15 van de 23
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Citroen C4 Picasso
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 22 september 2006 05:52 PM
  [ # 211 ]

Dat denk ik niet. Als de Picasso 5-zit ongeveer evenveel zal kosten als een 307-8 Break (is de SW niet een luxeversie) dan denk ik niet dat er veel mensen geneigd gaan zijn om de Peugeot te kopen. Maar dan moet de prijs (heel belangrijk Wink) op het niveau van Peugeot komen.

Ik vind het jammer dat ze er idd geen V6 inzetten (of de 2.2 HDi 173pk) om een beetje concurrentie te bieden aan de andere sportieve concurrenten. De Picasso was ook al ondergemotoriseerd (begin: 1.6i 90pk, 1.8i 16V 118pk & 2.0HDi 90pk).

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 september 2006 10:01 PM
  [ # 212 ]
eviltwin schreef:
Bart-xsara schreef:

Hoi ik weet niet of deze vraag ook in dit draadje thuis hoort, maar komt de c 4 ook nog in een (normale) break uitvoering ? Want na het verdwijnen van de xsara break is er nu geen alternatief meer in dit segment bij citroën. Of heb ik dat mis?

Er is in de aanloop naar de introductie van de C4 altijd gezegd dat de Picasso 5-zitter de rol van C4 break (Xsara break opvolger) zou overnemen.

Ik kan me voorstellen dat er met een andere rijpositie van de Picasso tov de gewone C4 (is die er?) er nogal wat aanpassingvermogen van de overstappende Xsara break rijders gevraagd wordt. In mijn optiek zou dit een vergissing zijn. Zo jaag je klanten op termijn naar de 308 SW

je gaat zeker klanten verliezen.
sommige particulieren kunnen zich wel aanpassen.
maar er rijden ook zat Xsara breaks voor bedrijven, dan is iets anders vaak geen optie.
ja een jumper of berlingo. maar das toch ook weer iets anders dan een break..

edit: je kan overigens natuurlijk ook weer klanten winnen door de mensen die een 7 zitter nodig hebben aan te spreken Wink

Profiel  
 
mark15
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006

- Xsara 1.6i coupe chrono
Gepost: 23 september 2006 10:29 PM
  [ # 213 ]

ik vond de xsara picasso alles behalve mooi maar deze heeft wel wat…
ja ik vindt hem mooi lol lol

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 23 september 2006 11:11 PM
  [ # 214 ]
arjan_verkade schreef:
eviltwin schreef:
Bart-xsara schreef:

Hoi ik weet niet of deze vraag ook in dit draadje thuis hoort, maar komt de c 4 ook nog in een (normale) break uitvoering ? Want na het verdwijnen van de xsara break is er nu geen alternatief meer in dit segment bij citroën. Of heb ik dat mis?

Er is in de aanloop naar de introductie van de C4 altijd gezegd dat de Picasso 5-zitter de rol van C4 break (Xsara break opvolger) zou overnemen.

Ik kan me voorstellen dat er met een andere rijpositie van de Picasso tov de gewone C4 (is die er?) er nogal wat aanpassingvermogen van de overstappende Xsara break rijders gevraagd wordt. In mijn optiek zou dit een vergissing zijn. Zo jaag je klanten op termijn naar de 308 SW

je gaat zeker klanten verliezen.
sommige particulieren kunnen zich wel aanpassen.
maar er rijden ook zat Xsara breaks voor bedrijven, dan is iets anders vaak geen optie.
ja een jumper of berlingo. maar das toch ook weer iets anders dan een break..

edit: je kan overigens natuurlijk ook weer klanten winnen door de mensen die een 7 zitter nodig hebben aan te spreken Wink

je weet nooit hoe let loopt, wij hebben een grote klant die al jaren breaks rijdt, begonnen met BX, ZX en Xsara, stappen nu over op C4. Er zijn tal van veranderingen op allerlij gebied die een break voor dat bedrijf overbodig maakt, Nam de vertegenwoordiger vroeger zelf de spullen mee, nu is het van belang dat er meer klanten worden bezocht.. en hebben ze een grotere bestelwagen die de spullen weer bezorgt.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 september 2006 11:17 PM
  [ # 215 ]
oldenhage schreef:
arjan_verkade schreef:
eviltwin schreef:
Bart-xsara schreef:

Hoi ik weet niet of deze vraag ook in dit draadje thuis hoort, maar komt de c 4 ook nog in een (normale) break uitvoering ? Want na het verdwijnen van de xsara break is er nu geen alternatief meer in dit segment bij citroën. Of heb ik dat mis?

Er is in de aanloop naar de introductie van de C4 altijd gezegd dat de Picasso 5-zitter de rol van C4 break (Xsara break opvolger) zou overnemen.

Ik kan me voorstellen dat er met een andere rijpositie van de Picasso tov de gewone C4 (is die er?) er nogal wat aanpassingvermogen van de overstappende Xsara break rijders gevraagd wordt. In mijn optiek zou dit een vergissing zijn. Zo jaag je klanten op termijn naar de 308 SW

je gaat zeker klanten verliezen.
sommige particulieren kunnen zich wel aanpassen.
maar er rijden ook zat Xsara breaks voor bedrijven, dan is iets anders vaak geen optie.
ja een jumper of berlingo. maar das toch ook weer iets anders dan een break..

edit: je kan overigens natuurlijk ook weer klanten winnen door de mensen die een 7 zitter nodig hebben aan te spreken Wink

je weet nooit hoe let loopt, wij hebben een grote klant die al jaren breaks rijdt, begonnen met BX, ZX en Xsara, stappen nu over op C4. Er zijn tal van veranderingen op allerlij gebied die een break voor dat bedrijf overbodig maakt, Nam de vertegenwoordiger vroeger zelf de spullen mee, nu is het van belang dat er meer klanten worden bezocht.. en hebben ze een grotere bestelwagen die de spullen weer bezorgt.

als ik naar mijn vader kijk die rijdt nu een Xsara break type 2 gewoon voor prive gebruik.
dit is na de ZX (5 deurs) zijn 2de Xsara break, welke hij allebei heeft gekocht zonder proefrit!
op dit moment weet hij nog niet wat er nu gaat komen Confused

misschien is het niet een al te grote groep die twijfelt, maar aan de andere kant heb ik hier alleen al op het forum de vraag al vrij vaak voorbij zien komen of er een break komt.

Profiel  
 
Métisse
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 24-09-2006

Gepost: 24 september 2006 03:48 PM
  [ # 216 ]

Geen break aangezien dit de broedermoord op Peugeot betekent (die op hun beurt geen compacte monovolume in het gamma hebben!)

Als u eens wist…

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 24 september 2006 08:33 PM
  [ # 217 ]

ik merk dat bij de gewone c4 het grote gemis is dat de auto zo’n lage instap heeft. de klanten kring van citroen zijn over het algemeen toch wat oudere mensen (met alle respect). en die willen zoals de trend nu ook is wat hoger zitten, de c4 5drs heeft dat niet en de xsara picasso is op dit moment wat gedateerd.

de c4 picasso is veel beter in staat klanten op te vangen die voor een break kiezen omdat het design etc van deze tijd is en qua gadgets veel op de gewone c4 lijkt.

de xsara picasso kan klanten voor een c4 break niet opvangen die auto’s schelen te veel qua uiterlijk en rij eigenschappen. eigenlijk heeft zo’n picasso model meer voordelen als een break—> ruimer, hoger, goochelen met stoelen etc.

nou ja de verkoopcijfers moeten het laten zien, het wordt wel weer eens tijd voor een top10 model bij citroen.

Profiel  
 
Métisse
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 24-09-2006

Gepost: 25 september 2006 12:28 AM
  [ # 218 ]
Sep schreef:

ik merk dat bij de gewone c4 het grote gemis is dat de auto zo’n lage instap heeft. de klanten kring van citroen zijn over het algemeen toch wat oudere mensen (met alle respect). en die willen zoals de trend nu ook is wat hoger zitten, de c4 5drs heeft dat niet en de xsara picasso is op dit moment wat gedateerd.

de c4 picasso is veel beter in staat klanten op te vangen die voor een break kiezen omdat het design etc van deze tijd is en qua gadgets veel op de gewone c4 lijkt.

de xsara picasso kan klanten voor een c4 break niet opvangen die auto’s schelen te veel qua uiterlijk en rij eigenschappen. eigenlijk heeft zo’n picasso model meer voordelen als een break—> ruimer, hoger, goochelen met stoelen etc.

nou ja de verkoopcijfers moeten het laten zien, het wordt wel weer eens tijd voor een top10 model bij citroen.

Niet zozeer de lage instap lijkt een probleem,eerder de laagduikende voorruit imo.

Ik dacht zoals het er nu voorstaat,het gamma enorm gecompliceerd wordt : oude Picasso tot 2008,nieuwe 5 plaatser Picasso in januari 2007,nieuwe 7 plaats C4 Picasso oktober 2006 en rekening houdend met de prijs komt daarbovenop de C8 al gauw om de hoek kijken.Veel sterkte voor de verkopers toegewenst!! Wink

Als u eens wist…

Profiel  
 
www.jvdb.tk
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 10-03-2005

Gepost: 25 september 2006 07:24 PM
  [ # 219 ]

wat houd die electronische 6 bak in???
en dus als ik het goed begrijp kun je geen gewone handgeschakelde krijgen op de 2.0?  Mad

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 25 september 2006 07:39 PM
  [ # 220 ]
www.jvdb.tk schreef:

wat houd die electronische 6 bak in???
en dus als ik het goed begrijp kun je geen gewone handgeschakelde krijgen op de 2.0?  Mad

‘t is een robotbak met een automatische koppeling, een automatische modus en schakelflippers. Een test van de C4 berline was redelijk positief, alleen de automatische modus is wat traag. Maar zelf schakelen met de flippers is veel sneller dan de sensodrive, terwijl het verbruik veel beter is dan met een echte automaat (met koppelomvormer)

Sep schreef:

ik merk dat bij de gewone c4 het grote gemis is dat de auto zo’n lage instap heeft. de klanten kring van citroen zijn over het algemeen toch wat oudere mensen

een lage instap duidt op een lage zitpositie en zijn genoeg rijders die dat wel kunnen waarderen. Als ik zo hoog wil zitten als in een Picasso dan ga ik wel in een busje, vrachtauto, op de bok van een postkoets of op een barkruk zitten Wink

De C4 moest nu juist voor wat verjonging zorgen.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
www.jvdb.tk
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 10-03-2005

Gepost: 25 september 2006 08:28 PM
  [ # 221 ]

Ik zit hier de gegevens eens even te bekijken van de picasso 7-zitter..
Ik hoop dat de 5-zitter toch wat sneller word…

Ik heb namelijk het gevoel dat het nogal een zware slome auto word die 7 zitter..

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 25 september 2006 09:52 PM
  [ # 222 ]

mijn vader’s C5 word zeer waarschijnlijk opgevolgd door de C4 Picasso 7-zitter (eind 2006)..

maar het prijs verschil tussen een C5 en een C4 Picasso is wel erg klein, sterker nog in een vergelijkbare uitvoering is de C5 goedkoper:

C4 Picasso (7)
[list]1.8 16v Ambiance, €29000,—
2.0 16v Ambiance, €31100,—
[/list:u]

C5 Berline
[list]1.8 16v Ligne Prestige, €28200,—
2.0 16v Ligne Prestige, €29500,—
[/list:u]

C5 Break
[list]1.8 16v Ligne Prestige, €29300,—
2.0 16v Ligne Prestige, €30600,—
[/list:u]

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 25 september 2006 09:54 PM
  [ # 223 ]

is op zicht niet zo gek de c4 is totaal nieuw terwijl de c5 er al weer een tijd er is dus prijzen zijn niet helemaal te vergelijken Wink

Profiel  
 
Jorikl
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006

- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gepost: 26 september 2006 01:36 PM
  [ # 224 ]

Video van de C4 Picasso op autotelegraaf:

http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?dir=autovideo

Citroen ID19P Confort (1966)  Citroën 2cv AZ (1968)  Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006)  Citroën C4 VTS (2006)  Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010)  Citroën DS3 (2012)  Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006)  Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019)  Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 26 september 2006 01:46 PM
  [ # 225 ]
citroenc2 schreef:

is op zicht niet zo gek de c4 is totaal nieuw terwijl de c5 er al weer een tijd er is dus prijzen zijn niet helemaal te vergelijken Wink


de Picasso is ook een 7 zitter en voor een ander publiek bedoeld als de C5.

Profiel  
 
 
15 van de 23
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook