4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
BX met 1124cc motor
Gepost: 23 september 2006 03:19 AM
  [ # 46 ]

weet niet juist hoeveel het was maar is meer dan 60pk dacht ik.
Nooit opgezocht…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 23 september 2006 03:22 AM
  [ # 47 ]
Citroenbx schreef:

weet niet juist hoeveel het was maar is meer dan 60pk dacht ik.
Nooit opgezocht…

Zoek maar op bij Peugeot 205 van bj rond 1988….daar staat dat de ongeblazen 1769 cc 60 pk heeft. Wink

Kun je nagaan dat ze daar rond 1988 een turbo en intercooler op hebben gezet en er dan 90 pk uit wisten te persen. Smile
(met nog wel wat meer aanpassingen uiteraard)

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 23 september 2006 08:33 PM
  [ # 48 ]

Is dat niet gewoon de 17D-motor uit de C15?

De Calanque heette in NL inderdaad Cannes, in dezelfde 3 kleurstellingen.
Echter is bij ons de Cannes nooit in Diesel uitvoering geleverd. Wél haar opvolger, de Deauville. Maar die had dan een 19D-motor.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 23 september 2006 08:34 PM
  [ # 49 ]
XBXG schreef:

Is dat niet gewoon de 17D-motor uit de C15?

Ja hoor.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 24 september 2006 04:26 AM
  [ # 50 ]
mpostma schreef:
XBXG schreef:

Is dat niet gewoon de 17D-motor uit de C15?

Ja hoor.

Yepper

Test

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 24 september 2006 04:34 PM
  [ # 51 ]
XBXG schreef:

Is dat niet gewoon de 17D-motor uit de C15?

Dat noemen we natuurlijk een 1.8 (1769)....IK heb een 1.7 met 1698 cc. Wink

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 24 september 2006 05:27 PM
  [ # 52 ]
Bram schreef:
XBXG schreef:

Is dat niet gewoon de 17D-motor uit de C15?

Dat noemen we natuurlijk een 1.8 (1769)....IK heb een 1.7 met 1698 cc. Wink

Ha ha ja, gek genoeg worden de 1769cc motoren altijd met 17 aangeduid. Op diezelfde manier zou je ook kunnen zeggen dat de BX 19D motor een 2 liter diesel is…..

Test

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 25 september 2006 01:40 AM
  [ # 53 ]

Puur marketing, gedwongen door fiscale systemen die afhankelijk zijn van de cylinderinhoud. Alfa noemde de 1.3IE boxer (1351cc) in de 33/145/146 een 1.4 en de 1929cc TD in de 155 een 2.0. Peugeot plaatste in de beginjaren op de 205’s met 1360cc een ‘1.3’ badge en zo zijn er tig voorbeelden. Een BX17D is ook typisch een auto voor markten waar een dergelijk fiscaal regime geldt.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 25 september 2006 02:12 AM
  [ # 54 ]
rb schreef:

Puur marketing, gedwongen door fiscale systemen die afhankelijk zijn van de cylinderinhoud. Alfa noemde de 1.3IE boxer (1351cc) in de 33/145/146 een 1.4 en de 1929cc TD in de 155 een 2.0. Peugeot plaatste in de beginjaren op de 205’s met 1360cc een ‘1.3’ badge en zo zijn er tig voorbeelden. Een BX17D is ook typisch een auto voor markten waar een dergelijk fiscaal regime geldt.

Dat ze in die landen waar de wegenbelasting berekend wordt aan de hand van het fiscale vermogen andere type aanduidingen gebruiken om er wat beter uit te komen is logisch. Maar waarom heet de Visa diesel in Nederland dan 17(R)D?  Hier worden we belast naar gelang het gewicht van het voertuig?

Test

Profiel  
 
Gepost: 25 september 2006 02:21 AM
  [ # 55 ]

een grote motor steken doen ze niet snel…

Hier in belgie gaat het ook op de fiscale pk’s, maar toch is de 11 enkel maar in Griekenland en Portugal geleverd, dat is gewoon merkbeleid en interesse van land tot land…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 25 september 2006 03:11 AM
  [ # 56 ]

Mag ik men eraan herinneren dat de BX 11 in ieder geval in Italië is geleverd?
Dat Griekenland en Portugal geloof ik pas als ik het zelf met mijn eigen ogen heb gezien.  Very Happy

In Italië heb ik vorig jaar nog een grijze, in nieuwstaat verkerende, BX 11 zien rijden, vlak bij Rome. Helaas toen geen foto van kunnen maken.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 25 september 2006 03:13 AM
  [ # 57 ]

Hoe klinkt zo’n BX 11 eigenlijk ? Is dat vergelijkbaar met de BX 14 ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 25 september 2006 03:15 AM
  [ # 58 ]
Lelijke Eend schreef:

Hoe klinkt zo’n BX 11 eigenlijk ? Is dat vergelijkbaar met de BX 14 ?

Het is gewoon een 11 TU motor, dus dat zal ook niet wezenlijk anders klinken dan een standaard BX 14. Ik vind het net zo hopeloos als de specs van de nieuwe Opel Corsa die ik recent geleden onder ogen kreeg in de Autovisie. Ding weeg 1080 kg en ze durven em te leveren met een 1.0 motor met 60 pk. Muhahahahaha.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 25 september 2006 03:17 AM
  [ # 59 ]
Thijsvandebles schreef:
Bram schreef:
XBXG schreef:

Is dat niet gewoon de 17D-motor uit de C15?

Dat noemen we natuurlijk een 1.8 (1769)....IK heb een 1.7 met 1698 cc. Wink

Ha ha ja, gek genoeg worden de 1769cc motoren altijd met 17 aangeduid. Op diezelfde manier zou je ook kunnen zeggen dat de BX 19D motor een 2 liter diesel is…..

Nou? De BX D is toch echt wel een 1769 diesel.

De BX TZD Turbo motor wordt in gangbare (vlgs mij ook Cit) documentatie wel als BX 18 D Turbo aangeduid (weliswaar niet op typeplaatjes).
Alleen bij de turbo ronden ze het dus af naar boven; zonder turbo naar beneden. Logica? Sja…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 25 september 2006 03:21 AM
  [ # 60 ]
mpostma schreef:
Lelijke Eend schreef:

Hoe klinkt zo’n BX 11 eigenlijk ? Is dat vergelijkbaar met de BX 14 ?

Het is gewoon een 11 TU motor, dus dat zal ook niet wezenlijk anders klinken dan een standaard BX 14. Ik vind het net zo hopeloos als de specs van de nieuwe Opel Corsa die ik recent geleden onder ogen kreeg in de Autovisie. Ding weeg 1080 kg en ze durven em te leveren met een 1.0 motor met 60 pk. Muhahahahaha.

Ik vroeg het me af omdat ik de BX 14 zo mooi vind klinken Very Happy En ik vermoed dat een BX 11 toch rapper is dan een 2cv6 Wink Maar dat is weer een ander verhaal.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook