Electrische spiegels plaatsen?
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 645

Gepost: 01 oktober 2006 08:44 PM

Hoi allemaal,

Even voorstellen… Ik ben nieuw op dit forum en heb een maand geleden mijn eerste auto ... een XM 2.0i (ambiance geloof ik) uit ‘89 gekocht van een maat van me. Ik ben zelf vrij handig met electronica, en weet dus een multimeter te hanteren. Ik heb nog een tijd aan een ouwe brommer gesleuteld - helemaal van onder tot boven opgeknapt. Maar auto’s zijn vrij nieuw voor me.

Nu heb ik afgelopen weekend electrische spiegels van de sloop gehaald, en ik wil deze inbouwen ipv m’n handbediende (onverwarmde) spiegels. Ik heb de stekkers voor de knoppen al liggen in m’n auto, en na enig meet- en zoekwerk ben ik ook 3 pennen in de stekkerverbinding van m’n deur tegengekomen die daarmee verbonden zijn, en ook eentje aan de achterruitverwarming.
Nu is het probleem, dat deze pennen dus wél in de losse stekker uit het chassis komen, maar de contrastekker in de deur heeft deze dus niet. Wat nu? Hoe haal ik deze contrastekker eruit zodat ik ermee kan rommelen, en hoe plaats ik die extra pennen?
Weet iemand misschien ook welke stekkers van de spiegels waarvoor zijn? De linker heeft er 3, ééntje met 3 pennen en twee met 2 pennen, de rechter mist een tweepolige. De haynes electra-schema’s geven wel kleuren aan van de draden, maar niet die gekleurde streepjes die bij de stekkers te zien zijn, en ook niet de kleur van de stekkers. Ook de vraagbaak biedt geen uitkomst…

Met vriendelijke groet,

Erik

Groetjes Erik!

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3215

Gepost: 01 oktober 2006 09:41 PM
  [ # 1 ]

Terug naar de sloop en die contrastekkers uit de deurposten slopen. Had ik ook met de raambediening achter.

Animal triste post coitum

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 02 oktober 2006 01:45 AM
  [ # 2 ]

Bedankt voor je snelle reactie, Serge!

En dan de hele bedrading meenemen zeker Surprisedops: had ik die stekkers maar niet van de deur afgeknipt. Nou ja, ampjes doen wonderen. De linkerspiegel heeft nog een extra connector, deze is zeker voor het geheugenverhaal? En hoe krijg ik die contrastekker eruit? Gewoon een tik tegen de binnenkant geven? Kom er namelijk vrij slecht bij…

Met vriendelijke groet,

Erik

Groetjes Erik!

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3215

Gepost: 02 oktober 2006 04:36 AM
  [ # 3 ]

Grote kans dat die extra connector op de linker spiegel voor de buitentemp.meter is (als er een rond bolletje onder de spiegel zit, dan is het daar voor).

Om die stekker zit aan de buitenkant een plasic ring op schroefdraad, die moet los en dan moet je van de binnenkant de stekker eruit nemen. Hiervoor moet er het 1 en ander aan plastic dorpels etc. losgeschroefd. Daarna kun je er idd voor kiezen om de hele draadboom eruit te halen, maar ik heb ze gewoon op een mooie lengte losgeknipt, om zelf weer door te verbinden.

Animal triste post coitum

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 02 oktober 2006 10:34 AM
  [ # 4 ]

Ja, heb een bolletje onderaan m’n spiegel.

Ik ga vanmiddag ff naar de sloop - hopen dat het weer meezit, dan laat ik weten of het gelukt is. Dankjewel voor je hulp!

Groetjes Erik!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook