Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 09-12-2005
- 2CV 4 Special
- C1 1.0 Ambiance 5drs
Iemand enig idee wat dit kan zijn; :
Sinds een paar dagen start mijn Eend soms met een plof, daarna gaat ie goed. Als ie warm is begint ie soms in te houden of slaat bijna af (voor een stoplicht bv.)... en warm start ie echt beroerd… als ie inhoud, geef ik gas maar dan lijkt het net of er niets gebeurd en in een keer komt die dan weer.
Denk zelf de ontsteking… maar ja, wat moet ik er dan precies aan doen?
Het loont zich waarschijnlijk niet dat ik er zelf aan ga klooien, maar wil gewoon weten wat het is. Waar het probleem zit?!
Kan pas dinsdag terecht bij mijn garage, maar heb de wagen eigenlijk nodig… HELP! :
—————————————-
2cv 4 Special 1978
Xsara 1.6i Break 1998 VERKOCHT
C1 Ambiance 2008
—————————————-
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 09-12-2005
- 2CV 4 Special
- C1 1.0 Ambiance 5drs
Niemand?
—————————————-
2cv 4 Special 1978
Xsara 1.6i Break 1998 VERKOCHT
C1 Ambiance 2008
—————————————-
Eerst even de ontsteking na (laten) kijken. Ook de condensator vervangen.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
met warme motor afslaan en niet willen starten lijkt mij de bobine…
draai de stekkertjes van de bobine eens om (de plus en de min), mss dat ie het dan wat beter doet..
als ie het beter doet, is de bobine aan het overlijden
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Het zou de bobine kunnen zijn inderdaad. Maar wanneer was de laatste keer dat je 2cv een beurt kreeg? Elke 10.000 km moet hij een beurtje hebben. Anders krijg je dit soort problemen .
Ontsteking:
- Kleppen stellen (elke 20.000 km)
- Puntjes+condensator vervangen + stellen
- bougies vervangen
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 09-12-2005
- 2CV 4 Special
- C1 1.0 Ambiance 5drs
Dan moeten het al de puntjes en de condensator zijn… de rest word periodiek bijgehouden. En anders natuurlijk de bobine, heb zo’n idee dat deze er al erg lang inzit…
Bedankt zover!
—————————————-
2cv 4 Special 1978
Xsara 1.6i Break 1998 VERKOCHT
C1 Ambiance 2008
—————————————-
bobines vervangen hoort ook niet bij het onderhoud hoor.
dat is alleen als ie suk is.
meest waarschijnlijk lijkt me dat de contact punten bijna dicht staan.
als je die zelf nog nooit afgesteld hebt kun je het beste een keer kijken bij iemand die het wel kan.
is niet moeilijk maar je moet het een keer gezien hebben.
succes
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Een andere optie is 123 ontsteking er op zetten. Kost vast meer dan je ontstekiong (laten) stellen of (laten) vervangen, maar je hebt nooit meer gedonder aan je ontsteking.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Zeg nooit nooit.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Ja, alles kan stuk, maar je hoeft geen onderhoud meer te plegen. En als het al stuk gaat kan je er nog gewoon je oude puntjes in schroeven.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Lelijke Eend schreef:Ja, alles kan stuk, maar je hoeft geen onderhoud meer te plegen.
Je moet nog net zo veel onderhoud plegen als daarvoor. Elke 10.000 km een beurtje. Alleen hoef je de ontsteking niet meer te vervangen. De rest wel natuurlijk!
Ik ga er van uit dat iedereen wel doorhad dat ik het inderdaad over het onderhoud aan de ontsteking had.
Maar om even heel precies te zijn: je hoeft de ontsteking niet meer te stellen. Al het andere onderhoud moet nog wel gewoon gepleegd worden.
Schijt aan originaliteit.