hoe achterhaal ik de sleutelcode, citroen weet hem niet…
JanJV
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12

Gepost: 22 september 2006 12:20 AM

Ik heb sinds vorige week een Xsara Coupe uit ‘99 en bij de koop wist ik dat de sleutel met AB verrot was. Jammer dan, dan maar draaien dacht ik. Maar nieuwsgierig als ik was toch een sleutel besteld bij de dealer met AB.

Gister de auto weggebracht voor het inlezen maar na het werk toen ik de auto ophaalde bleek de code die Citroen Nederland heeft opgegeven niet meer klopt. Confused De dealer kon hem dus niet inlezen en vermoed dat de boordcomputer al eens is vervangen. Hoe kom ik er in vredesnaam achter wat de (nieuwe) code is? Heeft iemand hier soortgelijke ervaringen of tips?

Xsara Coupe ‘99

Profiel  

Josssie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101

Gepost: 22 september 2006 02:39 PM
  [ # 1 ]

Als het printje binnenin nog goed is kun je gewoon de behuizing verwisselen van de sleutel. Dat heb ik ook gedaan en is heel simpel. Als je printje niet meer goed dan heb je die kaart nodig. Mocht je die niet meer hebben dan kun je volgens mij nog bij Citroen Nederland of bij de importeur het via kenteken ed achterhalen maar dat weet ik niet zeker.

Hier staat ook nog wel wat handige informatie in voor je:

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=166543

Xsara Coupe 1.6 16v VTR

Profiel  

JanJV
< 100 berichten
Rank

Gepost: 22 september 2006 02:48 PM
  [ # 2 ]
Josssie schreef:

Als het printje binnenin nog goed is kun je gewoon de behuizing verwisselen van de sleutel. Dat heb ik ook gedaan en is heel simpel. Als je printje niet meer goed dan heb je die kaart nodig. Mocht je die niet meer hebben dan kun je volgens mij nog bij Citroen Nederland of bij de importeur het via kenteken ed achterhalen maar dat weet ik niet zeker.

Hier staat ook nog wel wat handige informatie in voor je:

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=166543

Oude sleutel is achtergebleven bij de dealer. Heb net gebeld en hoop van harte dat ze hem nog niet bij het grof vuil hebben gezet dan Confused

De dealer heeft de code achterhaald bij de dealer maar die is dus niet meer dezelfde als bij eerste afgifte helaas.

Xsara Coupe ‘99

Profiel  

JanJV
< 100 berichten
Rank

Gepost: 22 september 2006 04:00 PM
  [ # 3 ]

update: Het binnenwerk van de sleutel was dusdanig beschadigd dat die hoop ook vervlogen is.

Xsara Coupe ‘99

Profiel  

JanJV
< 100 berichten
Rank

Gepost: 27 september 2006 12:26 AM
  [ # 4 ]

stiekem wist Citroen hem wel maar hadden ze (voor de grap) een cijfertje gegeven in plaats van een lettertje en zodoende deed ie het niet. Smile

Ondertussen werkt ie en ben ik zeer verguld Very Happy

Xsara Coupe ‘99

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook