Zie onderstaande linken:
http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=42022
en:
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5311&cache=no
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Ziet er eeerg goed uit
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Deze is al bekend hier op het forum….
Moet alleen even zoeken waar…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Dit ziet er idd goed uit, al is de oude picasso ook zeker mooi!
Even een stukje telegraaf citeren:
“Zijn publieksoptreden staat gepland voor voorjaar 2007, als de Xsara Picasso daadwerkelijk de plaats gaat innemen van de C4 Picasso.”
Ehm… komt -ie nou wel of komt -ie nou niet?
Ik vind deze er wel veel beter uit zien dan de 7-zits. Deze lijkt wat dikker en sportiever en is tevens niet zo te verwarren met bijvoorbeeld de Opel Zafira.
hij komt na de autosalon van geneve, dus maart 2007!
de oude picasso blijft na de introductie van de 5-zitter, nog 3 jaar in productie
Ik weet het.
Lees het citaat van de Telegraaf nog maar een keer…
onderstaand artikel komt van autoweek.nl
beetje stevige prijsstelling voor de nieuweling
Citroën biedt de zevenzits C4 Picasso aan voor een prijs vanaf 25.850 euro. Daarvoor staat de 125 pk sterke 1,8-liter in Séduction-trim voor de deur. Die is standaard voorzien van onder meer EBD met remassistent, zeven airbags, een stabiliteitssysteem, elektrisch bedienbare en verwarmbare spiegels en een boordcomputer.
De 125 pk motor in combinatie met het Prestige-uitrustingsniveau kost 27.500. Die is onder meer voorzien van gescheiden airco, audiobediening via het stuur 16 inch wielen en een in hoogte verstelbare passagiersstoel. Het topniveau voor de 1,8-liter is de Ambiance die voor 29.000 euro in de prijslijst staat. Die heeft onder meer een MP3-speler aan boord, een parfumeur, gekoeld dashboardkastje, klaptafeltjes voor de achterpassagiers een warmtewerende voorruit en zonneschermen voor de tweede zitrij.
Bij de 143 pk sterke 2,0-liter is de Séduction-variant niet leverbaar. De Prestige kost 29.600 euro en de Ambiance is met gerobotiseerde zesversnellingsbak 31.100 euro en als automaat 31.935 euro. Verder is er nog het Exclusive-uitrustingsniveau waarin de 2,0-liter 34.600 euro is met een gerobotiseerde zesversnellingsbak en 35.435 euro met volwaardige automaat. In het Exclusive-pakket zit onder meer pneumatische achtervering, meedraaiende koplampen, dakrails, 17 inch wielen, zonneschermen voor de derde zitrij, een uitgebreide verlichtingsmodule, een afzonderlijk te openen achterruit en bagagenetten in de kofferbak en speciale stoelen.
Diesels
Bij de diesels is er bij de komst van de C4 Picasso keuze uit twee motoren: de 1,6-liter HDI met 110 pk is als Séduction 29.650 euro, als Prestige 31.300 euro en als Ambiance 32.800 euro. Met de gerobotiseerde handbak kost hij 33.300 euro. De tweede diesel is de 2,0-liter met 138 pk. Die is er alleen met de gerobotiseerde versnellingsbak voor een prijs van 35.600 in Ambiance-trim en 39.100 euro in het Exclusive-uitrustingsniveau.
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)