Totaal aantal Berichten: 105
- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
Hallo beste DS verslaafden,
een vraagje over het eerste type dashboard. De eerste DS’en hadden zo’n machtig mooi dashboard. Vind je die af en toe nog?
of zijn die zeer zeldzaam geworden. Zijn er originele DS’en met groen systeem en 1ste dash?
Tot wanneer is het eerste dashboard juist gemaakt?
Voor de duidelijkheid, ik heb het over het dash van de DS19, niet dat van de ID’s.
Zijn daar foto’s van te vinden ergens? Google geeft me nogal weinig mooie foto’s. Of als er hier een eigenaar is met een goed onderhouden dashboard, mag ik dan eens komen foto’s nemen? Kan ik ‘t huis ermee volhangen.
Vele groeten
Stijn de Ninovieter
KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar
Dat boekje van De Lange geeft een mooi overzicht van alle dashboarden + meerdere foto’s ervan.
Animal triste post coitum
- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
Serge schreef:Dat boekje van De Lange geeft een mooi overzicht van alle dashboarden + meerdere foto’s ervan.
dat had ik al gedacht, spijtig genoeg is ‘t wel niet meer te krijgen. => wachten op herdruk.
struiK schreef:Serge schreef:Dat boekje van De Lange geeft een mooi overzicht van alle dashboarden + meerdere foto’s ervan.
dat had ik al gedacht, spijtig genoeg is ‘t wel niet meer te krijgen. => wachten op herdruk.
Is gewoon verkrijgbaar, maar wel in het duits. Kijk maar op ebay.de.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
super.alexander schreef:Het eerste type dashboard is gemaakt tot Sept. 1961 dus altijd rood systeem.
Kijk eens opMVG Alexander
mooi mooi, merci.
ik vreesde al voor steeds rood systeem, dus als je daar ooit een goede auto van wil maken moet je hem compleet ombouwen naar groen systeem. Als ik over 20 jaar eens tijd heb, wie weet.
Ds23man schreef:struiK schreef:Serge schreef:Dat boekje van De Lange geeft een mooi overzicht van alle dashboarden + meerdere foto’s ervan.
GRG
: Ik heb het een maand of 2 geleden -als niet lid- gewoon besteld bij de ID/DS club en een paar dagen later lag het bij mij op de mat. In NL uitvoering.
Serge schreef:Ds23man schreef:struiK schreef:Serge schreef:Dat boekje van De Lange geeft een mooi overzicht van alle dashboarden + meerdere foto’s ervan.
GRG
: Ik heb het een maand of 2 geleden -als niet lid- gewoon besteld bij de ID/DS club en een paar dagen later lag het bij mij op de mat. In NL uitvoering.
Bedoel je De originele Ds Of de Ds in Nederland?
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ds23man schreef:
Bedoel je De originele Ds Of de Ds in Nederland?
GRG
‘DS in Nederland’ als ik me niet vergis.
Ik was vanmorgen op zoek naar de originele DS van Jan de Lange en vond een site van een grote winkelketen in Amerika met de aankondiging dat er een paperback versie uitkomt van ” the original DS ” van Jan de Lange.
Ik heb het boek wel overal in het duits aangeboden gezien maar nog niet in het engels.
Het wordt eind nov 2006 in de winkel vanwacht en voor een acceptabele prijs.
Een nadeel, de winkelketen levert niet buiten USA .
Ik heb er al een besteld via mijn broer, woont in Miami.
Eens een DS altijd een DS.
struiK schreef:Serge schreef:Dat boekje van De Lange geeft een mooi overzicht van alle dashboarden + meerdere foto’s ervan.
ik zal je ff een duwtje in de richting geven waar je zoiets kunt zoeken
al snap ik niet waarom brabant in het buitenland ligt
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 93
- ID/DS ID 20 D super
- 2CV AZU B
struiK schreef:
ik vreesde al voor steeds rood systeem, dus als je daar ooit een goede auto van wil maken moet je hem compleet ombouwen naar groen systeem. Als ik over 20 jaar eens tijd heb, wie weet.
Het is een misverstand te denken dat het rood systeem niet goed zou zijn. Het veert beter (volgens de berijders van een roodsysteem auto)en mits regelmatig onderhouden, is het beslist niet storinggevoeliger dan groen systeem
Voor een DS Techniek cursus ga je naar http://www.ds-tt.nl
id20driver schreef:struiK schreef:
Het is een misverstand te denken dat het rood systeem niet goed zou zijn. Het veert beter (volgens de berijders van een roodsysteem auto)en mits regelmatig onderhouden, is het beslist niet storinggevoeliger dan groen systeem
Nee het is niet storingsgevoeliger, het is enkel lekkagegevoeliger, vuilgevoeliger, waterhoudend gevoeliger, duurder in wisselstukken, zeldzamer in wisselstukken, duurder in reviesies, etc..
Ombouwen naar groene olie is best te doen! Daar heb je heus geen jaren voor nodig. De vraag is enkel: hoe origineel wil je je wagen hebben/houden..
groetjes
vik