Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Ik denk niet dat je het in de elektronica moet zoeken. ook niet in het stuurhuis en ook niet in de hoogte regelaars.
Ik zou beginnen met het loshalen ( een voor een) van de retourslangetjes op het LHM reservoir. Uit deze slangetjes mag druppelsgewijs LHM komen. Als je nu een slangetje vind waar een straaltje uit komt is dat component van binnen versleten. Waarschijnlijk is een van de beide veerpoten voor versleten, dat geeft namelijk het efect wat jij beschrijft.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
En dan de oplossing!
De auto uitlijnen heeft wonderen verricht! Het probleem is weg en hij veert weer normaal. Ik heb dit op aanraden van Chyparse gedaan. Die hadden het ooit een keer eerder meegemaakt met een DS.
Even voor de duidelijkheid. De auto veerde verder normaal, alleen bij het wegrijden/optrekken trok hij van voren sterk omhoog, zakte daarna helemaal in om vervolgens op het juiste niveau verder te gaan.
Dank voor alle reacties!
Nu heb ik een nieuwe vraag, namelijk dat mijn reservoir vol is met LHM-vloeistof, maar wanneer ik goed het gas in trap en dus de achterkant in zakt, dan krijg ik de melding “Hydralic Level” en een stoplampje.
Dat is alleen met fel optrekken, omhoog komen met starten gaat zonder problemen en er zit genoeg vloeistof in.
Kent iemand dit probleem?
Greetz Toolman
Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm
Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Toolman schreef:maar wanneer ik goed het gas in trap en dus de achterkant in zakt, dan krijg ik de melding “Hydralic Level” en een stoplampje.
Die V6 lag dan zowat met z’n trekhaak op het asfalt…...
Waarschijnlijk een slecht contact in het niveau-metertje of de 2 stekkers, komt wel vaker voor
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Je moet niet fel optrekken met een XM.
Een bejaardenraket moet je rustig van z’n plaats laten komen.
Ik laat hooguit bij inhalen de automaat een kickdown inzetten.
Aan de andere kant, heel soms wil ik ook wel even snel
optrekken. Ik noem dat motor onderhoud.
Net als 1 keer per maand gymnastieken, en alle mechanieka
laten werken.
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!