Afstelling Vork bedieningshefboom voorste hoogteregelaar
Snoekie69
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80

Gepost: 30 september 2006 01:41 AM

Hoi,

Zojuist heb ik een nieuwe hoogteregelaar gemonteerd aan de voorzijde van de wagen. Nu blijkt dat de kogel van de regelaar in de vork van de bedieningshefboom vrij veel speling heeft (kijkende recht van voren, links en rechts speling). Als ik, met lopende motor, op de bumper ga zitten en de wagen dus naar beneden zakt, zie ik bedieningshefboom (welke gekoppeld is aan de stabilisatorstang) bewegen, echter door de speling wordt de regelaar niet of nauwelijks bediend en vindt er dus geen hoogtecorrectie plaats.

Twee vraagjes:
Is deze speling normaal of dient de kogel volledig geklemd te zitten in de vork?
Is de vork van de bedieningshefboom zo af te stellen dat de bediening van de regelaar wel gerealiseerd wordt?
Of kan er wat anders aan de hand zijn (als ik namelijk gas geef gaat de wagen wel weer omhoog).

Alvast bedankt voor de reacties.

Déesse - Alleen de naam al…...

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 30 september 2006 02:00 AM
  [ # 1 ]

volgens mij (en dan ga ik even uit van een bx hydro systeem) hebben die hendels in de regelaars aardig wat speling inderdaad, maar ze drukken een hefboompje van de regelaar op zijn plaats, dat je gas moet geven voordat je dame omhoog komt ligt denk ik eerder aan een vervuilde hoogteregelaar (of heel erg stramme poten) dan aan de speling, als de speling dusdanig zou zijn dat de hoogteregelaar niet meer bedient zou worden, dan zou ze zowiezo niet meer omhoog komen.

Die hoogteregelaar, was die nieuw? of was dat een 2e hands (gereviseerd) model? want met revisie wordt bij sloperijen wel eens bedoelt dat de vuiligheid van buiten eraf geborsteld word…. Rolling Eyes

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook