mpostma schreef:GoofBlikscha schreef:Ok, dan haal ik vandaag de gasklepmeter er uit, en ga hem eens reinigen. Het zal wel heel toevallig zijn als deze ook stuk is. (van de 2 gasklephuizen die ik geprobeerd heb)
Nog tips voor het loshalen en monteren? (zx14i had het al over alcohol en gum)
Het verbruik heb ik nog niet exact kunnen meten. Nou heb ik niet het idee dat dat rampzalig is, ik hoef haast nooit te tanken in vergelijking met de 14RE. (ja ik weet dat die tank kleiner is, maar ik tank toch altijd maar 20 euro.)
Ik gok zo 1 op 12.
Vrijdag gooi ik de tank pas weer echt helemaal vol, (voor het eerst in 2 jaar) en dan meet ik het verbruik officieel.Wat heet stuk.. de werking wordt minder precies als de printbanen van die potmeter vuil worden. En het is een veel voorkomend euvel bij dit injectiesysteem, dus het is niet zo ontzettend toevallig dat tweedehands exemplaren vaak slecht zijn.
Het is volgens mij zelfs vaak een aanleiding om de auto naar de sloop te brengen; slechts een enkeling die de reparatie (vervanging monopointhuis) laat uitvoeren.
Met gum kun je prima printbanen en sleepcontacten schoonmaken, met alcohol en wattenstaafjes napoetsen en hij is weer zo nieuw als het kan - dwz zonder vervanging. De onderkant v/d lipjes van de sleepcontacten moet je ook schoonmaken; een dun velletje schoon (wit) A4 papier er onderdoor “flossen”, absoluut niets verbuigen. Zorg ervoor dat het papier niet te hard over de koolbaan schuurt.
Vetjes of stoffen die een residu achterlaten zoals contactspray kun je vaak beter niet toepassen omdat ze op lange termijn veel erger zijn dan de kwaal.
Ich bin ein Breaker
Ik ging de gaskleppotmeter na de Parijs reis schoonmaken, omdat ik geen gasklephuis op voorraad heb liggen, en ik mezelf niet vertrouw.
Vanmiddag toch nog een 1400 injector in de chaos van onze schuur gevonden, gemonteerd, en:
Hij stottert niet meer! En trekt ook lekker soepel op.
Deze injector komt van een bx met heel veel kilometers, dus het lijkt me niet onverstandig om mijn eigen injector te laten reinigen bij Lasaulec..
Dank voor alle adviezen, komt vast wel weer van pas..
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Gefelicidinges.
Dat zal een stuk fijner rijden naar het Walhalla in Parijs.
Tot vrijdag.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX