Heeft iemand ervaring met zo’n bodemrestauratie van Theo Albers, en wat kost zon grapje? Het ziet er allemaal wel erg goed uit maar dat zal ook wel aardig wat kosten.
Zie link:
http://www.citroen-ds.nl/bodemrestauratie.htm
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
15 Jaar garantie? Ik ben benieuwd naar de voorwaarden, want met het originele Citroën-staal red je dat niet.
Leuk grietje bovenaan de pagina trouwens.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Als je mooie verzinkte plaat gebruikt en alles goed behandelt tegen roest met dinitrol of iets dergelijks, en dan ook die stomme dubbeling op de bodemplaat vergeet gaat het echt wel 15 jaar mee zou ik zeggen. Prijs voor bodem restauratie zal niet meevallen ben ik bang, bel ze eens of ga er eens langs…..ik heb zo een vermoeden dat de prijs afhangt van hoeveel bodem er vervangen moet worden.
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Maarruh, doet ie ook CXen dan? Ik zie op de site alleen maar info voor de DS. Ik kan me toch voorstellen dat hoewel het vak wellicht hetzelfde is, dat de bodem van de CX toch weer andige vaardigheden vergt. De restaurateur zal de bodemdelen van de DS wel hebben, maar of ie de reparatiedelen van de CX ook heeft?? Nja, 1 telefoontje en je weet het. En t zal wel kostbaar zijn.
Het was meer een hypothetische vraag. CX’en is misschien een klein beetje andere discipline maar als ik er gebruik van zou maken is het enkel om de bodem te ontdoen van alle bitaktroep en in de owatrol te zetten. Maar of dat bij mijn huidige exemplaar gaat gebeuren is nog maar sterk de vraag.
Was gewoon benieuwd in hoeverre mensen hier ervaring mee hebben. ID/DS’en kampen veel vaker met bodemproblemen heb ik het idee.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ik heb eens geinformeerd, voor een typische bodemrestauratie (bodemplaat, kokers en koffer) minimaal 6000 euro, dit was een jaar geleden.
ik ben vorige week achter iemand aangereden om een BMW 633 uit 84 op te halen in alphen aan de rijn, waar ook zo’n specialist zit, dat was toch een behoorlijk stukje goedkoper voor dinitrol en laswerk. ik kan alleen niet op de naam komen, ligt op het puntje van mijn tong maar daar heb je weinig aan met typen.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
van egmond heten ze (hèhè, de hersens werken toch nog), een bedrijf met een hele goede reputatie
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
super.alexander schreef:Ik heb eens geinformeerd, voor een typische bodemrestauratie (bodemplaat, kokers en koffer) minimaal 6000 euro, dit was een jaar geleden.
Een complete bodemrestauratie van een DS voor 6000 euro en 15 jaar garantie vind ik niet duur.
Zal wel een voorwaarde aanzitten dat je eens in de zoveel tijd langs moet komen voor inspectie of een tectylbeurt o.i.d.
tja 6000 euro kan ik me voorstellen, ik was bij mijn eigen wagen om en nabij de 60 uur kwijt voor het vervangen van alleen de kokers plus bodemplaat (dus incl. het leeg halen van de wagen en opnieuw bekleden en coaten). 60 x 60 euro arbeidsloon + materiaal is al ongeveer 4000 euro, als je dan nog meer elende tegenkomt zoals kofferbak etc…...tja dan ben je ff bezig en je komt altijd elende tegen
Misschien gaat het wel sneller als je er ervaring meehebt, ik heb het nu nog maar 1x gedaan (bij de id dan) maar met name het afbranden en schoonhalen van alles koste veel tijd. Als je de wagen eenmaal kaal hebt gehaald slijp je zo die stukken eruit en las je ook achter elkaar die nieuwe platen er weer in. reparatie plaatwerk past prima!
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....