hoi, ik heb een vraagje ik heb een ZX 2.0i 16v uit ‘94
maar hij start slecht , je moet hem iets langer door laten draaien met starten en dan pas slaat ie aan
s,morgens met de koude start slaat ie sneller aan dan als ik heb gereden en hem een uurtje uitzet en daarna wil starten
De citroen dealer snapt er niks van
ik heb al mijn bobines al vervangen maar dat was het niet
wie kan me helpen
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
Is daar dan iets vreemds aan?
ik kan me voorstellen dat mijn eend in 1986 ook geen 15 seconden nodig had om te starten…
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
Re: m’n zx 16v start slecht
harry schreef:hoi, ik heb een vraagje ik heb een ZX 2.0i 16v uit ‘94
maar hij start slecht , je moet hem iets langer door laten draaien met starten en dan pas slaat ie aan
s,morgens met de koude start slaat ie sneller aan dan als ik heb gereden en hem een uurtje uitzet en daarna wil starten
De Citroën dealer snapt er niks van
ik heb al mijn bobines al vervangen maar dat was het nietwie kan me helpen
hoeveel bobines heeft een zx dan wel niet? :
inderdaad, ieder bougie heeft een eigen bobine
maar het is ook niet erg als het wat langer duurt , maar soms duurt het echt 10 sec. voordat ie aanslaat en dan ruikt je allemaal benzine dampen
en dat staat niet echt mooi als ergens je auto moet starten
maar verder rijdt ie als een zonnetje
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
waarschijnlijk wel, want als ze eens loopt draait ze mooi…
de bougies zijn pas nieuw dus daar ligt het niet aan
en inderdaad als ze eenmaal loopt dan loopt ze goed ook
dus dat is het rare ervan het is alleen met starten
Ik heb wel een beetje verstand van auto,s maar in deze auto zit natuurlijk ook heel veel elektronische spullen en dat ken ik thuisniet allemaal uitlezen , maar hij gaat donderdag weer naar de Citro-dealer en kijken we wel wat er uitkomt
maar ik hou jullie wel op de hoogte
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
nou ze hebben m’n auto uitgepluist
enzijn er achter gekomen dat mijn brandstofpomp niet de nodige druk kan opbouwen bij het starten , ze hadden alles gecontroleerd van stappenmotor tot aan vacuumpompjes,en ze geven nu de tip van voor het
starten even een keer of drie contact maken en dam pas starten zodat ie eerst druk kan opbouwen, ze wilde de brandstofpomp niet vervangen
omdat deze nogal duur was
ik weet niet of ik dit verhaal geloven,ik weet wel dat m’n brandstoffilter
alsinds ik hem heb(zo’n 1.5 jaar) nog nooit is vernieuwd, ken het daar aan liggen
wie ken me helpen?
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja is een plausibel verhaal. Een injectie moet 3 bar benzine druk hebben om goed te starten. Anders vernevelt de benzine niet.
Vervang inderdaad eerst je filters! Dat helpt. Anders een extradraad met drukknopje naar de pomp zodat je eerst de druk kan laten opbouwen.
De elektronica zet de pomp na 5 sec na contact-aan namelijk weer uit als je niet gaat starten…..
(veiligheid)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
effe een update
is al een tijdje geleden maar hij start weer gewoon , echt heel vaag
maar ik reed altijd op euro95 maar sinds een tijdje tank ik superplus98(ongelood) en sinds die tankbeurt start ie altijd in 1 keer goed
dus alle problemen zijn weg door gebruik van een andere octaan in de benzine
raaaaar , wie kan me dit uitleggen
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
ja maar hij heeft volgens mij al heel zijn geschiedenis op euro 95 gereden
maar ja hij doet het nu perfect dus ik zeur niet mee
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
website schreef:The engine is mapped to run on Super Unleaded fuel @ 98-octane. Should you wish to run standard 95-octane fuel, please advise us when you enquire and we will be able to map the engine to suit
Vrij vertaald: dit type motor hoort op 98 octaan ongelood te draaien. Als je op 95 octaan wilt rijden moet je ons om advies vragen (dit is wel heel belabberd engels btw).
Indien je dezelfde motor hebt als waar het op die site over gaat, moet je euro 98 tanken en niet 95.
Schijt aan originaliteit.