Bij het vervangen van de achteras hebben we de handremkabels losgehad en de remvloeistof is vernieuwd omdat daar toch de helft uit was.
Nu blijft op mijn dashboard het lampje branden wat normaal brand als je de handrem erop laat staan.
Ik heb de schakelaar onder de handrem gevonden en ook met de hand naar beneden geduwd maar het lampje wil maar niet uit.
Ik heb net nog proefgereden met de auto en hij rijdt gewoon normaal en remt als de beste.
Heeft iemand een suggestie?
Jos van der Voort
Ik heb het niveau van de remolie nog even gechecked en daar is niks uit. Die zit gewoon op niveau.
Iemand nog suggesties?
Ik moet toch niet zoiets onnozels doen als de accuklem losmaken om de ECU te resetten of zo?
Jos van der Voort
misschien geeft je slijtage indicator van je remblokken een melding ??
Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87
Ben: Dat vlottertje zit dan onder het zeefje?
@jeroen: volgens mij zijn de remblok indicators er al afgeknipt zoals ik ook al bij andere auto’s heb gezien die ik vroeger heb gehad.
Jos van der Voort
Bij mij niet hoor: Er zit gewoon een zwarte dop en daaronder zit een zeefje.
Het is een langwerpig reservoir met aan de voorkant de zwarte dop en het zeefje. Daarachter steekt iets uit wat waarschijnlijk de sensor is want hieruit komt een stekkertje wat uit het zicht verdwijnt.
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Meet even de handrem-indicator-schakelaar door. Meten is weten…
Dat laatste lijkt mij toch waarschijnlijk want op weg van de camping naar huis knipperde het lampje een poosje en nou is hij uit.
Aanstaande dinsdag gaan de wielen er toch weer af en dan kijken we even naar de draadjes.
Jos van der Voort
Nou mijn lampje knippert nog vrolijk door. Inmiddels zo´n 400 Km gereden en de auto remt prima. Af en toe is het een paar seconden gewoon uit zoals het hoort.
Observaties:
- het lampje gaat niet branden als ik op het rempedaal druk
- ik kan niet ontdekken of er een probleem is met de schakelaar onder de handrem. Het is in elk geval niet zo dat ik het lampje aan en uit kan laten gaan door aan de handrem te bewegen.
- afgelopen dinsdag zijn de voorwielen eraf geweest. Toen hebben we niks bijzonders kunnen ontdekken
- achter heb ik trommels dus ik neem aan dat daar geen draadjes lopen van remslijtage indicators.
Wie heeft er een suggestie?
Jos van der Voort
Hmm zeer vreemd..
Mijn vader heeft dit ook een tijd lang gehad maar toen bleek 1 van zijn remcilinders te lekken…
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Gezien mijn rode dasboardverlichting van het remlampje: was jij die niet met die rode dashboardverlichting? Kun je daar nog eens een foto van in je draadje zetten?
Jos van der Voort
ZX-Enschede schreef:Ben: Dat vlottertje zit dan onder het zeefje?
@jeroen: volgens mij zijn de remblok indicators er al afgeknipt zoals ik ook al bij andere auto’s heb gezien die ik vroeger heb gehad.
Een beetje off-topic maar waarom is dit eigenlijk (bij mij is dit ook zo)..
Bedoel je de afgeknipte draadjes?
Volgens mij doen ze dat standaard bij Kwikfit. Kom je terug met versleten remblokken ÉN remschijven…...........
Jos van der Voort
Nog andere suggesties?
Alle opties al onderzocht: nog geen oplossing gevonden.
Jos van der Voort