Bram schreef:Ik ben zelf 1,88 lang en heb dus nooit problemen gekend met de BX’en…..maar mijn 3 jaar jongere broer is 2.02 meter en zijn laatste auto was 8 jaar geleden een BX 1.6 TRS-autom. (met SB) uit 86.
Die zat ook met zijn hoofd tegen het dak aan….en dat heb ik toen voor hem opgelost door er langere rails in te zetten en de rugleuning wat meer naar achter….en zo heeft ie jarenlang gereden.
Stel dat ik dat zou doen (wat ik niet van plan ben), dan overstrek ik mijn armen en kan ik daarvoor naar de peut. Mijn ASS-stoel stond wat verder naar achteren maar echt prettig vond ik dat niet. (En ook blijft er achter de stoel maar weinig ruimte over, lastig voor passagiers.)
Een autostoelzitting tever achterover zetten heeft ook grote nadelen; een slechte doorstroming in je benen kan heel gevaarlijk zijn bij lange ritten.
Lichaamsverhoudingen verschillen nou eenmaal; mijn armen zijn misschien relatief aan mijn lengte een klein beetje korter dan gemiddeld, dat merk ik wel aan meer dingen.
Wat TS voor zijn broer kiest… als je het mij vraagt zijn de mogelijkheden vrij beperkt en sterk persoonsgebonden.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
citroenc2 schreef:Citroenbx schreef:ik ben 1.96m, maar men lengte zit em in de benen
in een bx geen probleem maar in de C8 kan ik de stoel niet kantelen, dus worden mijn benen niet goed ondersteund…
zit je dan niet tegen het dachboard aan want dat heb ik wel in de bx vind dat een zwaar minpunt in vergelijk met me andere autos
type2 niet, bij type1 zit ik een halve centimeter met men benen van de toeter/lichtknoppen, errug lastig én gevaarlijk(voor de knoppen).
Ik zat met me kop tegen het SPORT schuifdak(casette) maar pas net “in” een orgineel dak…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:citroenc2 schreef:Citroenbx schreef:ik ben 1.96m, maar men lengte zit em in de benen
in een bx geen probleem maar in de C8 kan ik de stoel niet kantelen, dus worden mijn benen niet goed ondersteund…
zit je dan niet tegen het dachboard aan want dat heb ik wel in de bx vind dat een zwaar minpunt in vergelijk met me andere autos
type2 niet, bij type1 zit ik een halve centimeter met men benen van de toeter/lichtknoppen, errug lastig én gevaarlijk(voor de knoppen).
Ik zat met me kop tegen het SPORT schuifdak(casette) maar pas net “in” een orgineel dak…
klopt bij onze type 3 heb ik wel iets meer ruimte maar kan me benen toch niet super kwijt vooral op lange afstanden krijg ik dan last van me recht knie en been kwa stoel maakt het niet uit dan heb er zowel leer als gti als gti16v in gehad
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Nog even wat toevoegen.
Zowel Harm als zijn broer zijn goede vrienden van mij en wat bij dit probleem nog wel even belangrijk is om te vermelden dat hij HEEL veel kilometers maakt, ongeveer 700km per week, en daar ontstaat de rugpijn, een onnatuurlijke houding voor een korte tijd is geen probleem en voor de korte stukjes die tot nu toe af en toe met die auto gereden werden was de ruimte dus ook prima ondanks dat het krap was.
Heeft iemand hier misschien nog een ideetje over dat zou leuk zijn!
Groetjes Gijs
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
Re: Nog even wat toevoegen.
Chevron schreef:Zowel Harm als zijn broer zijn goede vrienden van mij en wat bij dit probleem nog wel even belangrijk is om te vermelden dat hij HEEL veel kilometers maakt, ongeveer 700km per week, en daar ontstaat de rugpijn, een onnatuurlijke houding voor een korte tijd is geen probleem en voor de korte stukjes die tot nu toe af en toe met die auto gereden werden was de ruimte dus ook prima ondanks dat het krap was.
Heeft iemand hier misschien nog een ideetje over dat zou leuk zijn!Groetjes Gijs
Lulkoek. het gaat om de houding. Ik ben dus 2.01 meter en rijd plm 70.000 per jaar in mijn BX(en), dat is dus ruim 1300 km per week. En ik heb nooit last in een BX….
Test
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
kloptja, ik heb onmiddelijk last in de C8 en nooit last gehad in de BX.
Er zit een bijna nieuw 16v interieur in, stoel helemaal naar achter, zit een heel stuk gekanteld. Zit en rijd perfect!
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
citroenc2 schreef:klopt bij onze type 3 heb ik wel iets meer ruimte maar kan me benen toch niet super kwijt vooral op lange afstanden krijg ik dan last van me recht knie en been kwa stoel maakt het niet uit dan heb er zowel leer als gti als gti16v in gehad
die pijn heb ik onmiddelijk in de C8, want daar kan ik de stoel niet kantelen, in de BX wel -> geen problemen!
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Re: Nog even wat toevoegen.
Thijsvandebles schreef:Chevron schreef:Zowel Harm als zijn broer zijn goede vrienden van mij en wat bij dit probleem nog wel even belangrijk is om te vermelden dat hij HEEL veel kilometers maakt, ongeveer 700km per week, en daar ontstaat de rugpijn, een onnatuurlijke houding voor een korte tijd is geen probleem en voor de korte stukjes die tot nu toe af en toe met die auto gereden werden was de ruimte dus ook prima ondanks dat het krap was.
Heeft iemand hier misschien nog een ideetje over dat zou leuk zijn!Groetjes Gijs
Lulkoek. het gaat om de houding. Ik ben dus 2.01 meter en rijd plm 70.000 per jaar in mijn BX(en), dat is dus ruim 1300 km per week. En ik heb nooit last in een BX….
Dan nog heeft de één een hele ander verhouding kwam benen/lichaam dan de ander..
Re: Nog even wat toevoegen.
Ijs schreef:Thijsvandebles schreef:Chevron schreef:Zowel Harm als zijn broer zijn goede vrienden van mij en wat bij dit probleem nog wel even belangrijk is om te vermelden dat hij HEEL veel kilometers maakt, ongeveer 700km per week, en daar ontstaat de rugpijn, een onnatuurlijke houding voor een korte tijd is geen probleem en voor de korte stukjes die tot nu toe af en toe met die auto gereden werden was de ruimte dus ook prima ondanks dat het krap was.
Heeft iemand hier misschien nog een ideetje over dat zou leuk zijn!Groetjes Gijs
Lulkoek. het gaat om de houding. Ik ben dus 2.01 meter en rijd plm 70.000 per jaar in mijn BX(en), dat is dus ruim 1300 km per week. En ik heb nooit last in een BX….
Dan nog heeft de één een hele ander verhouding kwa benen/lichaam dan de ander..
Inderdaad, dat kunnen we steeds blijven herhalen. Voorstel: als jij nou de even weekdagen pak, doe ik de oneven weekdagen, akkoord?
Ich bin ein Breaker
eh
1.95 3 bx’xen en 1 xantia later nooit last gehad, altijd heeeerlijk gezeten.. geen last van me rug…
Re: eh
Jf schreef:1.95 3 bx’xen en 1 xantia later nooit last gehad, altijd heeeerlijk gezeten.. geen last van me rug…
Mazzelaar!
Ich bin ein Breaker
Re: Nog even wat toevoegen.
karel schreef:Ijs schreef:Thijsvandebles schreef:Chevron schreef:Zowel Harm als zijn broer zijn goede vrienden van mij en wat bij dit probleem nog wel even belangrijk is om te vermelden dat hij HEEL veel kilometers maakt, ongeveer 700km per week, en daar ontstaat de rugpijn, een onnatuurlijke houding voor een korte tijd is geen probleem en voor de korte stukjes die tot nu toe af en toe met die auto gereden werden was de ruimte dus ook prima ondanks dat het krap was.
Heeft iemand hier misschien nog een ideetje over dat zou leuk zijn!Groetjes Gijs
Lulkoek. het gaat om de houding. Ik ben dus 2.01 meter en rijd plm 70.000 per jaar in mijn BX(en), dat is dus ruim 1300 km per week. En ik heb nooit last in een BX….
Dan nog heeft de één een hele ander verhouding kwa benen/lichaam dan de ander..
Inderdaad, dat kunnen we steeds blijven herhalen. Voorstel: als jij nou de even weekdagen pak, doe ik de oneven weekdagen, akkoord?
Zulk gedrag is leuk voor het humor topic karel En nee er is voorderest weinig mogelijkheid, kan auto moeilijk groter maken.
Tss, [smilie=263.gif] .....
Ergens snap ik het wel… Ook ik vond de BX een krappe rijplaats hebben. Het duurde dan ook een poosje voordat ik alle standjes van de stoel had getest. Stoel naar achteren gekanteld, rugleunig iets naar voren, stoel helemaal naar achteren—-> helemaal nergens meer last van. Heerlijk sturen!
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
Jay2 schreef:Tss, [smilie=263.gif] .....
Ergens snap ik het wel… Ook ik vond de BX een krappe rijplaats hebben. Het duurde dan ook een poosje voordat ik alle standjes van de stoel had getest. Stoel naar achteren gekanteld, rugleunig iets naar voren, stoel helemaal naar achteren—-> helemaal nergens meer last van. Heerlijk sturen!
Jemig zeg, waarom nou toch van iedereen dat impliciete gepreek; dat men toch dan zus niet goed instelt of zo niet goed instelt, en dat men het zelf na 3 x draaien toch helemaal opgelost had? Hartstikke fijn voor je, maar dat werkt dus echt niet voor iedereen. Ik ben helaas zo iemand, en ik vind de toon hier nogal belerend en beledigend overkomen. Ik ben dat onderhand best wel kotsbeu eigenlijk.
Leer er nou maar gewoon aan wennen dat persoonlijke bevindingen echt niet voor iedereen opgaan en dat dat helemaal niets met je lengte an sich te maken heeft. We blijven bezig op deze manier.
Er is al veels te veel in dit onderwerp herhaald, kan er alsjeblieft een slotje op? Ik denk dat TS inmiddels wel weet wat ie doen moet, en dat de rest v/h forum perfect zit in zijn BX neem ik graag zo wel aan zonder dat van iedereen afzonderlijk gehoord te hebben.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
karel schreef:Jemig zeg, waarom nou toch van iedereen dat impliciete gepreek; dat men toch dan zus niet goed instelt of zo niet goed instelt, en dat men het zelf na 3 x draaien toch helemaal opgelost had? Hartstikke fijn voor je, maar dat werkt dus echt niet voor iedereen. Ik ben helaas zo iemand, en ik vind de toon hier nogal belerend en beledigend overkomen. Ik ben dat onderhand best wel kotsbeu eigenlijk.
Leer er nou maar gewoon aan wennen dat persoonlijke bevindingen echt niet voor iedereen opgaan en dat dat helemaal niets met je lengte an sich te maken heeft. We blijven bezig op deze manier.
Er is al veels te veel in dit onderwerp herhaald, kan er alsjeblieft een slotje op? Ik denk dat TS inmiddels wel weet wat ie doen moet, en dat de rest v/h forum perfect zit in zijn BX neem ik graag zo wel aan zonder dat van iedereen afzonderlijk gehoord te hebben.
karel schreef:Inderdaad, dat kunnen we steeds blijven herhalen. Voorstel: als jij nou de even weekdagen pak, doe ik de oneven weekdagen, akkoord?
Vandaag is een oneven dag, sssssssst dus.
Verder zie ik niet in waarom we een topic moeten sluiten met als voornaamste reden dat er slechts een enkele member is die dat wil.
Niet lezen is ook een optie en wel lezen een bewuste keus. Het gene dat geschreven is, is met de beste bedoelingen geweest. Dat het niet op jou van toepassing is, is rot. Maar niemand geeft dan ook de garantie dat dit voor iedereen zou gelden.