Wie kan me helpen?
M’n BX 1400 basis 1987 trekt bij remmen naar links, bij hoge snelheid ( noodstop) Volgens mij ligt dit aan de remmen/blokken voor en kan het niet liggen aan de achterremmen.
Een BX hoort altijd rechtuit te remmen… Ik vermoed inderdaad iets met de voorremmen.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Dacht ik ook. Het kan volgens mij niet zo zijn, dat als er een achterrem blijft hangen, dit effect zou hebben op het stuurgedrag.
Maar ik weet het niet zeker.
Guus Fricke schreef:Het kan volgens mij niet zo zijn, dat als er een achterrem blijft hangen, dit effect zou hebben op het stuurgedrag.
Maar ik weet het niet zeker.
Dat zal waarschijnlijk wel effect hebben op het rechtuit-stuurgedrag als je niet remt!
Heeft geen enkel effect op het stuurgedrag, denk ik alleen op de remweg.
Maar ik ga toch maar kijken naar de voorste remmen.
Guus Fricke schreef:Heeft geen enkel effect op het stuurgedrag, denk ik alleen op de remweg.
Maar ik ga toch maar kijken naar de voorste remmen.
Ik denk dat hij naar links trekt, maar goed… De achterste remmen doen meestal niet gek veel, de voorste remmen zijn eerste verdachte natuurlijk!
Misschien is het wel even handig te vermelden hoe de staat van remschijven/blokken zijn? Trekt hij ook bij het normaal rechtdoor rijden? Het kan zijn dat remklauw niet helemaal lekker werkt.
Hij gaat nu op de krik.
Kijken, wat ik kan vinden. Meld me weer.
Guus Fricke schreef:Hij gaat nu op de krik.
Kijken, wat ik kan vinden. Meld me weer.
Succes!
ff klauw gangbaar maken en wat vloeistof door laten spoelen. Remverschil moet dan verleden tijd zijn. LETOP: remzuiger kan je niet terugduwen, maar kan je alleen terugdraaien!
Groeten, Jonne
daaristieweer,wiedurft schreef:ff klauw gangbaar maken en wat vloeistof door laten spoelen. Remverschil moet dan verleden tijd zijn. LETOP: remzuiger kan je niet terugduwen, maar kan je alleen terugdraaien!
Groeten, Jonne
Dat geldt voor de voorremzuigers. Die moet je trouwens ook met de dubbele sleuf goed voor de nok v/h binnenste remblok zetten.
Achterremzuigers kun je alleen maar terugduwen.
Ich bin ein Breaker
Even uitgesteld. Wordt dit weekend aan gesleuteld. Bedankt voor jullie meedenken.
Zal het resultaat melden.
Groeten.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
als die naar links trekt remt links harder dan rechts. (aangezien rechts dan harder gaat!)
Ik zou zeggen zoek het probleem bij Rechts!!!
Aangezien voor voor 70% (dacht ik) remt zou ik helemaal RECHTSVOOR gaan kijken. (uiteraard ook de rest controleren op roest, dikte van de schijf en de remblokken!!)
heb je met je remmen gevriement, rem dan altijd eeerst een paar keer voordat je gaat rijden. (zodoende heb je geen speling meer)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:als die naar links trekt remt links harder dan rechts. (aangezien rechts dan harder gaat!)
Aangezien voor voor 70% (dacht ik) remt zou ik helemaal RECHTSVOOR gaan kijken. (uiteraard ook de rest controleren op roest, dikte van de schijf en de remblokken!!)heb je met je remmen gevriement, rem dan altijd eeerst een paar keer voordat je gaat rijden. (zodoende heb je geen speling meer)
Mwah, het moet gewoon symmetrisch zijn. “Het totaalplaatje” zegt dan vaak veel meer. Als de ene kant vast zit en de andere kant niks doet rem je ook scheef en zit het probleem niet alleen aan de kant waar jij zou zoeken.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
karel schreef:McDean schreef:als die naar links trekt remt links harder dan rechts. (aangezien rechts dan harder gaat!)
Aangezien voor voor 70% (dacht ik) remt zou ik helemaal RECHTSVOOR gaan kijken. (uiteraard ook de rest controleren op roest, dikte van de schijf en de remblokken!!)heb je met je remmen gevriement, rem dan altijd eeerst een paar keer voordat je gaat rijden. (zodoende heb je geen speling meer)
Mwah, het moet gewoon symmetrisch zijn. “Het totaalplaatje” zegt dan vaak veel meer. Als de ene kant vast zit en de andere kant niks doet rem je ook scheef en zit het probleem niet alleen aan de kant waar jij zou zoeken.
ben ik met je eens
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
remmen
Hey Guus,..
Hoe gaat het nu met de remmen?
Groeten van een andere bx / oud leerling