Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citro-power schreef:[
2500 euro voor een stuurhuis??? daar koop je een hele SM voor man!
een nieuw en dus origineel stuurhuis kost 1500, en is te krijgen! Maar dit ff terzijde…. een sm hoeft niet duur te zijn, maar het KAN wel…
Een harde complete SM voor 2500 euro :
geen probleem, alleen is het blok dan dus echt stuk…. of goed gaar.
Sm’s rotten namelijk echt niet zoals en DS of CX!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
waterman771 schreef:citro-power schreef:[
2500 euro voor een stuurhuis??? daar koop je een hele SM voor man!
een nieuw en dus origineel stuurhuis kost 1500, en is te krijgen! Maar dit ff terzijde…. een sm hoeft niet duur te zijn, maar het KAN wel…Een harde complete SM voor 2500 euro :
geen probleem, alleen is het blok dan dus echt stuk…. of goed gaar.
Sm’s rotten namelijk echt niet zoals en DS of CX!
Dan is het nog te doen als je de motor revisie zelf kan doen , en de rest natuurlijk
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citro-power schreef:waterman771 schreef:citro-power schreef:[
2500 euro voor een stuurhuis??? daar koop je een hele SM voor man!
een nieuw en dus origineel stuurhuis kost 1500, en is te krijgen! Maar dit ff terzijde…. een sm hoeft niet duur te zijn, maar het KAN wel…Een harde complete SM voor 2500 euro :
geen probleem, alleen is het blok dan dus echt stuk…. of goed gaar.
Sm’s rotten namelijk echt niet zoals en DS of CX!
Dan is het nog te doen als je de motor revisie zelf kan doen , en de rest natuurlijk
Kijk, voor 2500 a 3000 euro koop je dus echt een sloper, waar vaak een restauratie volledig zinloos is. Als ie compleet is maakt een gare verflaag, interieur en motor in een losse kist ook niets meer uit. Een SM voor restauratie kost nog wel 5000 a 6500 eurotjes!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:
Sm’s rotten namelijk echt niet zoals en DS of CX!
Komt dat dan eigenlijk? Ander plaatstaal?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
T(h)ijs schreef:waterman771 schreef:
Sm’s rotten namelijk echt niet zoals en DS of CX!
Komt dat dan eigenlijk? Ander plaatstaal?
Inderdaad, veel hogere kwaliteit plaatstaal. Alleen die van 1975 rotten..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
(het ging erom waar je op moet letten als je een sm wilt aanschaffen)
ik vind het bijzonder interessant!
valt de topic op te schonen zodat het weer een beetje overzichtelijk word?
groet xeno
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
tmrrental schreef:valt de topic op te schonen zodat het weer een beetje overzichtelijk word?
Jawel hoor!
Dus ook mijn laatste bijdrage was “vuil” ?
Het topic is toch “SM kopen?”, dan was m’n laatste bericht toch volkomen on-topic?
Edit Patje74; discussie over de moderatie mag via PB, dan worden de topics daar ook niet meer vervuild.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Heren SM liefhebbers.
Zie de TIPLIJST voor een aankoopadvies!!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Heren SM liefhebbers.
Zie de TIPLIJST voor een aankoopadvies!!!
De enige echte tip is: Neem een ECHTE kenner mee, of laat de auto in ‘s hemelsnaam bij een goede specialist controleren. Een SM kan een verschrikkelijke rampenbak zijn, zelfs als ie er geweldig uitziet!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Waterman771 solliciteerd hier naar iets
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
T(h)ijs schreef:Waterman771 solliciteerd hier naar iets
Ja, naar een weekendje rust
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
dan had je met mij mee moeten gaan
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
georgeskawa schreef:dan had je met mij mee moeten gaan
Nee, dat ging niet! dit weekend de SM geheel winterklaar gemaakt en op stal gezet! Accu op de druppellader, pootjes d’r onder, verse oil, de wagen mooi in de was en onder een nieuwe katoenen hoes! En nu staat ie dus in de garage, naast de DS cabrio en 62er eend te wachten op mooi weer en rijdt ik weer met de AX diesel!
Maar, zo blijft de sm wel mooi! deze winter ga ik de cilinderkoppen reviseren, met nieuwe inlaatkleppen en alle klepzittingen en alle klepgeleiders. De RVS uitlaatkleppen had ik al gemonteerd in 2003, maar nu 65.000 km verder, zijn de zittingen toch wel slechter aan het worden en aan het olieverbruik te zien zijn er ook 2 geleiders gaar… een mooie klus voor de winter. De rest van de motor is ok, er zitten al nieuwe zuigerveren, lagers en kettingen in, met hydraulische spanner! allemaal al gedaan, in 2003, maar toen had ik geen tijd meer en geld meer om de koppen echt nieuw te laten maken!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:georgeskawa schreef:dan had je met mij mee moeten gaan
Nee, dat ging niet! dit weekend de SM geheel winterklaar gemaakt en op stal gezet! Accu op de druppellader, pootjes d’r onder, verse oil, de wagen mooi in de was en onder een nieuwe katoenen hoes! En nu staat ie dus in de garage, naast de DS cabrio en 62er eend te wachten op mooi weer en rijdt ik weer met de AX diesel!
Maar, zo blijft de sm wel mooi! deze winter ga ik de cilinderkoppen reviseren, met nieuwe inlaatkleppen en alle klepzittingen en alle klepgeleiders. De RVS uitlaatkleppen had ik al gemonteerd in 2003, maar nu 65.000 km verder, zijn de zittingen toch wel slechter aan het worden en aan het olieverbruik te zien zijn er ook 2 geleiders gaar… een mooie klus voor de winter. De rest van de motor is ok, er zitten al nieuwe zuigerveren, lagers en kettingen in, met hydraulische spanner! allemaal al gedaan, in 2003, maar toen had ik geen tijd meer en geld meer om de koppen echt nieuw te laten maken!
Wat bedoel je met geleiders??