Ik heb laatst wat cabarateurreiniger in de tank gegooid en Benzine met loodvervanger getankt. Dit om te testen of ik daardoor gewoon kon starten zonder gas bij te geven tijdens het starten. De choke volledig uittrekken en dan starten wil ook niet.
Door de reiniger lijkt het allemaal beter te willen starten, maar zodra hij stationair loopt en ik probeer iets meer gas bij te geven (voor het eerst) dan smoort de motor. De auto schudt ook als gek..
Wie weet er meer van?
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hmmm, een vreemd probleem. Kan het zijn dat er door de carburateurreiniger aangekoekte zooi los is gekomen waardoor er nu iets verstopt zit?
Kan zijn. Maar na een 2e keer starten en flinke peut gas doet de Visa het weer normaal, nouja het hoort niet zo..
en is het verbruik normaal?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1120
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Choke niet te ver uit? Dingen als bougies en toebehoren al vervangen? Oude versleten bougies doen het vaak beter als ze warm zijn (mijn ervaring, is misschien wel totale onzin ). Misschien wel verstandig om eens een rondje schoonmaken, vervangen, verversen te doen.
My other car is a broomstick.