Ventilatie / blower kappot
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 22 september 2006 05:15 PM

Beste forummers,

Mijn blower in de auto wil niet meer blazen. Ik kan de dus wel aan de knop draaien om de blazer harder te laten werken maar het heeft geen enkelle zin, in stand 4 doetie evenveel als in stand 0, compleet niets dus.

Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos?

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 22 september 2006 06:28 PM
  [ # 1 ]

Kachelweerstand in de luchttunnel onder de parafaan is de eerste verdachte. Ik heb hem zelf nu in 6 mnd tijd twee keer stuk gehad.

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 24 september 2006 03:33 PM
  [ # 2 ]

poeh .. hier snap ik niet bijster veel van. Heb je een soort van handleiding voor hoe ik dit oplos?

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 25 september 2006 02:23 PM
  [ # 3 ]

Ik vind het het makkelijkst om via de bovenkant te werken kost je +/- 15 min.

-De plaat boven de parafaan verwijderen(zwarte plaat aan de onderkant van je raam) Zit vast met 6 torx schroeven en de ruitenwisser moet eraf.
-Rooster van de luchtunnel verwijderen, zit erop geplakt met een soort kit(oid)
-Weerstand kwartslag draaien, stekker eruit trekken vervangen en alles weer monteren.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 25 september 2006 03:40 PM
  [ # 4 ]

Misschien een wel erg simpele opmerking, maareeh….is je zekering wel heel ? Cool

Profiel  
 
kilian
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 22-05-2006

Gepost: 27 september 2006 12:56 PM
  [ # 5 ]

Deze thread gaat ook over aanjager/ventilator problemen en kachelweerstanden:

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=170997&postdays=0&postorder=asc&start=0

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 27 september 2006 06:15 PM
  [ # 6 ]

Nou ik heb jullie advies opgevolgd en dat apparaatje vervangen van een sloopexemplaar, het vreemde is nu alleen dat ik de waaier eerst op 4 moet zetten en dan terug kan afbouwen.

Oftwel, als ik de blower gewoon op 1 of 2 zet doet hij niks, pas als ik bij 3 of 4 kom begint hij te blazen. Als ik dan weer terug draai naar 1 of 2 dan werkt hij wel.

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 27 september 2006 08:15 PM
  [ # 7 ]

jah zoiets dacht ik ook al, draait wel vrij soepel maar had wel het idee dat er een klein tikje/weerstandje in zit. Ik heb het zo eerst maar gelaten. Mocht hij het nu weer snel begeven dan zal ik de ventilator er eens uithalen.

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook