arjan_verkade schreef:McDean schreef:NET: om 8 uur 50 een donkerblauwe TZD turbo in Doetinchem.
(meen met TZI wieldoppen)TZD turbo heeft toch altijd dezelfde wieldoppen als een TZi?
TZi en TZD is ook dezelfde uitvoering, dus ook wieldoppen
Klopt !
Ook bij een TGD break had ik ze er op zitten…..weet alleen niet of die er ook standaard onder hoorden.
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bram schreef:arjan_verkade schreef:McDean schreef:NET: om 8 uur 50 een donkerblauwe TZD turbo in Doetinchem.
(meen met TZI wieldoppen)TZD turbo heeft toch altijd dezelfde wieldoppen als een TZi?
TZi en TZD is ook dezelfde uitvoering, dus ook wieldoppenKlopt !
Ook bij een TGD break had ik ze er op zitten…..weet alleen niet of die er ook standaard onder hoorden.
zover ik weet horen deze eronder:
Mechuccio schreef:hel1 schreef:XBXG schreef:Ik ken wel een dame in een zilveren 16V (Mk1), Heleen dus, maar die heeft een ingevoerd kenteken, dus geen ZL…
en ik was daar ook niet in de buurt gisteren, maar met een kopje thee (met rum) in bed
Medicinale alcohol dat werkt he! lekker wegbranden al die mukus!
precies, alcohol als medicijn, en ik ben weer te spotten
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Ik kwam daarstraks op de snelweg een groene BX break tegen, waar marpytoys achterop stond. (heb nog geprobberd contact te maken, maar de eigenaar zag niets..)
Verder vandaag nog een leuke ourane (groen) en milesime (grijs) gespot..
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Hé, die heb ik ook gezien
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Vandaag een erg mooie rode BX Sport voorbij zien rijden bij m’n werk in Hengelo. Ik sprong helemaal op van m’n stoel in de kantine, wat een gave bak is het toch! Iemand met een BX Sport van het forum vandaag in Hengelo geweest?
Afgelopen donderdag werd ik in Almere ingehaald door deze blauwe BX Cannes. Ik had nog nooit bij een BX de achterwielen zó scheef zien staan…
Hoog tijd voor een setje nieuwe achterdraagarmlagertjes.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Gisteren op de terugreis vanuit Parijs nog een paar leuke BX’en gespot:
Allereerst heeft de BX Turbo D12 van Marten een tijdje voor me uit gereden:
Even verderop kwam ik zomaar ineens een Nederlandse BX 16 TGI Progress tegen in topstaat. Als ik het goed heb, is dit zelfs een lid van de BX Club Nederland. Er zat een man in, naar wie ik vriendelijk heb getoeterd en gezwaaid. Hij zwaaide terug en gaf me later nog een seintje met z’n koplampen. Althans, enkel de rechter koplamp deed het, links was ie kapot.
Wel jammer van dat F***noord-shirtje achter de achterruit hoor….
Enkele minuten later kwam ik een Franse BX TZD Turbo tegen in deplorabele staat…
Wel gaat het hier om een auto die vanuit Zuid-Frankrijk helemaal naar Noord-Frankrijk is gereden vol met vakantiespullen. Er zat een jong gezin in en ee meisje lag rustig te slapen in het kinderzitje op de achterbank.
De BX zit vol met deuken, heeft 2 zwarte bumpers, slechts 1 wieldop, het glas van 1 van de koplampen was flink gebarsten, de motorkap was redelijk krom, etc etc…. zegmaar de gemiddelde staat van een BX in Frankrijk…
Wat je dan krijgt als er 2 BX’en vlak achter elkaar rijden op de snelweg, is dat je in je achterruitkijkspiegel 2 BX’en achter elkaar ziet rijden, en dat kom je tegenwoordig in Nederland niet meer vaak tegen…
Ami 8 Club (1970)
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
XBXG schreef:Afgelopen donderdag werd ik in Almere ingehaald door deze blauwe BX Cannes. Ik had nog nooit bij een BX de achterwielen zó scheef zien staan…
Of een andere autodealer….
Datum aanvang tenaamstelling 31 januari 2006
Vervaldatum APK 27 januari 2007
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
2x BX berline Service:
vrijdag gespot bij oosterwolde in de buurt ,een witte cannes of deauville ( niet goed kunnen zien ) met grote letters met CITROEN op de motorkap
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
XBXG schreef:Afgelopen donderdag werd ik in Almere ingehaald door deze blauwe BX Cannes. Ik had nog nooit bij een BX de achterwielen zó scheef zien staan…
Mijn achterwielen hebben inmiddels ook bijna deze stand aangenomen. Vrijdag is een bezoekje aan de Hegru gepland
xm'metje schreef:vrijdag gespot bij oosterwolde in de buurt ,een witte cannes of deauville ( niet goed kunnen zien ) met grote letters met CITROEN op de motorkap
Deze toevallig? —> klik!
Afgelopen vrijdag stond deze BX namelijk zomaar toevallig op het parkeerterrein van her Conservatoire Citroën bij de Citroën-fabriek in Aylnay-sous-Bois bij Parijs.
De eigenaar is GoofBlikscha en zit hier op het forum.
Ami 8 Club (1970)
GoodOldDiesel schreef:XBXG schreef:Afgelopen donderdag werd ik in Almere ingehaald door deze blauwe BX Cannes. Ik had nog nooit bij een BX de achterwielen zó scheef zien staan…
Of een andere autodealer….
Datum aanvang tenaamstelling 31 januari 2006
Vervaldatum APK 27 januari 2007
Toch niks mis mee?
De huidige eigenaar heeft deze BX gewoon gekocht met een heel jaar APK.
Ami 8 Club (1970)