hogervp schreef:
in oude auto-programma’s zetten ze een auto in een vriescel en probeerden daarna de auto te starten. Bovendien werden de auto’s losgelaten op een slecht wegparcours. Ik heb er wel Lada’s vanaf zien stuiteren!
Ja dat waren nog eens tijden. “Uit de serie: Opa vertelt.”Patrick
Zeg dat wel ja een autotest. Dat heb ik lang niet gezien. Nu zeggen ze wel dat alle auto’s tegenwoordig goed zijn maar als ik dan op vakantie in een huur ‘Daewunkiay’ zit dan schrik ik me rot. Ik neem tegenwoordig alleen nog maar Panda’s en Seicentootjes dat rijdt tenminste nog een beetje als je gewend bent. Dat zouden ze er in een test ipv een reclameblok nog wel uithalen. Tja, ik voel me inderdaad een opa als ik mijmer over die Citroen’s die over die ribbelweg gleden.
Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Je kunt trouwens op de site van Top Gear Richard een hart onder de riem steken (een na laatste alinea):
http://www.topgear.com/content/news/stories/1113/
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Simpele Ziel schreef:
Ik kan me trouwens nog een presentator herinneren van de hoogste versnelling, en ik herinner me dat ie een beetje op Wouter Bos lijkt…
Fred deed al het praatwerk, en hij al het rijden…
Jij haalt 2 dingen door elkaar.
De Hoogste Versnelling werd in eerste instantie (zeg vanaf 1983 / 1984) deels samen met de WDR gemaakt. De samenwerking zat ‘m in het testwerk, waarin altijd een multitest van 10 tot 12 minuten werd gedaan op een testbaan, altijd met Duits gekentekende auto’s Dat programma werd gepresenteerd door Ruud ter Weijden (die in zijn jongere jaren en in jouw verdrongen herinnering misschien in de verte iets weg had van Wouter B.) en Jan Rooderkerk (die een autotechnisch vakblad uitgaf / uitgeeft / geen idee eigenlijk). Die testbaan vond ik prachtig, kombaan erbij, tussen de bossen.
Een hoogtepuntje : O.m. de CX 25TRDT2 (tegen 300D / 100TD / Croma 2.5TD), de AX11TRE (tegen Panda en Polo) en de BX TRDT (tegen Carina, Jetta en nog een ding dat ik vergeten ben). werden in verschillende afleveringen over een glooiende weg met lange en korte golvingen gejaagd: De souvereiniteit waarmee de Cit’s dat verteerden (gigantische wieluitslagen en een STIL liggende carosserie) was indrukwekkend., evenals het remmen met 2 wielen op spiegelglad wegdek: elke auto zonder ABS ging subiet 180 graden om, behalve de Cit’s. Misschien ben ik toen en beetje geïnfecteerd geraakt..
Vanaf zeg 1989 / 1990 was Ter Weijden weg (* ik denk naar RTL, weet het niet zeker) en kwam Fredje van der Vlugt terug. Tevens was de samenwerking met de WDR opgehouden, daarom ging het testwerk naar Lelystad (terrein van politie-opleidingscentrum) en het werd minder mooi in beeld gebracht (budget hé).
En die prachtige testbaan uit het eerdere programma?
Ik dacht altijd dat dat in Duitsland was (misschien bij de Ring of Hockenheim, Papenburg, iets anders van één van de autofabrikanten), totdat in een Autovisie / Autoweek een keer een artikel verscheen..
over het testterrein van Ford in Lommel..
Daar zou ik graag nog eens rond mogen karren..
http://www.ezprezzo.com/videoclips/rally_crash_fest.html
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Dat Kieskeurig-item heette geloof ik “Het wrak van de weg”. Het ging altijd over auto’s die door de politie (pré-APK tijdperk) wegens vergaande onveiligheid van de weg gehaald waren. Vervolgens werden ze op creatieve wijze vernietigd.
Ben het met de meesten hier eens dat TG het enige autoprogramma is dat de moeite waard is. Alle Nederlandse programma’s zijn sponsorshows en daarom tenenkrommend slecht.
Niemand maakt mij wijs dat er ook maar één autoliefhebber is die begint te kwijlen bij de aanblik van een Kia Rio of een Daihatsu Gran Move. Toch krijgt meneer Galema het voorelkaar. Vreselijk. Dat programma met die twee ADHD broers is zo mogelijk nog erger. Alvin and the Chipmunks. Wat een irritant stelletje. Ook hier weer slecht gespeeld enthousiasme over de meest verschrikkelijke Japanse en Koreaanse kadavers. Met Nederlandse autoprogramma´s wordt het nooit wat.
Maar wat wil je ook in een land waar Opel en VW de verkoopstatistieken aanvoeren. Elk land krijgt de autoprogramma´s die het verdient.
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Apprentice schreef:Met Nederlandse autoprogramma´s wordt het nooit wat.
Maar wat wil je ook in een land waar Opel en VW de verkoopstatistieken aanvoeren. Elk land krijgt de autoprogramma´s die het verdient.
en amen!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Heren we hebben het over,
Hij gaat gelukkig vooruit.
Richard making good progress
Richard has made good progress over the weekend following his jet car accident on Wednesday.
He remains in a stable condition and was moved to a general medical ward over the weekend, where he spent time with his wife and daughters.
Doctors at Leeds General Infirmary have said they are 'reasonably optimistic' that he will make a good recovery - and Jeremy said that Richard has already managed his first few steps after the accident.
Richard's wife Mindy and their daughters Willow and Isabella have been 'overwhelmed' by support from fans and well wishers.
We alone have received well over 15,000 emails since the accident from Top Gear readers wishing Richard well - and the inbox is still growing.
A website set up by fans has also managed to raise more than £150,000 for the Yorkshire Air Ambulance, which airlifted Richard to hospital on Wednesday. The Air Ambulance service has announced that these donations will help to 'bring forward' plans to operate a second helicopter.
Mindy has asked that well wishers make a donation to the Air Ambulance instead of sending flowers.
The accident happened during filming for the new series of Top Gear at the former RAF airfield in Elvington, near York.
Richard was taken by air ambulance to Leeds General Infirmary's neurological unit.
Jeremy and James have both visited Richard and Mindy in Leeds - and you can read Jeremy's statement here. Like us, their thoughts are with Mindy and the family.
Obviously we expect the crash will be fully investigated by the Health and Safety Executive and the BBC.
The BBC said in a statement: "We are pleased to hear that Richard continues to improve and are staying in close touch with his family.
"The circumstances of this accident will be fully investigated by the BBC, and this process began on Wednesday night.
"We will, of course, be fully co-operating with any investigation by the police and the Health and Safety Executive. Until the BBC's investigation is complete, it would be inappropriate to comment on the details of what happened."
bron: Topgear.com
René van Maren schreef:Hij gaat gelukkig vooruit.
Het gaat steeds beter gelukkig:
http://www.topgear.com/content/news/stories/1112/ schreef:
Richard leaves Leeds Hospital
Richard’s doctors say that he is making ‘very good progress’ in his recovery from last Wednesday’s jet car crash.He was today transferred to a Bristol hospital after a short journey across Leeds in the same helicopter that airlifted him from the scene of his accident.
Richard was laughing and smiling with the paramedics as the transfer took place.
Richard’s wife Mindy and their daughters Willow and Isabella have been ‘overwhelmed’ by support from fans and well-wishers.
Ich bin ein Breaker
René van Maren schreef:Hij gaat gelukkig vooruit.
En hier kun je de eerste beelden van Hamster sinds zijn crash zien:
http://www.finalgear.com/category/top-gear/richard-hammond/
Ich bin ein Breaker
tijd voor een feestje
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
:11
[smilie=111.gif]
:partytime
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
citroen23 schreef:tijd voor een feestje
klikkerdeklik
Ik geloof nooit wat dat bedrijf schrijft….
Maar, voor 1 NOVEMBER / 9 NOVEMBER / 15 NOVEMBER / 22 NOVEMBER staan er shows gepland!
Zie: http://www.applausestore.com/Site/
Ich bin ein Breaker
karel schreef:citroen23 schreef:tijd voor een feestje
klikkerdeklikIk geloof nooit wat dat bedrijf schrijft….
Maar, voor 1 NOVEMBER / 9 NOVEMBER / 15 NOVEMBER / 22 NOVEMBER staan er shows gepland!
Zie: http://www.applausestore.com/Site/
Dat zijn de opnamedata volgens mij, komen pas later op TV. Denk dat ze pas in december weer beginnen met uitzenden, als Hamster tenminste deze data weer op de been is.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Top Gear is Back!!
The Hamster replies to your messages of support. Don’t forget Top Gear will be back on 28 January, 8pm on BBC Two.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”