Ik wist dat hij veel olie gebruikte ...
Maar ik had hem 2 weken geleden al 1 liter bijgevuld..
Wel nog af en toe gekeken..stond nog redelijk goed..
Maja toen ik dus stilstond bleek het pijl dus WEL te laag staan..
Met als gevolg het bovenstaande ( neem ik aan )..
En aangezien ik geen geld of niks bij me had kon ik geen olie bij vullen..
Ik had et gewoon helemaal gehad en wilde gewoon naar huis..
Dus ben ik maar op hoop van goede zegen tot thuis gereden..
Weet dat het niet slim was maja..tis gebeurd
PS:
Kan het filmpje niet afspelen
This is a private video. If you have been sent this video, please make sure you accept the sender’s friend request.
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
zo dan ops:
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
BlaZe schreef:Ik wist dat hij veel olie gebruikte ...
OK. Nja, het blijft een beetje gissen natuurlijk, maar grofweg denk ik niet dat je nog veel had gered aan dit blok als je gelijk was gestopt. Waarschijnlijk was het blok toen al aardig slecht.
Dat je op zo’n moment thuis wil komen begrijp ik wel. Trouwens, het oliepeil moet wel echt VEEL te laag zijn wil de oliedruk permanent wegvallen. Misschien zat er derrie in, is de oliepomp kapot of zit de zeef verstopt. Toch nog wel boeiend dat je nog kon thuiskomen…
En zoals ik al zei: tzullen niet alleen een paar tikkende klepjes zijn die je nu hoort
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Nog een idee.. Olie en Olie is een wereld van verschil.. wat zat erin en wat heb je erbij gegooid… gewoon, half syntheet of full syntheet….
Net als aclohol hoe meer je mengt hoe slechter je voelt…
1.8 zijn niet de beste blokjes en wat heet olie gebruiken bij jou…? is dat 1 op 1000 of is dat 1 op…
Menig blok gebruikt wel iets…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Dit klinkt precies hetzelfde als hoe mijn eerste volcane aan z’n eind is gekomen. Daarbij was een krukaslager eruit gelopen. Ik zou eerlijk gezegd ook een ander blok halen op de sloop. Dikke pech man, mijn medeleven heb je!
Xantia Break 1.8 16v LPG - 220Dkm
Peugeot Partner 1.8D combo - 230Dkm
Xsara 1.4i ‘98 - 110Dkm - Leer upgraded - ST-HP-55 - Sold
ZX 1.4i Allure ‘95 - 111Dkm - El. pakket upgraded - JZ-GG-88 - Sold
AX 1.1i TGE ‘92 - 114Dkm - DL-NL-85 - RIP
ZX 1.9i Volcane ‘91 - 205Dkm - ZX-66-DG - RIP
ZX 1.9i Volcane ‘91 - 20xDkm - DF-NF-94 - RIP
GoofBlikscha schreef:
Hmm dit klinkt toch “anders”...
En mijne tikt niet zo snel…iets langzamer
Geluid komt bij mij ook niet vanuit beneden het blok maar hoger.
Zegmaar van onder de filter lijkt het wel.
In die hoek zoals op de foto ( dat is ook mijn blok )
Oude foto want de kachel is inmiddels gemaakt haha dus niet op die slang letten die zit er niet meer !!
Filmpje ( ja sorry et was donker )
http://members.home.nl/blaze/auto.AVI
ZX1.8T schreef:andere 1800 erin is het beste,.. en haal voor de lol deze open, leer je alleen maar van en je weet gelijk wat het was… in elkaar hoeft het toch niet meer.
Blok wordt zowizo eerst uit elkaar gehaad voordat ik een nieuw blok ga halen, wil eerst de schade bekijken voor ik conclusies trek.
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Nou hier komt het leuke nieuwtje…
Zoals ik en meerdere mensen al eerder verwachtten..
Is waarschijnlijk mijn auto al eens eerder uit elkaar geweest…
Althans het blok….( vermoedens kreeg ik 2 weken geleden al toen ik mijn dashbord uit elkaar haalde )..
Waar normaal de pakking hoort te zitten ( kleppendeksel ) zat gewoon vloeibare pakking…en niet zo’n beetje..maar over het complete geheel..
Ook zie je schade aan lak enzo wat bewijst dat er aan gesleuteld is en dat zelfs de motor waarschijnlijk al eens eruit is geweest.
Ik heb deze auto ongeveer 4 weken, en ik krijg nu steeds meer de indruk dat de eigenaar snel van de auto af wilde….niet omdat hij naar Australië gaat…maar omdat die auto niet in orde is…
Dat hij snel in elkaar is gezet zodat die maar snel verkocht kon worden..
Maja ...terug op het verhaal…de kleppen en kleppenstoters zijn in orde..
Waarschijnlijk is het de krukas .....
Ik heb hopelijk een garage met put tot mijn beschikking…en we gaan het complete blok uit elkaar halen..
In dit topic zal ik foto’s plaatsen..
Hier voorlopig de foto’s van hoe het kleppendeksel eraf is gehaald en hoe de pakking eruit zag.
Filter eraf…
Kleppenstoters…
De vloeibare pakking die ertussen zat..
U hoort snel meer
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
De knoop is doorgehakt..
Er komt een vervangend blok in .
Gewoon weer 1.8i maar wel een blok dat minder gelopen heeft..
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
ZX
Problemen van dien aard zijn natuurlijk kl*te,ik hoop dat je verder geluk hebt met het zoeken naar een oplossing.
Succes.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Een donorblok bevalt mij toe nu toe ook goed. Ik heb 150 Euro betaald voor een 1.6 BDY blok met 3 maanden garantie.
Was starten en lopen!
Jos van der Voort
VLoeibare pakking werd vaak gebruikt omdat de klepdekselpakking anders niet altijd goed afdicht. Niet verontrustend. Dat geluid in die film klinkt niet best. Ander blok is praktisch gezien idd de handigste oplossing.
Nou mijn auto is vanavond opgehaald..
En er wordt ook als het goed is gelijk aan begonnen..
en anders beginnen ze er morgenvroeg aan..
Er zit een 1.8i blok in ( 1995 )
En er komt nu dus een 1.8 blok in ( 1994 )
Maakt het veel uit kwa vermogen etc ??
Want dan heb ik dus geen i blok meer…
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Ik was al aan het zoeken geweest naar een 1.8 carburateur in een ZX en niet gevonden.
Begon al aan mijzelf te twijfelen, maar ik trok dezelfde conclusie als hierboven.
Jos van der Voort
Owhh dan is het goed..
Dan zal die van de garage zich wel vergist hebbe..
Of ik heb het verkeerd begrepen..
Mah van wat hij zei moest hij de carburateur omgooie..
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Nou naar alle waarschijnlijkheid komt er een Peugot blok in ( d8 ik )..
Want dat zijn dezelfde blokken..
Kan het dan wel zo zijn dat het geen i-blok is ?
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly