwezig bij remmen?
ik bedoel je remt hard en op het laatst rem je wat zachter maar op dat moment piept hij niet meer?
waar hoor je het eigenlijk? vooraan of achteraan?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
als je rustig remt (zacht) dan piept hij als een oude stadsbus
als je hard remt hoor je hem aleen als je de rem rustig loslaat
het piepen zit vooraan aan de linker kant volgens mijn waarneming
berlingo multispace
hoe zijn de pennen waar de klauw in hangt?
mogelijk dat je klauw scheef gaat zitten
in de vering zou ik het niet zoeken adhv. je uitleg (hard en zacht remmen)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
zo de dealer heeft er weer naar gekeken
en hoopt het te hebben verholpen
schoongemakt en remmen ingevet??
ik was er helaas niet bij maar volgens mij mag er geen ver op remschijven
echter vandaag 3 dagen later begind hij weer te piepen ik zal nog maar eens een afspraak maken en er zelf heen rijden en erbij blijven
daar dit nu de 4e keer gaat worden dat ik met het probleem naar hem toe ga
berlingo multispace
paso schreef:en verder remt hij wel goed?
de roest die tussen de remplaatjes en de rempiston zit veroorzaakt dat piepen
even de remklauw opendoen remplaatjes eruit en achterzijde schoon maken alsook het raakvlak op de rempistonterug monteren met wat kopervet tussen de rempiston en de remplaatjes de achterzijde en niet de remvoering hé
euh piston = zuiger ops:
schreef ik dus ook al
blijkbaar niet zuiver genoeg gemaakt
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
ben lingo schreef:als je rustig remt (zacht) dan piept hij als een oude stadsbus
als je hard remt hoor je hem aleen als je de rem rustig loslaathet piepen zit vooraan aan de linker kant volgens mijn waarneming
Hoi,waarschijnlijk zijn de remblokken verglaasd,je zou ze er uit kunnen halen,en de toplaag (van de remblokken) er af schuren.Zou dat niet helpen,dan zal je nieuwe remblokken moeten steken.Hou het bij de merken Pagid of Textar.