1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Ai..die hoedenplank!
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 08 september 2006 02:30 AM

Ik heb een klein probleemje met mijn BX wat nu toch wel behoorlijk irritant gaat worden. Ik heb sinds een tijdje een lederen interieur in me auto geplaatst. Nu was er 1 Clip waar de hoedenplank op rust kapot en de andere miste. Prima, daar scoor je wel een nieuwe voor…denk je!

Het lederen interieur heeft een achterbank die bestaat uit 1 deel. Logischerwijs neem je de klem van een 1 delige (stoffe) bank. Deze zat hiervoor in. Maar deze past niet. Oke..daarna gekeken naar een 2 delige achterbank (oftewel GTi) ook deze past niet, ben ik nu gek? Of zijn er verschillende gemaakt ?

Ik zal morgen even duidelijk foto maken van de huidge (kapotte) Clip.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 08 september 2006 02:42 AM
  [ # 1 ]

Re: Ai..die hoedenplank!

Ijs schreef:

Ik heb een klein probleemje met mijn BX wat nu toch wel behoorlijk irritant gaat worden. Ik heb sinds een tijdje een lederen interieur in me auto geplaatst. Nu was er 1 Clip waar de hoedenplank op rust kapot en de andere miste. Prima, daar scoor je wel een nieuwe voor…denk je!

Het lederen interieur heeft een achterbank die bestaat uit 1 deel. Logischerwijs neem je de klem van een 1 delige (stoffe) bank. Deze zat hiervoor in. Maar deze past niet. Oke..daarna gekeken naar een 2 delige achterbank (oftewel GTi) ook deze past niet, ben ik nu gek? Of zijn er verschillende gemaakt ?

Ik zal morgen even duidelijk foto maken van de huidge (kapotte) Clip.

Meet ‘m dan meteen even op (de exacte maat tussen de schroefgaatjes); ik heb misschien nog wel wat van die rommel liggen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542

- AX GT injection ph1
Gepost: 08 september 2006 02:52 AM
  [ # 2 ]

ja best wel irri Razz rij je lekker en dan flikkertje hoedeplank naar benede… weg mooie klank van je boxe Confused

dan plaats je em trug.. 1 heuveltje of die rotonde waar je met 60 omheen kan… en hij ligt er weer af Wink

Cool

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 08 september 2006 04:04 AM
  [ # 3 ]
Status Quo schreef:

ja best wel irri Razz rij je lekker en dan flikkertje hoedeplank naar benede… weg mooie klank van je boxe Confused

dan plaats je em trug.. 1 heuveltje of die rotonde waar je met 60 omheen kan… en hij ligt er weer af Wink

Cool

Doe je vaak weinig tegen, als de staafjes onder de plank weg zijn. Bij berlines zit je met de bijzonderheid dat de koets “inzakt”, breder wordt, waardoor de ruimte tussen de C-stijlen zover toeneemt dat de hoedenplank tussen de liggers valt. Een propje achter de achterbakbeplating, om de plankjes iets verder van de C-stijl af te houden, werkt soms nog net, soms ook net niet meer.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

janneman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263

Gepost: 08 september 2006 02:33 PM
  [ # 4 ]

Ik heb precies hetzelfde probleem, heb een tijdje geleden een 2-delige achterbank geplaatst. En die heeft dus een ander ophang-punt als de 1-delige achterbank. Dus ook mijn hoedenplank klettert telkens naar beneden… (denk dat de hoedenplank ook zwaarder is als normaal doo 2 boxen erin. Denk dat dat ook al veel scheelt)... ook vrij irritant. ben ook al zoekende naar een oplossing.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 08 september 2006 02:34 PM
  [ # 5 ]

en dit is aan de kant van de bank toch?

Is het idee van een 1delige bank dan niet iets? een metalen beugel die de hoedenplank ondersteunt…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

2cvman
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 147

Gepost: 08 september 2006 02:43 PM
  [ # 6 ]

Ik heb een oplossing gemaakt met een vitrage roede en ophang beugels. maak vanavond wel even een foto.
Zit goed en stevig.

BX Chic 1991, 220000+ km DH-DD-62…..verkocht

Verder met een Renault Clio uit 2006

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 11 september 2006 08:36 PM
  [ # 7 ]
karel schreef:

Bij berlines zit je met de bijzonderheid dat de koets “inzakt”, breder wordt, waardoor de ruimte tussen de C-stijlen zover toeneemt dat de hoedenplank tussen de liggers valt.

???? Is mij nog nooit opgevallen dat de BX breder wordt….(en de mijne gaan niets eens naar de sportschool)

Test

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 11 september 2006 08:39 PM
  [ # 8 ]
Thijsvandebles schreef:
karel schreef:

Bij berlines zit je met de bijzonderheid dat de koets “inzakt”, breder wordt, waardoor de ruimte tussen de C-stijlen zover toeneemt dat de hoedenplank tussen de liggers valt.

???? Is mij nog nooit opgevallen dat de BX breder wordt….(en de mijne gaan niets eens naar de sportschool)

ja hoor, mijn auto kan al niet eens meer door de deur! Razz

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 11 september 2006 08:58 PM
  [ # 9 ]
mssl schreef:
Thijsvandebles schreef:
karel schreef:

Nee jij heeft ze anabolen (PPO Razz )! Daarom hoef je er weinig voor te doen Wink

Duh; tja, het scheelt maar een cm ofzo en dat is te weinig om het te zien op de ong. 1.40 m die een BX breed is. Maar wel genoeg om te zorgen dat je hoedenplank gegarandeerd niet meer blijft liggen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 12 september 2006 01:09 AM
  [ # 10 ]
karel schreef:
mssl schreef:
Thijsvandebles schreef:
karel schreef:

Nee jij heeft ze anabolen (PPO Razz )! Daarom hoef je er weinig voor te doen Wink

Duh; tja, het scheelt maar een cm ofzo en dat is te weinig om het te zien op de ong. 1.40 m die een BX breed is. Maar wel genoeg om te zorgen dat je hoedenplank gegarandeerd niet meer blijft liggen.

Nou ik zal eens meten. maar eigenlijk rijd ik standaart zonder hoedenplank…

Test

Profiel  

GoofBlikscha
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2680

Gepost: 12 september 2006 01:12 AM
  [ # 11 ]

Ik heb ook een BX die ‘breder’ geworden is. Het viel mij al op dat de hoedenplank steeds naar beneden viel, en ik zag laatst dat de zijbeplating van de kofferbak aan weerszijden 2 cm verschoven was.. ik heb het opgelost met een paar lange schroeven. Maar ik vind het toch vreemd dat een BX zo ver kan vervormen.. (heeft wel al 3.5 ton gelopen, en is goed afgebeuld)

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 12 september 2006 03:45 AM
  [ # 12 ]

Vind je het gek dat ik nu AX rij?
De BX paste niet meer in de garage Laughing

Maar aan welke kant stort die hoedenplank nou in?

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 12 september 2006 10:04 PM
  [ # 13 ]

Ach,  ik vind het wel leuk dat ik nu volgas de garage in kan rijden… Laughing  Cool

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 23 september 2006 12:01 PM
  [ # 14 ]

En op een betonnen vloer is dat altijd maar de vraag of dat lukt Laughing

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 23 september 2006 05:03 PM
  [ # 15 ]
Abyssion schreef:

oei,vooral als je het in de was hebt gezet Very Happy

Even ontopic graag.. Rolling Eyes

Zal vandaag even foto maken van “het” ding..

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook