Ach in Linux, FreeBSD, NetBSD, MacOSX, AIX en Solaris is het ook allemaal kilobyte per seconde. Eerste OS waarin het kilobit/s is moet ik nog tegenkomen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
citroen23 schreef:T(h)ijs schreef:Nou in windows is het gewoon kilobyte per seconde hoor.
ach misschien werkt Mechuccio wel met linux OS
ik beaam het alleen maar hoor providers werken met kilobits dat lijkt een stuk meer, en computers met kilobytes, dat is een stuk logischer doe je niets tegen.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Op http://www.speedtest.nl kun je trouwens vrij aardig je upload en downloadsnelheid bepalen.
Bij andere applicaties ligt het vaak aan div. factoren. In het begin loopt ie vaak ff snel op om daarna terug te lopen tot een waarde die redelijk stabiel blijft. Als de andere kant het niet kan bijhouden (prive ADSL servers bijv.) dan blijft je dnwoload natuurlijk ook hopeloos achter bij het theoretische maximum. Vroeger was het ook nogal eens zo dat ik alleen maar ‘s-nachts mijn max. downloads haalde en niet rond een uur of 8 ‘s-avonds, maar dat is inmiddels wel aardig robuust en stabiel (bij @Home tenminste).
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
citroen23 schreef:patje74 schreef:citroen23 schreef:is er andere oplossing dan dat antieke FTP gedoe:
ik heb het net fff geprobeerd gaat maar met 30 KB ps. Dus iets van 2 Mb per minuut.Antiek zegt niets over de practische toepasbaarheid. We rijden ook nog steeds met een Otto-motor toch?
maar ja, wat is praktisch als je leeft in de tijd van glasvezels en Gigabyte’s…..........
als je 1 gige zou willen verzenden volgens het FTP principe dan zou ik een middag vrij voor moeten nemen om het verzend procces te volgen….......
Dan doe je echt iets verkeerd. Door de huidige moderne staat van het netwerk wordt er juist het uiterste uit het FTP-protocol gehaald. Het is niet voor niets dat dit proffesioneel nog steeds wordt toegepast i.p.v. andere progsels welke als neveneigenschap de mogelijkheid hebben om bestanden te versturen.
Edit;
Ter verduidelijking; met FTP stuur je bestanden rechtstreeks vanaf jouw PC naar de ontvangende PC. De snelheid hiervan is afhankelijk van de verbinding tussen jouw PC en die van de ontvanger.
Andere oplossingen gaan doorgaans via een andere server. De snelheid hiervan is afhankelijk van jou verbinding met die server, de snelheid van die server en de snelheid van de ontvangende pc met die server.
Meer bottlenecks dus, en daarom practisch altijd trager.
Maar je moet er wel het een en ander voor configureren, en dat is eigenlijk het enige goede argument om er niets mee te doen.
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Oei, dit draadje groeit snel zeg.
Maar bedankt voor die Skype tip. Dat ga ik eens uitproberen (heb nog nooit Skype nodig gehad).
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!