Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
weet niet juist hoeveel het was maar is meer dan 60pk dacht ik.
Nooit opgezocht…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:weet niet juist hoeveel het was maar is meer dan 60pk dacht ik.
Nooit opgezocht…
Zoek maar op bij Peugeot 205 van bj rond 1988….daar staat dat de ongeblazen 1769 cc 60 pk heeft.
Kun je nagaan dat ze daar rond 1988 een turbo en intercooler op hebben gezet en er dan 90 pk uit wisten te persen.
(met nog wel wat meer aanpassingen uiteraard)
Is dat niet gewoon de 17D-motor uit de C15?
De Calanque heette in NL inderdaad Cannes, in dezelfde 3 kleurstellingen.
Echter is bij ons de Cannes nooit in Diesel uitvoering geleverd. Wél haar opvolger, de Deauville. Maar die had dan een 19D-motor.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Is dat niet gewoon de 17D-motor uit de C15?
Ja hoor.
mpostma schreef:XBXG schreef:Is dat niet gewoon de 17D-motor uit de C15?
Ja hoor.
Yepper
Test
XBXG schreef:Is dat niet gewoon de 17D-motor uit de C15?
Dat noemen we natuurlijk een 1.8 (1769)....IK heb een 1.7 met 1698 cc.
Bram schreef:XBXG schreef:Is dat niet gewoon de 17D-motor uit de C15?
Dat noemen we natuurlijk een 1.8 (1769)....IK heb een 1.7 met 1698 cc.
Ha ha ja, gek genoeg worden de 1769cc motoren altijd met 17 aangeduid. Op diezelfde manier zou je ook kunnen zeggen dat de BX 19D motor een 2 liter diesel is…..
Test
Puur marketing, gedwongen door fiscale systemen die afhankelijk zijn van de cylinderinhoud. Alfa noemde de 1.3IE boxer (1351cc) in de 33/145/146 een 1.4 en de 1929cc TD in de 155 een 2.0. Peugeot plaatste in de beginjaren op de 205’s met 1360cc een ‘1.3’ badge en zo zijn er tig voorbeelden. Een BX17D is ook typisch een auto voor markten waar een dergelijk fiscaal regime geldt.
rb schreef:Puur marketing, gedwongen door fiscale systemen die afhankelijk zijn van de cylinderinhoud. Alfa noemde de 1.3IE boxer (1351cc) in de 33/145/146 een 1.4 en de 1929cc TD in de 155 een 2.0. Peugeot plaatste in de beginjaren op de 205’s met 1360cc een ‘1.3’ badge en zo zijn er tig voorbeelden. Een BX17D is ook typisch een auto voor markten waar een dergelijk fiscaal regime geldt.
Dat ze in die landen waar de wegenbelasting berekend wordt aan de hand van het fiscale vermogen andere type aanduidingen gebruiken om er wat beter uit te komen is logisch. Maar waarom heet de Visa diesel in Nederland dan 17(R)D? Hier worden we belast naar gelang het gewicht van het voertuig?
Test
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
een grote motor steken doen ze niet snel…
Hier in belgie gaat het ook op de fiscale pk’s, maar toch is de 11 enkel maar in Griekenland en Portugal geleverd, dat is gewoon merkbeleid en interesse van land tot land…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Mag ik men eraan herinneren dat de BX 11 in ieder geval in Italië is geleverd?
Dat Griekenland en Portugal geloof ik pas als ik het zelf met mijn eigen ogen heb gezien.
In Italië heb ik vorig jaar nog een grijze, in nieuwstaat verkerende, BX 11 zien rijden, vlak bij Rome. Helaas toen geen foto van kunnen maken.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Hoe klinkt zo’n BX 11 eigenlijk ? Is dat vergelijkbaar met de BX 14 ?
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Hoe klinkt zo’n BX 11 eigenlijk ? Is dat vergelijkbaar met de BX 14 ?
Het is gewoon een 11 TU motor, dus dat zal ook niet wezenlijk anders klinken dan een standaard BX 14. Ik vind het net zo hopeloos als de specs van de nieuwe Opel Corsa die ik recent geleden onder ogen kreeg in de Autovisie. Ding weeg 1080 kg en ze durven em te leveren met een 1.0 motor met 60 pk. Muhahahahaha.
Thijsvandebles schreef:Bram schreef:XBXG schreef:Is dat niet gewoon de 17D-motor uit de C15?
Dat noemen we natuurlijk een 1.8 (1769)....IK heb een 1.7 met 1698 cc.
Ha ha ja, gek genoeg worden de 1769cc motoren altijd met 17 aangeduid. Op diezelfde manier zou je ook kunnen zeggen dat de BX 19D motor een 2 liter diesel is…..
Nou? De BX D is toch echt wel een 1769 diesel.
De BX TZD Turbo motor wordt in gangbare (vlgs mij ook Cit) documentatie wel als BX 18 D Turbo aangeduid (weliswaar niet op typeplaatjes).
Alleen bij de turbo ronden ze het dus af naar boven; zonder turbo naar beneden. Logica? Sja…
Ich bin ein Breaker
mpostma schreef:Lelijke Eend schreef:Hoe klinkt zo’n BX 11 eigenlijk ? Is dat vergelijkbaar met de BX 14 ?
Het is gewoon een 11 TU motor, dus dat zal ook niet wezenlijk anders klinken dan een standaard BX 14. Ik vind het net zo hopeloos als de specs van de nieuwe Opel Corsa die ik recent geleden onder ogen kreeg in de Autovisie. Ding weeg 1080 kg en ze durven em te leveren met een 1.0 motor met 60 pk. Muhahahahaha.
Ik vroeg het me af omdat ik de BX 14 zo mooi vind klinken En ik vermoed dat een BX 11 toch rapper is dan een 2cv6 Maar dat is weer een ander verhaal.
Schijt aan originaliteit.