4 van de 13
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

conservatoire napraat & foto topic
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 01 oktober 2006 04:24 PM
  [ # 46 ]
DigiDaan schreef:
mpostma schreef:

Mijn foto’s staan nu ook online.

Ziehier

Mooie foto’s Marten - en lekker veel (maakt wel een beetje goed dat ik er niet bij was Smile)

Tot mijn verbazing heb ik helaas toch nog dingen gemist. Maar verder heb ik wel geprobeerd systematisch alles wat ook maar een beetje eruit sprong te fotograferen. Maar dan nog mis je dingen. Je zou eigenlijk nog een keer moeten gaan kijken.

Zoals die zwarte C3 met lampjes: wilt u hem zo meenemen of moet ie ingepakt worden?

Die geprepareerde GS break en 2cv met afrikaanse prints waren ook zeer leuk!

Er wordt al voorzichtig gepeild naar een “volgende keer”. Voor diegenen die het hebben moeten missen, hoop ik echt dat ze die kans krijgen. Het is schitterend allemaal om te zien.

De collectie verandert trouwens ook wel omdat de hal eigenlijk te klein is om alles in vol ornaat te laten zien. Er staan nog genoeg modellen onder plastic en de restauratieafdeling is druk doende om modellen show-klaar te maken. Bovendien staat de geschiedenis van Citroen niet stil en wordt natuurlijk aangevuld met nieuwe prototypes (straks de C-Metisse?) en aparte modellen. Stel dat je er over een paar jaar weer naar toe zou kunnen, dan zou je weer genoeg nieuws kunnen zien.

Het is echt prachtig! Johan, nogmaals duizend x bedankt!!! De vertalingen van Wouter waren trouwens ook bijzonder prettig. Aangezien je nu de kans hebt gemist om zelf veel foto’s te maken, hoop ik dat dit gemis gecompenseerd wordt door de foto’s van anderen (en hun dankbaarheid voor de vertalingen natuurlijk).

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 01 oktober 2006 06:22 PM
  [ # 47 ]

Wat gaaf, deze komt uit Nederland!

Profiel  

Mientje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 130

Gepost: 01 oktober 2006 06:32 PM
  [ # 48 ]
WYD schreef:

Wat gaaf, deze komt uit Nederland!

Friesland nog wel Wink

Had onverwachts toch de eer hierbij te mogen zijn Smile

Erg mooi allemaal! Ook erg bijzonder om te zien allemaal!

Als de realiteit er niet zou zijn, zou de wereld er heel anders uit zien

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 01 oktober 2006 09:23 PM
  [ # 49 ]

ben ook weer thuis aangekomen Very Happy

allereerst toppie voor de mensen die dit geregelt hebben was echt super

daarna nog even de autobeurs bezocht was ook erg druk zaterdag maar erg leuk dus heb weer een topweekend gehad

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 572

Gepost: 01 oktober 2006 10:36 PM
  [ # 50 ]

Ook ik vond het bezoek erg leuk en wil mijn dank uitspreken voor zowel de organsiatie als onze vertalen Wouter. Ook na het conservatoire bezoek heb ik me prima vermaakt. Eerst twee uur lang op de parking van Citroen, daarna in het Ibis-hotel en daarna nog op de Champs-Elysees en de Parijse horeca. We hebben ook nog een kwartier lang als echte boeren naar verkeer bij de Arc de triomphe gekeken. Foto’s  

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 01 oktober 2006 10:47 PM
  [ # 51 ]

Ik ben ook weer terug, Patje74 zal ook al wel thuis zijn.

Het was leuk, zeer leuk, en voor herhaling vatbaar. Sterker nog: ik moet helaas ( Wink kuch Wink hoest Wink rochel Wink ) nog eens terug omdat er een aantal dingen zijn die ik niet op de foto heb gezet maar er achteraf toch op wil hebben.

Patje74, Oldenhage, Wouter en de meneer die alles uitgelegd en verteld heeft en alle anderen die ook mee waren (en dus geholpen hebben om het nog gezelliger te maken!) heel erg bedankt !

De foto’s en filmpjes (zonder geluid helaas) komen nog !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8162

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 02 oktober 2006 12:37 AM
  [ # 52 ]

Re: conservatoire napraat & foto topic

Remco H. schreef:

He Martijn toch een beetjes meelij met je, helemaal met een C1 dat hele eind? Wink Of toch met je XM gegaan?

Ben benieuwd naar de fotootjes!

Dat “kreng” liep anders nog aardig hard Wink

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami Super
Gepost: 02 oktober 2006 01:05 AM
  [ # 53 ]

Het was een geweldig weekend. De organisatie heeft uitstekend werk geleverd hoor. Ik sluit me meteen maar aan bij de voorgangers: organisatie bedankt!
Het conservatoire is een waar walhalla. Lastig foto’s maken, maar dat mag de pret niet drukken. Bovendien hebben we een gedegen tour gehad met prima uitleg van een Citroën medewerker en dito vertaling van Wouter. Gelukkig heeft Citroën plannen om meer werk te maken van het tentoonstellen van haar erfgoed, maar wanneer dat allemaal gereed moet zijn is niet bekend. In ieder geval hadden we nu al ogen en soms oren tekort (klinkt lekker hoor een DS met SM motor). En dan te bedenken dat er nog de nodige :cevr onder het plastic staan! Ik heb ontzettend veel fraaie Citroëns gezien en de staat waarin: KWIJL!! Afijn, ik heb zeer veel foto’s geschoten, meer dan mijn webpagina kan hebben, dus daarom heb ik maar een mijnalbum link gemaakt, zie onderaan dit bericht.

De reis heen en terug heb ik mee mogen maken in een BX voorzien van superdiesel motor. Ongekend zeg, 140/150 op de teller en dan ongeveer 3000 toeren draaien, da’s echt heel relaxed op de snelweg. Marten: nog bedankt hiervoor. Overigens passerde Marten de 425.000 km, zie foto 1.Onderweg kwamen we Martijn tegen in een C1, da’s voorwaar nog een rappe kar.
Na het bezoek aan het conservatoire werd nog lang nagepraat op de parkeerplaats, vervolgens haalde de “conservatoire” medewerker zijn auto maar vast op en kon wederom weer geduldig wachten: als vliegen op de stroop vielen de bedevaartgangers op de nieuwe C4 Picasso af!  Laughing Fraaie bak trouwens, al hoorde ik een enkeling wel opmerken dat deze uitvoering wat meer richting de conventionele midi-mpv’s gaat. Daar kan ik wel inkomen, maar het blijft m.i. een zeer fraai gelijnde wagen. Het is er trouwens een uit de voorserie, herkenbaar aan een speciale sticker op de voorruit: Mission Toscane.
Nadat we uiteindelijk het parkeerterrein van het conservatoire zelf hadden verlaten bleven we nog met een paar man hangen op het parkeerterrein van de fabriek. Het leek wel een super-parkeer meeting te worden. Op het parkeerterrein van het hotel deden we het nog eens dunnetjes over. Een ding is zeker, we raken kennelijk nooit uitgeouwehoerd over ons favoriete automerk.  Wink
‘s Avonds hebben we nog aansluiting gezocht bij een andere groep conservatoire gangers en hebben we in de nabijheid van de Champs-Elysées een restaurant opgezocht. Na het diner hebben we nog van het verkeer genoten in Parijs en heb ik mogen constateren dat niet alleen de Hollandse jeugd er soms halfnaakt bijloopt. Neen, ook de Parijse dames kunnen er wat van. En maar klagen als de dames weer eens een blaasontsteking oplopen!  Twisted Evil
Vanuit journalistiek oogpunt heb ik ook beeldmateriaal van deze dames vastgelegd. @Patje74, ze is echt zwanger hoor, kijk dat buikje eens bollen.  Wink hier klikken voor de foto . BTW de Arc de Triomphe wordt hier gefotografeerd.
Voor de fotografen onder ons, ik heb persé geen flits gebruikt in het donker aldaar, geeft aan het verkeer wel een leuk effect. Helaas heb ik niet meer dan 400 ISO op mijn camera beschikbaar, maar het is toch aardig gelukt.

Het klapstuk van de avond was het meerijden in een GS. Geweldig, zo is de hydrauliek bedoeld. Ik weet hoe een DS en een CX (type 1) rijden maar de GS heeft me in alle opzichten verbaasd doen staan. Wat een fantastisch veergedrag voor zo’n compacte auto. Daar kan mijn Xant nog een puntje aan zuigen! Patje, nog bedankt voor het meerijden.

Uiteindelijk was ik zaterdag om een uur of zeven thuis. Lag vrij vroeg op bed, want zo’n vrijdag waarbij je bijna 24 uur in touw bent, dat gaat mij niet in de kouwe kleren zitten. En je moet alle emoties nog verwerken natuurlijk. Wink

Kortom, een heerlijk weekend gehad. En dan nu de foto’s:
u kunt op dit linkje klikken

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 02 oktober 2006 01:13 AM
  [ # 54 ]

We zijn dus echt te vroeg weggegaan Crying or Very sad

Profiel  

GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2680

Gepost: 02 oktober 2006 01:23 AM
  [ # 55 ]

Crying or Very sad

Ik heb ook het idee dat ik te vroeg weggegaan ben. Ook heb ik veel te weinig foto’s gemaakt! Als ik zie wat anderen nog op de foto gezet hebben, waarvan ik denk, goh daar had ik ook een foto van moeten hebben..
Ach misschien kan ik er nog eens heen… ooit..

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 02 oktober 2006 02:10 AM
  [ # 56 ]

Poe he, wat een enorm geweldig weekend hebben we achter de rug zeg!
Vanavond rond 19:00 ben ik thuis gekomen, precies op tijd om samen met Roan nog even de documentatie te bestuderen die ik meegenomen had uit het conservatoire. Alleen daar was hij al van onder de indruk, morgen moeten we ons maar eens even buigen over de foto’s!

Uiteraard wil ik iedereen bedanken die dit mogelijk hebben gemaakt, en daarbij wil ik nogmaals mijn bewondering uitspreken voor Wouter die er voor zorgde dat de volledig rondleiding voor iedereen perfect te volgen was. Helemaal top!

Naast indrukwekkende bezoek aan het conservatoire waren er zeker vele andere hoogtepunten. Ik heb genoten van het etentje, het nachtbraken in het café, het kijken bij de Arc de Triomphe, de vele C6-en in hartje centrum en natuurlijk het rijden in de GS in Parijs! Alleen dat was al belevenis op zich! De volgende dag nog even door Parijs slenteren maakte het helemaal af.
Verder heb ik genoten van Patrick (hogervp) die het niet onder stoelen of banken schoof dat hij zat te genieten van de GS! (Ooohw….. Zo heeft André het bedoeld…. Had hij dit maar mee kunnen maken….  Wink  Very Happy )
Patrick, ik mis nog een aantal foto’s in je album, ik wil het daar natuurlijk graag nog even met je over hebben!  Wink

Morgen volgen mijn foto’s, nu eerst maar eens slapen.  Wink

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten

- Ami Super
Gepost: 02 oktober 2006 02:19 AM
  [ # 57 ]
patje74 schreef:

Verder heb ik genoten van Patrick (hogervp) die het niet onder stoelen of banken schoof dat hij zat te genieten van de GS! (Ooohw….. Zo heeft André het bedoeld…. Had hij dit maar mee kunnen maken….  Wink  Very Happy )
Patrick, ik mis nog een aantal foto’s in je album, ik wil het daar natuurlijk graag nog even met je over hebben!  Wink

Morgen volgen mijn foto’s, nu eerst maar eens slapen.  Wink

En ik geniet nog steeds!!
Volgende keer maar weer naar Parijs om verder te spotten op de Champs-Elysées??  Laughing  Laughing

Patrick

Iemand nog doneren?

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15823

- Ami 8 Club
Gepost: 02 oktober 2006 02:32 AM
  [ # 58 ]

Patrick en Patrick, jullie hebben eigenlijk alles beschreven zoals ik mijn weekend had kunnen beschrijven.  Wink

Het was werkelijk een aaneenschakeling van hoogtepunten. Met fantastisch weer op weg naar Parijs per BX, onderweg allerlei mensen van het forum ontmoeten, het bezoek in het Conservatoire, de geur van de auto aldaar Cool .

Het Conservatoire was een droom die uitkwam, al kende ik zowat alle auto’s al die er stonden. Vele had ik al gezien op Eurocitro/Citrorama/Citromobile/etc, maar het was leuk om het eens in het echt te zien.

Daarna begon de echte lol, met Patrick, Patrick, Elmer, Jimmy, Jelte en Marten hartje Parijs in. Veel lol gehad op de Champs-Élysées, heerlijk gegeten in een leuk restaurant, nogmaals dank aan de geweldige serveerster Natalia Very Happy (heeft iemand een foto van haar genomen toevallig?  Very Happy )

Ik vond het TOP !!

Johan, bedankt voor de organisatie van dit alles, en de rest bedankt voor de gezelligheid en een fantastisch weekend.  Wink

Ik heb enkel wat foto’s van buiten het Conservatoire, maar dankzij de foto’s van vooral Mulder kan ik alles nog eens heerlijk nabeleven. Hogervp, jij hebt inderdaad toch enkele foto’s geplaatst die de moeite waard waren.  Very Happy Was gezellig op de Champs Élysées hè.  Cool

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
Totaal aantal Berichten: 15823

- Ami 8 Club
Gepost: 02 oktober 2006 02:36 AM
  [ # 59 ]

PS: Dennis van de Ven, ik zou graag die foto willen die jij tijdens het rijden van mijn BX hebt gemaakt.  Very Happy

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 02 oktober 2006 02:45 AM
  [ # 60 ]

Volgende meeting: met z’n allen op een klapstoeltje bij de Arc de Triomphe Very Happy

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

4 van de 13
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook