Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Hoi,
Iemand hier wel eens een voorruit laten vervangen?
Twee weken geleden heb ik er een nieuwe in gekregen daar deze een opspattend steentje niet goed kon verteren…
Nu bleek de ruit te golven als de ziekte, het leek of je door een lachspiegel keek.
Komt sporadies wel eens voor zegt de glaszetter.
Afgelopen zaterdag werd er weer een nieuwe ingehangen en wat bleek, weer een golfplaat
Nu kan ik er weer mee terug en er weer een nieuwe in laten plakken, is niet goed voor de plastic delen om deze steeds weer los te trekken…
Heeft iemand hier een soortgelijke ervaring mee?
De glasboer had voor het eerst een xm onder zijn handen en had er nu toevallig 2 tegelijk, iemand uit Boekelo (bekende van hier misschien)
groet.
Dat verhaal ken ik, gewoon een Saint-Gobain er in, di is altijd goed voor zo ver ik weet. De rest is risico. Ook kleurverschil komt voor.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Kun je dat wat nuanceren?
Welke nuance zoek je?
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Waarom jij zo stellig beweert dat de rest risico is
Laat ik het anders zeggen met een Saint-Gobain loop je volgens mij geen risico. Wat voor wasbordruiten hebben ze er bij jou dan ingepletterd, Saint-Gobains? Zo ja, dan neem ik alles terug, want dan is het niet meer zoals het was.
Laat ik het anders zeggen met een Saint-Gobain loop je volgens mij geen risico. Wat voor wasbordruiten hebben ze er bij jou dan ingepletterd, Saint-Gobains? Zo ja, dan neem ik alles terug, want dan is het niet meer zoals het was.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Splintex.
Dat is een heel berucht merk.
Hier nog een ervaring met die Splintex XMvoorruit:
http://forum.acc-intern.de/showtopic.php?threadid=54513
Alles is beter dan Splintex dus?!
Ik heb er zelf een Saint-Gobain in laten zetten maar dat voelde je al natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Mooi duidelijk antwoord en als ik dat zo lees op dat dietse forum ben ik niet de enige met dezelfde ervaring…
Misschien heeft de glasboer een contract met Splintex, als dat al kan.
Hij vertelde iig dat er 3 autoruitenleveranciers zijn in de wereld, wel weinig of niet?
Hij noemde splintex, Pilkington en nog een merk wat heel goed saint gobain geweest zou kunnen zijn.
Nou ja, ik word nog teruggebeld hierover, eens kijken of ik zo’n ruit kan krijgen.
Mijn vorige was van Pilkington en die was ook wel goed.
groet
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Nou, vandaag nog even contact gehad met de glaszetter en er werd nog overlegd of misschien de hele partij niet goed kon zijn.
Ik heb hem verteld over de reputatie van Splintex op diverse fora en heb ook het Duitse forum gemeld.
Hij was erg geïnteresseerd om welk forum dit ging en heb hem de link gestuurd.
Vervolgens gevraagd of hij geen Saint Gobain kon plaatsen om van het gezeik af te wezen, hij nam dit nog even mee in zijn overweging.
Tot zover de update over het golfplaatverhaal.
groet
Golvende voorruit is geen zeldzaamheid bij de autoglasspecialisten, ongeacht het automerk… Vaak halen ze uiteindelijk de ruit toch bij de dealer. Dus ga terug en vraag naar een ruit die via Citroens dealer-organisatie wordt geleverd. Als je er om vraagt, wordt die geleverd. ‘t Is een bekend verhaal.
Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Als ik nog even een tip mag geven….
autoglas veghel heeft in juni een nieuwe voorruit in mijn bx gezet, bronskleurig ook nog terwijl citroën die toch al een héle tijd niet meer levert. hij en ik zijn 2 uur bezig geweest met het plaatsen van de ruit, niet omdat het niet sneller kon, maar omdat hij de tijd er voor nam, en mij de gelegenheid gaf om wat roestplekjes weg te werken en de ruit naar alle perfectie te plaatsen, een flinke bak kit ertussen nieuw rubbertje erop en alles. via mijn verzekering (beperkt casco) maar in ieder geval heeft hij de ruit er beter dan het orgineel ingezet, en er goed de tijd voor genomen in plaats van bijvoorbeeld carglass die de auto binnen 30 minuten alweer buiten gezet hebben, das opzich ook geen probleem, maar bij wat oudere auto’s wil je er zelf graag bij zijn. ik denk ook dat hij wel de gewenste ruiten kan leveren, hij had immers voor mij een bronsgetinte bx ruit splinternieuw die citroen al tijden niet meer maakt!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Mechuccio schreef:Als ik nog even een tip mag geven….
autoglas veghel heeft in juni een nieuwe voorruit in mijn bx gezet, bronskleurig ook nog terwijl citroën die toch al een héle tijd niet meer levert. hij en ik zijn 2 uur bezig geweest met het plaatsen van de ruit, niet omdat het niet sneller kon, maar omdat hij de tijd er voor nam, en mij de gelegenheid gaf om wat roestplekjes weg te werken en de ruit naar alle perfectie te plaatsen, een flinke bak kit ertussen nieuw rubbertje erop en alles. via mijn verzekering (beperkt casco) maar in ieder geval heeft hij de ruit er beter dan het orgineel ingezet, en er goed de tijd voor genomen in plaats van bijvoorbeeld carglass die de auto binnen 30 minuten alweer buiten gezet hebben, das opzich ook geen probleem, maar bij wat oudere auto’s wil je er zelf graag bij zijn. ik denk ook dat hij wel de gewenste ruiten kan leveren, hij had immers voor mij een bronsgetinte bx ruit splinternieuw die citroen al tijden niet meer maakt!
Welk merk raam zit er in?
En dit lijkt mij voor mij toch wel een beetje ver weg om een raam op te halen…
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ries schreef:
Welk merk raam zit er in?
En dit lijkt mij voor mij toch wel een beetje ver weg om een raam op te halen…
er zit een orginele ruit in, hij had een voorraad gekocht toen het duidelijk werd dat citroen ermee ging stoppen. voor mij was het ook een kilometertje of 100 (maar wel op lpg) maar van hem weet ik dat hij de tijd ervoor neemt, en dat je er zelf bij mag blijven, en zelf nog dingetjes kunt doen. Maar je kunt hem bellen, dan kan hij wel vertellen wat het kost, de ruit en het rubber vervangen zou mij 180,- kosten als ik het moest betalen, nu kost het me 125,- eigen risico, dus wdb had ik beter gewoon wa verzekering kunnen nemen.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX