Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 30-07-2003
- CX 25 GTi Automatic
- C1 1.0 Ambiance 3drs
Ik heb afgelopen 2 weken op V-Power gereden met mijn Buell’tje (brommer met gekieteld HD Sporster blok).
Daarvoor reed ik op Super. Hij loopt met V-Power beter, hij loopt 10 km/u harder…hehe in zijn toerenbegrenzer in 5 Dat kreeg ik voorheen niet voor elkaar.
Wel geinig voor nop een paar pk erbij….
Sinds eind juni tank ik in de XTR 1.6i ook V-Power…
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
ik ben d`r mee opgehouden.. je merkt geen verschil en het enige wat goed gereinigd wordt is mijn portomonee!!!
Xantia 2.0 16 soupapes VSX 1993
gechyparsed en vele extra`s!!!
http://www.xantiaclub.nl
ook ik tank weer de euro 95…
en ik merk er niets van in ‘t rijgedrag !
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Ik heb van de
Eerdere poging met V-power was niets geworden, maar toen had ik een lekke koppakking, ik dacht dat het daaraan lag. Maar nu heb ik van de week mijn tank eens volgegooid met V-Power en merk ook nu geen verschil, motor loopt niet stiller of feller.
Het banksaldo was wel wat lager i.v.m. een pin-transactie bij de witte-pompen.
Nog effe en we hebben geen brandstof-niveaumeter meer in de auto maar een balkje dat het saldo op je bankreking aangeeft
Een Eendenfan heeft een poosje op euro95 gereden. Nu heeft hij een nieuwe motor.
(en die Eendenfan was ik niet)
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 22-02-2007
- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
Ik heb nu zo’n 7 keer achter elkaar V-power getankt met mijn 4-tact scooter. Aangezien je met zo’n ding vrij snel merkt of er iets met het vermogen is, leek me dat wel een leuke test.
Wat merk ik. Bij wind tegen reed hij normaal niet harder dan zo’n 55 km/h en de snelheid zakte vaak terug naar de 50 km/h. Vanmiddag reed ik door de polder dik 65 km/h.
Met wind in de rug op een vlakke weg haalde ik 70 km/h. Vandaag was dit dus bijna 80 km/h!!!
Boven de 65 km/h begint de motor wel op een hele vreemde manier te brommen, je voelt ook dat hij helemaal begint te trillen en te accelerenen.
Normaal was het vanaf stilstand wegrijden een crime. Alleen merk ik nu als ik bij zo’n 30 km/h het gas loslaat en meteen weer vol gas geef dat hij wel ineens er stevig aan gaat trekken.
Ik merk wel nou hij wat hader loopt door V-power dat ook het verbruik wat is toegenomen. Reed ik eerst 1 : 43 zit ik nu op 1 : 33.
Met een koude motor starte hij normaal gesproken vrij slecht. Vaak sloeg hij pas na 3 keer aan. Nu is het starten…lopen! Ook als de scooter een langere tijd buiten heeft gestaan.
Ik blijf voorlopig ondanks het hogere verbruik toch V-power tanken. Ik wil gewoon eens weten wat hij straks in de winter doet. Vorig jaar wou hij namelijk helemaal niet starten en moest ik vaak de kickstart gebruiken (wat doorgaands ook weinig uithaalde). Voor stoplichten had hij de nare gewoonte om af te slaan….ook al was de motor warm. Ook de snelheid lag toen ook niet erg hoog, hooguit zo’n 55 km/h met wind mee.
Pieter
Huidige
Citroën C5 2.0 Berline Linge Prestige 2001 grijs
Citroën C3 1.2 PureTech S&S Feel Edition 2020 zwart/wit
Vorige
Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997 wit
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000 grijs
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003 grijs
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005 grijs
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012 Antraciet
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2004 zwart
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
hmmmmmm, Shell zet aan tot het overtreden van de wet…
Ik heb 1 keer die V-Power getankt, maar t maakt echt geen verschil… me auto reed er zelfs minder lekker door…. (of voor het gevoel).. ik neem wel gewoon Euro 95 of 98
sinds enige tijd tank ik ook weer bij de tango…
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Kan die V-Power in een Eend ?
Moet kunnen, volgens Shell…
MIjn dieseltje rijdt er super op! En geloof me; ik heb geen familie bij Shell en heb er ook geen aandelen van. Sterker nog, ik vind het een stelletje arrogante brandstofprijsverhogers! Maar, V-Power werkt…
Xantippe schreef:Ik heb nu zo’n 7 keer achter elkaar V-power getankt met mijn 4-tact scooter. Aangezien je met zo’n ding vrij snel merkt of er iets met het vermogen is, leek me dat wel een leuke test.
Wat merk ik. Bij wind tegen reed hij normaal niet harder dan zo’n 55 km/h en de snelheid zakte vaak terug naar de 50 km/h. Vanmiddag reed ik door de polder dik 65 km/h.
Met wind in de rug op een vlakke weg haalde ik 70 km/h. Vandaag was dit dus bijna 80 km/h!!!
Boven de 65 km/h begint de motor wel op een hele vreemde manier te brommen, je voelt ook dat hij helemaal begint te trillen en te accelerenen.
Normaal was het vanaf stilstand wegrijden een crime. Alleen merk ik nu als ik bij zo’n 30 km/h het gas loslaat en meteen weer vol gas geef dat hij wel ineens er stevig aan gaat trekken.
Ik merk wel nou hij wat hader loopt door V-power dat ook het verbruik wat is toegenomen. Reed ik eerst 1 : 43 zit ik nu op 1 : 33.
Met een koude motor starte hij normaal gesproken vrij slecht. Vaak sloeg hij pas na 3 keer aan. Nu is het starten…lopen! Ook als de scooter een langere tijd buiten heeft gestaan.
Ik blijf voorlopig ondanks het hogere verbruik toch V-power tanken. Ik wil gewoon eens weten wat hij straks in de winter doet. Vorig jaar wou hij namelijk helemaal niet starten en moest ik vaak de kickstart gebruiken (wat doorgaands ook weinig uithaalde). Voor stoplichten had hij de nare gewoonte om af te slaan….ook al was de motor warm. Ook de snelheid lag toen ook niet erg hoog, hooguit zo’n 55 km/h met wind mee.
Oké ik tank dus ook weer gewoon 95 he…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Weefje schreef:Mijn dieseltje rijdt er super op! En geloof me; ik heb geen familie bij Shell en heb er ook geen aandelen van. Sterker nog, ik vind het een stelletje arrogante brandstofprijsverhogers! Maar, V-Power werkt…
Volgens mij had ik het al ergens gepost? Maar V-Power Diesel is een mix van Diesel gemaakt uit aardolie en een gedeelte synthetische diesel gemaakt van Aardgas.
Ben bang dat de bodem in Groningen de komende jaren harder gaat inklinken
Ik merk wel nou hij wat hader loopt door V-power dat ook het verbruik wat is toegenomen. Reed ik eerst 1 : 43 zit ik nu op 1 : 33.
Dus als je de snelheden aanhoudt die je eerder reed, moet die dus zuiniger lopen….
Omdat mijn ZX een stukje vlotter is, ben soms wat meer aan het “doortrappen”. Resultaat: meer verbruik. Rij ik echter met een fluwelen rechtervoet (zoals ik meestal doe), is het verbruik een stuk minder.
Voorbeeld: gisteren een ritje van 325 kilometer op de snelweg. Snelheid constant 125 km/h, verbuik: 1 op 20,2!!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Om het V-Power topic nieuw leven in te blazen, ik ben tegenwoordig V-Power bij wijze van experiment in mijn CX aan het gooien… en ik moet zeggen, ik krijg de indruk dat ie zeker soepeler rijdt.. Verbruik over mijn laatste tank was niet heel representatief (1 op 5.9), maar daar zit vrijwel alleen stad en door de modder banjeren op het archeon bij dus dat zegt niet zoveel…. ik moet nog zie of het wat scheelt, maar hij voelt in elk geval soepeler.
[edit]
Kwam er net achter dat m’n bandenspanning zo rond de 1.7 hing…. geen wonder dat ie een beetje hoog verbruik had…. kijken wat het nu wordt .
[/edit]
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!