Beste forummers,
Mijn blower in de auto wil niet meer blazen. Ik kan de dus wel aan de knop draaien om de blazer harder te laten werken maar het heeft geen enkelle zin, in stand 4 doetie evenveel als in stand 0, compleet niets dus.
Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Kachelweerstand in de luchttunnel onder de parafaan is de eerste verdachte. Ik heb hem zelf nu in 6 mnd tijd twee keer stuk gehad.
poeh .. hier snap ik niet bijster veel van. Heb je een soort van handleiding voor hoe ik dit oplos?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Ik vind het het makkelijkst om via de bovenkant te werken kost je +/- 15 min.
-De plaat boven de parafaan verwijderen(zwarte plaat aan de onderkant van je raam) Zit vast met 6 torx schroeven en de ruitenwisser moet eraf.
-Rooster van de luchtunnel verwijderen, zit erop geplakt met een soort kit(oid)
-Weerstand kwartslag draaien, stekker eruit trekken vervangen en alles weer monteren.
Misschien een wel erg simpele opmerking, maareeh….is je zekering wel heel ?
Deze thread gaat ook over aanjager/ventilator problemen en kachelweerstanden:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=170997&postdays=0&postorder=asc&start=0
Nou ik heb jullie advies opgevolgd en dat apparaatje vervangen van een sloopexemplaar, het vreemde is nu alleen dat ik de waaier eerst op 4 moet zetten en dan terug kan afbouwen.
Oftwel, als ik de blower gewoon op 1 of 2 zet doet hij niks, pas als ik bij 3 of 4 kom begint hij te blazen. Als ik dan weer terug draai naar 1 of 2 dan werkt hij wel.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
jah zoiets dacht ik ook al, draait wel vrij soepel maar had wel het idee dat er een klein tikje/weerstandje in zit. Ik heb het zo eerst maar gelaten. Mocht hij het nu weer snel begeven dan zal ik de ventilator er eens uithalen.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop