Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Hoi,
Op xmnl werd het mij niet helemaal duidelijk, dus nog ff hier vragen.
Mijn ‘weinig ruitensproeiervloeistofindicator’ gaat telkens branden zodra ik de
ruitensproeier bedien, terwijl het vat tot aan de nok toe vol zit.
Ik vond wel iets in de archieven. Dat je er azijn in moet mikken om evt. kalk op te lossen, dit hielp echter niet, er zal ook wel niet veel kalk inzitten want ik doe er regenwater in.
Iemand een idee wat nog meer te proberen voordat ik de hele boel moet loshalen?
grR
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
pletter er eens een fles pure spiritus en een fles onverdunde ruitenreiniger in…. Zo ben ik al 2 keer van die melding afgekomen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
goh was t niet duidelijk op de list?
volgens mij gebruik je niet de goede azijn…
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Aceto balsamico zelfs, vertelde ik toch….
Wie ben jij dan wel op xmnl?
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Willem schreef:pletter er eens een fles pure spiritus en een fles onverdunde ruitenreiniger in…. Zo ben ik al 2 keer van die melding afgekomen
Komt dus telkens terug…
Weet jij of je er makkelijk bij kunt komen als die spatbordbekleding er af is?
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ries schreef:Willem schreef:pletter er eens een fles pure spiritus en een fles onverdunde ruitenreiniger in…. Zo ben ik al 2 keer van die melding afgekomen
Komt dus telkens terug…
Weet jij of je er makkelijk bij kunt komen als die spatbordbekleding er af is?
Nee nee, zo bedoel ik het niet. M’n vorige en huidige XM heb ik zo “genezen”
Bruistablet van oma’s kunstgebit kan ook.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Ries schreef:Aceto balsamico zelfs, vertelde ik toch….
Wie ben jij dan wel op xmnl?
Op de list ben ik een lurker meestal is dat gewauwel niet om door te komen… hoogst irritant…
maaruh, ik vond dat gepiel achter dat plastic niks en heb t zijscherm eraf geschroefd (niks moeilijks aan), kan je meteen die kilo zand wegscheppen en roestplekken ontdekken…
maar probeer allereerst eens een van die bovengenoemde chemicalien of allemaal tegelijk…
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
...en als je dan een enorme dreun hoort, heb een verkeerde combinatie gebruikt zeker…
Is ook meteen je spatbord er af, dat dan weer wel….
Maarre, dat zal ik eerst eens proberen, azijn heeft niet geholpen.
Hmm dus die spatborden kan je er makkelijk afhalen lijkt het wel.
Boeiend.
Ga ik dat ook binnenkort eens doen, om wille van de
rotzooi en eventuele roest weg te werken.
En… wie weet kom ik mijn standkachel tegen.
Dat blijft een heet hangijzer, als die het nog doet letterlijk zelfs.
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Eén boutje is n beetje moeilijk bereikbaar, daar kan je bij via de openstaande deur met een slank verlengstukje op je ratel. En aan de onderkant zit een stukjevan het scherm om een randje gevouwen, beetje onder de tectiel/verf. (zo uit mn hoofd, tis weer tijdje geleden)
Vergeet al die exotische toevoegingen maar. Ik heb het even nagekeken die sensor zit aan de binnenkant van het spatscherm, naast de vultrechter. Kun je er zo uittrekken en schoonmaken of vervangen. Hij zit met een rubbermof in het reservoir geklemd. Mijn XM heeft overigens deze “luxe” niet.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Kijk, dat wilde ik graag weten.
Weet je ook zo wat ik moet loshalen om er bij te kunnen?
Toch die binnenbekleding van het spatscherm…
Ik zou maar eens in de motorruimte kijken in de buurt van de vuldop. Hij zit nl aan die kant van het reservoir. De pompjes ziitten aan de andere kant en om daar bij te kunnen moet je de bekleding van het scherm lostrekken. Lijkt me allemaal niet zo moeilijk, wel een leuk lul-item natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Lulitem?
Nou, ik heb de vuldop er af geschroefd om meer te zien maar nix hoor.
Er komt alleen een waterslangetje uit een gaatje en er zit een massakabel.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
volgens Haynes, kan je het reservoir er van onder uit halen…
opkrikken en wiel eruit voor meer ruimte, plastic scherm lostrekken, de bout of moer aan de voorkant van t reservoir losschroeven (“access is tricky”) en je kan t ding laten zakken… (“foto” )