Ik heb nu een dikke maand mijn nieuwe zwarte C2 1.4 HDi. Zwart is zeker de mooiste kleur voor een C2, maar nu mag ik hem wel bijna 2 keer per week kuisen (ik haat het als mijn auto vuil is). Ik heb vorige week ook een beschermende Polish gekocht en kzou hem dus eens willen inwaxen. Het enige probleem is dat het nu al zo’n 2 weken goed weer is in België, welja ofwel schijnt de zon volop (en dan mag je niet waxen toch ?) ofwel regent het…. Ik heb een dag met bewolking nodig, ZONDER kans op regen (regen als mijn wax niet gedroogd is zal niet zo goed zijn).. Zijn er nog mensen met dit probleem?
En zijn er mensen met tips voor het wassen van een zwarte C2 ? Ik doe het als volgt :
- Grondig Afspoelen met gewone tuinslang, zachte straal
- Deel per deel wassen met spons met goed veel zeep en dan meteen het deel weer afspelene met zachte straal
- Als alle delen gedaan zijn, met hogedrukreiniger rondom afspuiten
- Drogen met zeemlap
Nog tips ?
Live to ride…
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
vroeg opstaan?
die Polish polijst toch niet he? Niet echt nodig bij een nieuwe wagen…
Je zou denken dat een wax bij goed weer beter uit te wrijven valt, hangt denk ik ook van de soort wax af. Ik heb spul (ben ff de naam kwijt) dat je met een vochtige spons of doek aan moet brengen en daarna als het droog is met een poetsdoek uit moet wrijven. Heb t in de zon gedaan, volgens mij niks mis mee, voelt echt superglad aan erna en glimt als een spiegel (zilvermetallic).
C2Blaupunkt, ik doe het op dezelfde manier als jij. Alleen gebruik ik geen hogedrukreiniger, maar wel een tuinslang die ik steeds op een milde straal zet, niet te hard, niet te zacht. Enkel om de binnenkant van de wielkas proper te spuiten zet ik de straal op het hardst.
En euh…
Ik kuis mijn wagen ook 2x per week, de velgen 3x per week. Nu de winter eraan komt, vrees ik ervoor dat ik nog vaker de wagen ga mogen afspoelen en wassen. Al zal het bij typisch winterweer bij afspoelen blijven, zodat al het zout tenminste weg is.