Hebben we het er nog niet eens over dat de litertjes olie voor bijvullen die de dealer in rekening brengt vaak nog erg goedkoop zijn voor de kwaliteit.
Wie begint er nou over wat vloeistof en een accu???
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
wat hebben we hieruit geleerd?
vul altijd je ruitensproeierreservoir en olie bij, voordat je de auto naar de garage brengt
M&M schreef:Tom Duckpower schreef:wat hebben we hieruit geleerd?
vul altijd je ruitensproeierreservoir en olie bij, voordat je de auto naar de garage brengtWant ???
We doen het liever zelf ??? ik niet , ik waardeer deze service ....
tuurlijk waardeer ik deze service ook..
maar als je zo een zeik gaat maken over een halve liter olie en een scheut ruitensproeiervloeistof kun je het beter zelf doen…
is me bij de eend ook 2 gebeurd: staat er 3,50 op de rekening voor het schoonmaken van de ruiten, en wat vloeistof…Daar ga ik me niet druk om maken. Ben allang blij dat ik weer naar buiten kan kijken
dus zelf doen en je weet zeker dat de garage je niet te veel laat betalen.
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
badman24 schreef:. ook wil ik dan eff sorry zeggen voor mijn post over de dealer van diemen misschien was ik wel erg boos/pissig over het gebeuren, je koopt een nieuwe auto en dan sta je steeds stil en dan krijg je te horen dat je moet betalen sorry sorry
en
badman24 schreef:.
dus ik hoop dat het nu niet meer over mijn instal gaat maar over het probleem
rudolf
Martijn de Ruijter schreef:badman24 schreef:. ook wil ik dan eff sorry zeggen voor mijn post over de dealer van diemen misschien was ik wel erg boos/pissig over het gebeuren, je koopt een nieuwe auto en dan sta je steeds stil en dan krijg je te horen dat je moet betalen sorry sorry
enbadman24 schreef:.
dus ik hoop dat het nu niet meer over mijn instal gaat maar over het probleem
rudolf
: : : : : : :
grg
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Re: Probleem C2
Kirssie schreef:.
ik ben blij dat er meer mensen zijn die problemen hebben met de C2.
ik niet, maar ik hoop dat ze het opgelost krijgen
Totaal aantal Berichten: 7799
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ds23man schreef:Accu: is een slijtage onderdeel waarvan je mag verwachten dat ie een aantal jaren meegaat, echter bij vervanging mag de garage een deel in rekening brengen gerelateerd aan de leeftijd ( hoe ouder des te meer, dit valt onder het voordeelprincipe: Als je accu bv 2 jaar oud is en je krijgt een nieuwe dan heb je bv 2 jaar voordeel als de accu gemiddeld 4 jaar meegaat, de dealer mag dus de helft in rekening brengen. In dit geval gaat het om het feit dat de accu volledig leeggetrokken is door onoordeelkundig installatiewerk van een derde. Accu’s kunnen zeer slecht tegen volledig leegtrekken, de capaciteit gaat dan sterk achteruit.
Een accu heeft toch zeker een garantieperiode? Gesteld dat een accu een jaar garantie heeft - lijkt mij niet meer dan redelijk - is de dealer verantwoordelijk voor de afwikkeling ervan, dat wil zeggen het kosteloos plaatsen van een nieuwe en het claimen van de kosten bij de fabrikant van de accu. Zo werkt dat nu eenmaal. In dit geval valt niet aan te tonen dat de accu door misbruik beschadigd is en niet meer naar behoren werkt.
Als ik nu naar de dealer ga en hij wil mijn accu vervangen omdat mijn auto zaagt (dat doet ie namelijk) dan ben ik blij dat hij de oorzaak heeft gevonden en zal ik meer dan bereid zijn hem daarvoor te vergoeden. Maar dit geldt niet wanneer het binnen de garantieperiode gebeurt.
Wat betreft het bijvullen van vloeistoffen - dat hoort er eenmaal bij en daar dien je rekening mee te houden. Ook wat betreft je budget. Auto’s lopen niet op lucht.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7799
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ds23man schreef:Als je accu bv 2 jaar oud is en je krijgt een nieuwe dan heb je bv 2 jaar voordeel als de accu gemiddeld 4 jaar meegaat, de dealer mag dus de helft in rekening brengen.
Dit heet officieel overigens ‘Waardevermindering’, had ik ook toen ik vanwege een schade een nieuwe autoband kreeg, moest ik de helft van bijbetalen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hallo,
ben nieuw lid hier,
heb in januari 2006 nieuwe C2 1.1l furio gekocht
heb hetzelfde probleem, als de motor warm is en ik moet stoppen voor een rood licht, draait de motor héél onstabiel als ik het koppelingspedaal ingedrukt houd.
minstens 1x per dag valt ie dan ook gewoon stil na een piek van 2000 toeren.
dit is idd héél vervelend als je een drukke weg moet kruisen, stuurbekrachtiging is dan namelijk ook weg
de dealer heeft er ff mee rondgereden maar vind niks
wat mij opvalt dat het pas begonnen is na de eerste verplichte onderhoudsbeurd
groetjes
Het probleem zal wel niet gebonden zijn aan de C2, maar aan de techniek welke erin zit. Ook ik heb met m’n Saxo 1.1 furio (laatste type m. 2003) zeker in het begin te maken gehad met op en neer gaand toerental, zonder het gaspedaal aan te raken. Dat was ook nog eens toen ik op een kruising kwam aanrijden en vaart wilde minderen, auto reed uit zichzelf een stukje door. Lekker die compuets Ook een olielampje wat plots ging branden deed mij bij de garage belanden. Maar ook hier bleek er na het uitlezen niets te ontdekken ops:
Het is wel minder geworden, en nu de auto bijna 4 jaar oud is, komt het nog maar af en toe voor dat bij stilstand het toerental niet regelmatig is.
Maar ik lees ergens dat de motor adeptief is en zich aanpast aan het rijgedrag van de bestuurder. Is dit echt waar?
Groeten,
Ruud.
Dyna Z1: Tout alu.
rf schreef:Maar ik lees ergens dat de motor adeptief is en zich aanpast aan het rijgedrag van de bestuurder. Is dit echt waar?
Ik weet niet of het heuglijk nieuws of teleurstellend nieuws is, maar de motor past zich inderdaad aan aan de bestuurder. Laat eens een halve dag je grootmoeder of grootvader ermee rijden en kruip dan zelf terug achter het stuur. De wagen zal al niet meer zo vlot gaan schakelen en optrekken, zoals jij het gewoon bent.
Veelvoorkomend probleem bij 1.1i benzinemotoren,blijkbaar vaak terugkomend bij mensen die korte afstanden en stadsverkeer doen.Ik heb er weet van dat mensen een dieselversie aangeboden kregen en van hun problemen waren verlost…
Als u eens wist…
Inderdaad. Doe met een 1.1 niet continu korte afstanden. Ik kan ervan meespreken. Hij werd een maand gebruikt door mijn ouders, omdat ze hun Xsara perte total hadden gereden, en dat ding was pokketam, maakte rare geluiden,...
Ook al wordt de 1.1 voorgesteld als de ideale stadsauto, ze zitten er dik naast. 10 à 12l/100km of meer is doodnormaal met een C2 1.1 in de stad. Daarbuiten kom ik aan 5 à 6l/100km.