@georgeskawa, die 2.2HDi173 is al een paar maanden leverbaar (in de 407, 607 en C5) dus daarover kunnen nooit misverstanden ontstaan.
rb schreef:georgeskawa schreef:hallo mannen, zijn jullie zeker van wat jullie hier verkondigen, volgens mijn bronnen is die kleine C6 motor niks anders dan de nieuwe 2.0 hdi motor uit de C5 met die dubbele turbo van 173 pk ? correct me if i’m wrong, maar d’r komt helemaal geen 2.2 liter in de C6.
Dat biturbo-ding IS een 2.2
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
@eviltwin: Dat ‘nieuwe’ V6 verhaal met camless klepbediening: waar komt dat vandaan? Is het de bedoeling als upgrade van de ES9 (ES12 misschien als 3.2?) of is er iets nieuws in de pijplijn? Is wel een innovatie zeg..
Ik las trouwens op het duitse Cit-forum dat de 2.2BiT HDi rijklaar 15 kilogram zwaarder was dan de V6 HDI aut.
rb, je hebt helemaal gelijk, ik moet van die Glenfiddich afblijven ops:
en ‘t stond nog zo duidelijk in de Autogids vermeld, jesus man.
rb schreef:@eviltwin: Dat ‘nieuwe’ V6 verhaal met camless klepbediening: waar komt dat vandaan? Is het de bedoeling als upgrade van de ES9 (ES12 misschien als 3.2?) of is er iets nieuws in de pijplijn? Is wel een innovatie zeg..
Dat van die camless circuleert al een tijdje op planete-citroen (ik heb het al eerder aangehaald) maar kwam toevallig vandaag die valeo info tegen, dus heb ik ze maar gepost Valeo was dus vorig jaar vrij stellig: we zijn binnen 16maanden productie klaar dan hebben we het dus over lente 2007, maar goed andere berichten zeggen 2008 of zelfs 2009.
De basis voor een camless blok zou volledig nieuw moeten zijn (blijkbaar niet echt compatibel met een normale motorbouw) maar een tussenoplossing is er ook: camless alleen op de inlaat.
Zetten we de nieuwe technieken op een rijtje:
[list]Inlaatsprutistuk zonder gasklep (BMW’s variocam, nu ook bij PSA op de 1.6T) tot 10-15% winst vermogen of verbruik
variabele opbrengst oliepomp 1%
Directe brandstofinspuiting met piezo’s (ook op de 1.6T) 10%
Camless - inlaat (nog niet in productie) 10% verbruik/koppel
Camless - uitlaat (idem) 10% verbruik/koppel[/list:u]
optie 1 is niet nodig met optie 4, variocam komt uit BMW’s eigen onderzoek naar “camless”.
Een 3,2l blok met optie 2,3 en 4 zou op 200kW (260pk) / 400Nm uitkomen.
Ik las trouwens op het duitse Cit-forum dat de 2.2BiT HDi rijklaar 15 kilogram zwaarder was dan de V6 HDI aut.
De duitsers gebruiken andere definities van rijklaar dan de fransen, ik moet het nog zien wat er straks op het kenteken staat. Ik kan me niet voorstellen dat de verschillen zo gering zijn als je kijk naar p407 2.2HDi173 bvm vs 2.7HDi bva en meeneemt dat de 2.2 ook geen elektrische spoiler, actieve motorkap en AMVAR heeft…
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
@rb volgens de eerder gequote franse technische beschrijving is de 2.2HDi173 51kg lichter dan de 2.7HDi ook dit lijkt me nog vrij weinig. De duitsers halen hun info denk ik van de belgische site, die is zoals gewoonlijk bijzonder onbetrouwbaar. (zo hebben ze 24kleppen in de 2.2 weten te proppen )
http://dcmdoc.citroen.be/villers/files/c_c6_nl.pdf
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Juist ja..
T.a.v. die ‘camless’ motor ben ik echt benieuwd wat ze gaan presenteren.
2.2 hdi zou 24 kg zwaarder zijn [smilie=3.gif] ???
Aldus de Technische kenmerken - bijlage bij de C6 ..
Als u eens wist…
@Métisse, de belgische site klopt bijna nooit:
eviltwin schreef:@rb volgens de eerder gequote franse technische beschrijving is de 2.2HDi173 51kg lichter dan de 2.7HDi ook dit lijkt me nog vrij weinig. De duitsers halen hun info denk ik van de belgische site, die is zoals gewoonlijk bijzonder onbetrouwbaar. (zo hebben ze 24kleppen in de 2.2 weten te proppen )
franse details:
http://www.citroen.fr/NR/rdonlyres/D0015D96-BE27-48C8-822E-532C1198F181/94029/1CX6_CT_C6FR_EQUIPEMENT.pdf
[list]————————- V6 ES9 / 2.2HDi / V6HDi
Masse à vide CEE 1816 / 1820 / 1871 (en kg)
Charge utile (conducteur compris) 455 / 460 / 464
Masse totale admise en charge CEE (MTAC) 2271 / 2280 / 2335
Masses maxi remorquables
remorque non freinée 750 / 750 / 750
remorque freinée 1 400 / 1600 / 1400
Masse totale roulante autorisée (MTRA) 3671 / 3880 / 3735[/list:u]
Ik blijf het weinig vidnen 51kg, vooral als je ziet dat het op de 607 meer dan 100kg is:
[list]
2.2 HDi = 1595kg
V6HDi = 1698kg[/list:u]
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:@Métisse, de belgische site klopt bijna nooit:
eviltwin schreef:@rb volgens de eerder gequote franse technische beschrijving is de 2.2HDi173 51kg lichter dan de 2.7HDi ook dit lijkt me nog vrij weinig. De duitsers halen hun info denk ik van de belgische site, die is zoals gewoonlijk bijzonder onbetrouwbaar. (zo hebben ze 24kleppen in de 2.2 weten te proppen )
hoezo klopt dit niet??
dit is gewoon de uitrustingsfolder die je hier ziet hoor.
mss zijn sommige benamingen anders maar voor de rest klopt het wel hoor
ronama schreef:eviltwin schreef:@Métisse, de belgische site klopt bijna nooit:
eviltwin schreef:@rb volgens de eerder gequote franse technische beschrijving is de 2.2HDi173 51kg lichter dan de 2.7HDi ook dit lijkt me nog vrij weinig. De duitsers halen hun info denk ik van de belgische site, die is zoals gewoonlijk bijzonder onbetrouwbaar. (zo hebben ze 24kleppen in de 2.2 weten te proppen )
hoezo klopt dit niet??
dit is gewoon de uitrustingsfolder die je hier ziet hoor.
mss zijn sommige benamingen anders maar voor de rest klopt het wel hoor
tuurlijk klopt het dat de belgische 2.2HDi 6 kleppen per cilinder heeft
ik heb verder geen zin om alle fouten eruit te gaan halen, maar er is in het verleden wel gebleken (C5 folder) dat er van de belgische meestal weinig klopt.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ronama schreef:eviltwin schreef:@Métisse, de belgische site klopt bijna nooit:
eviltwin schreef:@rb volgens de eerder gequote franse technische beschrijving is de 2.2HDi173 51kg lichter dan de 2.7HDi ook dit lijkt me nog vrij weinig. De duitsers halen hun info denk ik van de belgische site, die is zoals gewoonlijk bijzonder onbetrouwbaar. (zo hebben ze 24kleppen in de 2.2 weten te proppen )
hoezo klopt dit niet??
dit is gewoon de uitrustingsfolder die je hier ziet hoor.
mss zijn sommige benamingen anders maar voor de rest klopt het wel hoor
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ronama schreef:eviltwin schreef:@Métisse, de belgische site klopt bijna nooit:
eviltwin schreef:@rb volgens de eerder gequote franse technische beschrijving is de 2.2HDi173 51kg lichter dan de 2.7HDi ook dit lijkt me nog vrij weinig. De duitsers halen hun info denk ik van de belgische site, die is zoals gewoonlijk bijzonder onbetrouwbaar. (zo hebben ze 24kleppen in de 2.2 weten te proppen )
hoezo klopt dit niet??
dit is gewoon de uitrustingsfolder die je hier ziet hoor.
mss zijn sommige benamingen anders maar voor de rest klopt het wel hoor
tuurlijk klopt het dat de belgische 2.2HDi 6 kleppen per cilinder heeft
verder heb ik geen zin om alle fouten eruit te halen, maar er is in het verleden wel gebleken (C5 folder) dat er in de belgische veel fouten staan
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
geef eens voorbeelden van de C5 dan
ronama schreef:geef eens voorbeelden van de C5 dan
auto’s met H3+ ipv H3. (fout maken ze trouwens ook weer met de C6 )
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
zoals ik al zeg zij noemen het anders.
http://www.citroen.be/Site/Technologie/HydroRoutedemain.aspx