Iemand een ID van de moeite/kosten voor het vervangen van dat stuurhuis-deel? (stuurronkel of zoiets?) :
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
oudelut schreef:Iemand een ID van de moeite/kosten voor het vervangen van dat stuurhuis-deel? (stuurronkel of zoiets?) :
De stuurronsel of stuurrondsel bedoel je.
Dat is het gedeelte waar het stuur de stuurbekrachtigingscylinder mee bedient.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:oudelut schreef:Iemand een ID van de moeite/kosten voor het vervangen van dat stuurhuis-deel? (stuurronkel of zoiets?) :
De stuurronsel of stuurrondsel bedoel je.
Dat is het gedeelte waar het stuur de stuurbekrachtigingscylinder mee bedient.
Juist, die! Iemand enig idee van de moeite/kosten?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
oudelut schreef:OscarTZDTurbo schreef:dat is aardig duur voor zo´n reparatie ja ...
zo veel hebben ze er niet aan gedaan ...oja dat kaartje aan je richtinghendel betekent “terugkomen voor kleine beurt bij stand ...”
Ah, dat scheelt meteen weer een stukje frustratie… Maar toch, je verwacht toch dat een garage bepaalde dingen signaleert (zoals een bijna versleten multiriem?) en dan ff met je overlegt of ze er iets aan moeten doen, toch?
dat is wel vrij lam ja ...
ik zou als ik hun was even kijken naar de distributieriem en dus ook de multiriem…
nou ja toch even ander adresje opzoeken dus ... ik wil ook wel voor je beunen hoor
Citroën D Special 1970
oudelut schreef:karel schreef:oudelut schreef:Iemand een ID van de moeite/kosten voor het vervangen van dat stuurhuis-deel? (stuurronkel of zoiets?) :
De stuurronsel of stuurrondsel bedoel je.
Dat is het gedeelte waar het stuur de stuurbekrachtigingscylinder mee bedient.
Juist, die! Iemand enig idee van de moeite/kosten?
Is een onderdeel v/h stuurhuis; ik heb even niet scherp voor ogen of je dat los kunt nemen v/h stuurhuis of handiger als 1 geheel kunt vervangen.
Worst case: stuurhuis eronderuit en een ander (sloop ding) monteren. De spoorstangen moeten los en het stuurhuis (2 bouten) en de stuurstang (2 boutjes), en de hydraulische zut. Al met al best wel even klussen.
Kosten: sterk afhankelijk hoe je het insteekt: zelf doen / vervangen en sloop/revisie/nieuw, dus zeg maar ergens tussen de 10 en 1000 eur?
Ich bin ein Breaker
Stuurronsel is goed zelf te vervangen. Is een lastige plek om bij te komen, maar het is een los onderdeel.
Dank! Graag nog jullie mening over het volgende:
dinsdagavond auto opgehaald na LHM-reparatie en grote beurt;
Vandaag na eerste rit >10 km oververhitting vanwege koelvloeistof-lekkage… Verwijtbaar aan de garage of domweg domme pech?
Heb nog niet kunnen achterhalen waar de lekkage zit, want te donker.
Hoe dan ook, zit flink te balen, temeer daar de AX ook een kapotte koelslang heeft (en dus lek is)
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
oudelut schreef:Dank! Graag nog jullie mening over het volgende:
dinsdagavond auto opgehaald na LHM-reparatie en grote beurt;
Vandaag na eerste rit >10 km oververhitting vanwege koelvloeistof-lekkage… Verwijtbaar aan de garage of domweg domme pech?
Heb nog niet kunnen achterhalen waar de lekkage zit, want te donker.Hoe dan ook, zit flink te balen, temeer daar de AX ook een kapotte koelslang heeft (en dus lek is)
Als er ook kv verversing in die grote beurt zat (wat op zich goed zou kunnen) hebben ze ‘m vast niet goed ontlucht en is er daardoor wat geknapt. Als dit binnen 10 km na de garage optreedt: omkeren!
Ich bin ein Breaker
idd omkeren ja ... voor dat magistrale bedrag mag je ze daar best verantwoordelijk voor houden
Citroën D Special 1970
OscarTZDTurbo schreef:idd omkeren ja ... voor dat magistrale bedrag mag je ze daar best verantwoordelijk voor houden
Mmm, ik zou niet té grote woorden gebruiken, maar “op aanspreken” zou ik zeker doen.
“Verantwoordelijk” is toch echt degene die op het zotte idee komt in een stokoude auto te gaan rijden en ‘m voor een probleem bij een garage dumpt, zeg maar….
Ich bin ein Breaker
Er blijkt een slang de geest te hebben gegeven, volgens mij in ieder geval niet als direct gevolg van de handelswijze van de garage…
Maar nieuw probleem, nieuw topic ...
dus deze mag wat mij betreft op slot
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )